wat vind jij ervan als je vriend/vriendin tegen je liegt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 aug 2004 20:14

Ook nu ben ik er weer achter , dit is zoooooo belangrijk!!!

joepie

Berichtdoor joepie » 14 aug 2004 20:29

essieee schreef:Ook nu ben ik er weer achter , dit is zoooooo belangrijk!!!

?????????????????????????????????????????????????? :?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 sep 2004 16:07

joepie schreef:
essieee schreef:Ook nu ben ik er weer achter , dit is zoooooo belangrijk!!!

?????????????????????????????????????????????????? :?

UUUHHH ik bedoel eerlijkheid en elkaar kunnen vertrouwen is zoooo belangrijk!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 sep 2004 01:26

Ik zou het denk ik niet leuk vinden als m'n vriendin tegen me zou liegen. Niet perse om die leugen, maar vooral omdat ze me dan blijkbaar niet voldoende zou vertrouwen om alles gewoon te zeggen.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 06 sep 2004 16:18

Dat doet ze niet denk ik, maar ik zou het i.i.g. niet leuk vinden.

liezel
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor liezel » 28 sep 2004 20:27

Om er via een ander achter te komen dat je vriendin of vriend tegen je liegt, lijkt me vreselijk, zoiets vind ik niet kunnen, je moet eerlijk tegen je vrienden zijn ennie zomaar achter iemands rug vanalles over degene roddelen. Als er zoiets gebeurd zou je dat gewoon bijna geen echte vriendschap meer kunnen noemen. :|

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 29 sep 2004 12:55

het ligt er maar net aan over wat ze liegen, als het wat "ernstigere" zaken betreffen zou ik toch wel eens een pittige discussie willen, owkeej als het om andere zaken gaat, waar je gwoon eerlijk over kunt doen, gaat dan is het nog steeds raar :!: :|

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 29 sep 2004 16:12

als je een goede relatie hebt is liegen m.i niet nodig.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 29 sep 2004 18:42

janneke schreef:als je een goede relatie hebt is liegen m.i niet nodig.

hoe kan liegen ooit nodig zijn??? lijkt me erg raar...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Vrouwe Justitia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Vrouwe Justitia » 30 sep 2004 18:13

Liegen in een relatie kan niet, liegen kan sowieso niet, al is het niet altijd een probleem. Maar liegen tegen je vriend is als liegen tegen jezelf. Dingen verzwijgen ook. Als mijn vriend bijvoorbeeld dingen niet zou vertellen om mij niet te kwetsen, zou ik me juist gekwetst voelen.
Een relatie waarin een leugen nodig is, is niet goed.
If you want world peace, fight for justice.

liezel
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor liezel » 30 sep 2004 19:17

Vrouwe Justitia schreef:Liegen in een relatie kan niet, liegen kan sowieso niet, al is het niet altijd een probleem. Maar liegen tegen je vriend is als liegen tegen jezelf. Dingen verzwijgen ook. Als mijn vriend bijvoorbeeld dingen niet zou vertellen om mij niet te kwetsen, zou ik me juist gekwetst voelen.
Een relatie waarin een leugen nodig is, is niet goed.

Jep! Helemaal mee eens! :D

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 01 okt 2004 18:43

Ik vind dat liegen zowieso al niet kan. En dan zeker niet in een liefdesrelatie. Dat is mijns inziens onmogelijk. Je bedriegt elkaar... Nee, daar zou ik echt heel boos en verdrietig om worden. Ik hou juist heel erg van openheid en eerlijkheid. En dat is zeker geen liegen...

Steviniella
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Steviniella » 06 okt 2004 16:24

Mmm, als een vriend/vriendin van mij liegt, ga ik toch naar de oorzaak op zoek... Diegene liegt, maar waarom?? :roll: Diegene heeft dan duidelijk iets te verzwijgen of weet niet wat hij/zij wil... Is best lastig... Een gesprek met diegene aanknopen en vragen naar het waarom is denk ik een van de dingen die je kan doen.

Liegen in een liefdesrelatie is niet goed. Volgens mij klopt er dan iets niet... Je vertrouwt elkaar tenslotte?? Je kan elkaar alles vertellen?? Dus heb je niks te verzwijgen/verbergen en vervolgens geen rede om te liegen... Toch?
Je bent een parel in Gods hand!!!

just_mary
Mineur
Mineur

Re: wat vind jij ervan als je vriend/vriendin tegen je liegt

Berichtdoor just_mary » 08 okt 2004 10:35

anne-leen schreef:hallo allemaal, ff een vraag? wat vinden jullie ervan als je verkering hebt met iemand en je komt er achter dat diegene tegen je liegt?
kheb het namelijk zelf meegemaakt. een maandje geleden is mijn verkering uitgegaan omdat ik erachter kwam dat mijn vriend tegen mij loog over vorige vriendinnen enz. echt over bijna alles!! ook heeft hij tegen andere meiden zelfs tegen mijn vriendinnen hele rare dingen over mij gezegd terwijl we nog verkering hadden! ook had hij zonder dat ik het wist iets met een andere meid! hebben jullie ook zoiets meegemaakt? geef gewoon je mening!

Nee, dat heb ik niet meegemaakt. Gelukkig, want ik zou voor de rest van mn leven er niet meer overheen komen geloof ik! Echt erg voor je! Ik vind het altijd ontzettend belangrijk dat je iemand kunt vertrouwen, als ik er dan achterkom, op welke manier dan ook dat diegene me voorgelogen of bewust iets (belangrijks) verzwegen heeft dan knapt er iets bij mij. Tenzij... degene er spijt van heeft...
Ook heb ik voor mn vriend een probleem dat bij ons thuis speelde best lang verzwegen. Ik durfde het gewoon niet te vertellen. Natuurlijk kwam het er vroeg of laat wel uit, want ik kan nu eenmaal niks voor hem verzwijgen. Maar het heeft wel even geduurd... Maar dat is anders dan dat je dingen met opzet verzwijgt in de persoon in kwestie zo op het verkeerde been zet of voorliegt.
Ook al zeg je niet vanaf het eerste moment alles in een vriendschap of verkering, dat moet ook groeien denk ik, eerlijkheid is heel belangrijk. Zonder vertrouwen, geen relatie...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 okt 2004 16:38

Maar als het een leugen is over een klein iets.
Bijvoorbeeld: Jou vriend of man wil niet dat jij op straat patat eet.
En op een dag heb je zo'n vreselijke trek in patat, en bovendien heb je net ruzie gehad of oneenigheid, dat je toch een zak patat koopt, en je eet het op.
Zou je dat dan vertellen?
Of zou je het verzwijgen?

Of dat hij niet wil dat je op zondag tv kijkt.
En je hebt het toch een keer gedaan toen hij weg was.
Zou je dat dan verzwijgen?

Terug naar “Archief”