Boek: De Hemelse man ---> Ik ben een klein gelovige.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Boek: De Hemelse man ---> Ik ben een klein gelovige.

Berichtdoor rosekapje » 30 sep 2004 13:06

Ik ben momenteel aan het lezen in het boek de Hemelse man. Daarin wordt het opmerkelijke waargebeurde verhaal van de chinese christen broeder Yun verteld door Paul Hattaway.
Ik weet niet of er hier meer mensen zijn die het boek gelezen hebben of er net zoals mij in bezig zijn. Maar momenteel kom ik er niet verder mee. Het roept bij mij zoveel vragen op en tegelijkertijd zoveel ongeloof. Er gebeuren zoveel wonderen in dat boek (Hij wordt voor zijn gevoel opgetild door een hand over een 2 en een halve meter hoge muur gezet die bezet is met glasscherven. in een vingerknip is hij van de ene op de andere plek, waar hij normaal meer dan twee uur over gelopen zou hebben, heeft hij nu afgelegd zonder dat er tijd verstreken is etc. etc.). En tegelijkertijd heeft die man visioen na visioen. Ik weet en zeker ook uit eigen omgeving dat er in deze tijd nog wonderen gebeuren en dat mensen nog steeds visioenen krijgen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat 1 iemand zoveel wonderen ervaart en voor mijn gevoel (zo komt het op mij over uit het boek) dagelijks een visioen ziet.
Daarnaast weet ik dat je met het geloof bergen kan verzetten, maar dit alles wekt bij mij eigenlijk alleen maar ongeloof op, en dat is iets waar ik me enorm schuldig over voel, omdat ik denk dat (misschien wel zeker weet) dat ik door mijn ongeloof God tekort doe. Wie heeft dit of een soortgelijk boek gelezen? Of misschien een documentaire hierover gezien? Wat heeft het met jou gedaan? en wat doet het met jou? Ik zou graag wat van jullie ervaringen hierover lezen. Ik weet dat alleen God mijn ongeloof te hulp kan komen, maar misschien kan het mij verder helpen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

graankorrel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor graankorrel » 30 sep 2004 14:56

je zou eens met die man kunnen gaan praten. Hij verblijft in Duitsland.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 sep 2004 14:58

graankorrel schreef:je zou eens met die man kunnen gaan praten. Hij verblijft in Duitsland.

Ik weet het, staat achterop het boek.

Heb jij de hemelse man gelezen?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 30 sep 2004 14:59

Ik heb het boek nog niet gelezen, maar ik heb al meer mensen gesproken die dezelfde ervaring hebben als jij.

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 30 sep 2004 15:05

Ik denk er nog over om het boek te gaan lezen. Ik vind het wel heel aannamelijk dat op plaatsen waar christenen vervolgd worden en heel actief zijn met het bekend maken van het evangelie de Heilige Geest veel meer wonderen laat plaats vinden. Ik zou me niet zo zeer richten op het aantal wonderen, maar meer op het geloof wat er uit spreekt...
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 sep 2004 17:12

Tja, ik weet niet of je je schuldig moet voelen over je ongeloof. Je gelooft waarschijnlijk wel dat God dat allemaal kan, dus twijfelt niet aan Hem.
Maar op mij komt het ook wat opmerkelijk over, zoiets zie je in de bijbel ook niet terug. Wonderen zijn dan voor bijzondere situaties en niet om ff iets minder te hoeven lopen ofzo.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 30 sep 2004 21:08

Aragorn schreef:Tja, ik weet niet of je je schuldig moet voelen over je ongeloof. Je gelooft waarschijnlijk wel dat God dat allemaal kan, dus twijfelt niet aan Hem.
Maar op mij komt het ook wat opmerkelijk over, zoiets zie je in de bijbel ook niet terug. Wonderen zijn dan voor bijzondere situaties en niet om ff iets minder te hoeven lopen ofzo.
em bij fillipus gebeurde na het gesprek met de kamerling precies hetzelfde (dat hij ineens op een andere plaats was). Verder zegt Jezus dat we met geloof bergen kunnen verzetten en bomen in zee gooien, en dat we in geloof nog veel grotere tekenen zullen zien dan hij deed.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 sep 2004 22:30

Klopt, ik moest ook al aan Filippus denken en ik geloof ook best dat dat kan. Maar ik vind het verwonderlijk dat dat allemaal bij 1 persoon gebeurt. Paulus had visioenen, maar volgens mij niet iedere dag. En ik neem aan dat het ook niet Filippus' gangbare manier van verplaatsen was..

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 30 sep 2004 22:53

ik heb het boek ook gelezen. (2 maanden geleden)

En voel me naar het lezen een klein gereedschapje in de hand van mijn Vader. Ik hoop dat Hij mij kracht wil geven om steeds meer een getuigen te zijn van Mijn levende God.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 01 okt 2004 18:11

Kijk eens hier:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=420017&c=122

Dit is nieuws van vandaag en beschrijft net zoiets als Broeder Yun overkwam.
Ik heb het boek ook gelezen en vond het enorm bemoedigend.

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 01 okt 2004 19:06

rosekapje schreef:Hij wordt voor zijn gevoel opgetild door een hand over een 2 en een halve meter hoge muur gezet die bezet is met glasscherven. in een vingerknip is hij van de ene op de andere plek, waar hij normaal meer dan twee uur over gelopen zou hebben, heeft hij nu afgelegd zonder dat er tijd verstreken is etc. etc.). En tegelijkertijd heeft die man visioen na visioen. Ik weet en zeker ook uit eigen omgeving dat er in deze tijd nog wonderen gebeuren en dat mensen nog steeds visioenen krijgen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat 1 iemand zoveel wonderen ervaart en voor mijn gevoel (zo komt het op mij over uit het boek) dagelijks een visioen ziet

hmmm....klinkt als opium.....
8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 okt 2004 08:05

Ik heb het in huis liggen i.v.m. een inleiding over christenvervolging.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 okt 2004 13:39

wormpje schreef:Kijk eens hier:

Haha, cool die gasten uit die gevangenis! Beetje keihard geestelijke liederen zingen en er ondertussen snel van tussen gaan.. :mrgreen:

heiden schreef:hmmm....klinkt als opium.....

Ik ga voor LSD. 8)

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 02 okt 2004 14:15

Aragorn schreef:
heiden schreef:hmmm....klinkt als opium.....

Ik ga voor LSD. 8)

haha :lol: :lol: .........Ik dacht china --> dus opium. Maarja, gezien de symptomen moet ik je denk ik gelijk geven........LSD it is......

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 03 okt 2004 19:08

wormpje schreef:Kijk eens hier:

Ik vind dit voorbeeld nogal verschillen van wat broeder Yun overkomen is. Hij heeft zichzelf nooit uitgezaagd uit een begrafenis (of ik moet wat dat betreft nog niet ver genoeg zijn in het boek). Wat mij betreft was dit zingen gewoon een afleidingsmanoeuvre om de bewaarders af te leiden om te ontsnappen. Ze hadden net zo goed andere liederen kunnen zingen, maar dan is het maar de vraag of ze de bewaarders ook zo om de tuin hadden kunnen leiden.

Terug naar “Archief”