Ik ben momenteel aan het lezen in het boek de Hemelse man. Daarin wordt het opmerkelijke waargebeurde verhaal van de chinese christen broeder Yun verteld door Paul Hattaway.
Ik weet niet of er hier meer mensen zijn die het boek gelezen hebben of er net zoals mij in bezig zijn. Maar momenteel kom ik er niet verder mee. Het roept bij mij zoveel vragen op en tegelijkertijd zoveel ongeloof. Er gebeuren zoveel wonderen in dat boek (Hij wordt voor zijn gevoel opgetild door een hand over een 2 en een halve meter hoge muur gezet die bezet is met glasscherven. in een vingerknip is hij van de ene op de andere plek, waar hij normaal meer dan twee uur over gelopen zou hebben, heeft hij nu afgelegd zonder dat er tijd verstreken is etc. etc.). En tegelijkertijd heeft die man visioen na visioen. Ik weet en zeker ook uit eigen omgeving dat er in deze tijd nog wonderen gebeuren en dat mensen nog steeds visioenen krijgen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat 1 iemand zoveel wonderen ervaart en voor mijn gevoel (zo komt het op mij over uit het boek) dagelijks een visioen ziet.
Daarnaast weet ik dat je met het geloof bergen kan verzetten, maar dit alles wekt bij mij eigenlijk alleen maar ongeloof op, en dat is iets waar ik me enorm schuldig over voel, omdat ik denk dat (misschien wel zeker weet) dat ik door mijn ongeloof God tekort doe. Wie heeft dit of een soortgelijk boek gelezen? Of misschien een documentaire hierover gezien? Wat heeft het met jou gedaan? en wat doet het met jou? Ik zou graag wat van jullie ervaringen hierover lezen. Ik weet dat alleen God mijn ongeloof te hulp kan komen, maar misschien kan het mij verder helpen.