Eerste gekloonde baby

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 13 dec 2002 01:54

Klonen is wat mij betreft 'not done'!

Verder zijn het idd gewone mensen. Normaal krijg je 50% genetisch materiaal mee van beide ouders, nu misschien 100% van de een, of een mix van een paar mensen, geen idee.
Ze zullen idd een eigen ziel hebben, dat lijkt me duidelijk. Het is etisch verachtelijk dat zoiets gebeurd. Zoals eisenhower als stelde lijkt het me nog het ergst voor het kind zelf. Hoe fout ben je als je zulke beslissingen voor een ongeboren kind gaat nemen!!!!

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 13 dec 2002 12:58

Waarschijnlijk wordt klonen toch wel een grote flop. Iedereen zal weleens gehoord hebben van inteelt. Bij inteelt is er nog enige vorm van genetische diversiteit, bij klonen totaal niet. Op den duur zal de boel dus degenereren, en de eeuwige jeugd die klonen beloofd niet berijkt worden.
Credo ergo sum

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 27 dec 2002 18:32

En Antinori is alweer ingehaald.... ten minste dat beweert de aan de beweging van Rael gelieerde clonaid. Ze zouden vandaag de eerste kloon ter wereld hebben gebracht, genaamd Eva. Rael denkt met klonen het eeuwige leven te kunnen bereiken.....
Credo ergo sum

Korsiaan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Korsiaan » 30 dec 2002 17:27

Errug gevaarlijke ontwikkelling dat klonen!

Kan me ook voorstellen wat niet "geslaagde kloon's" errug veel pijn lijden en met vergroeiingen moeten leven!

Er zal toch wel eens een moment komen dat God, met eerbied gesproken, zegt "Nu is t genoeg geweest".

Nee....klonen is niet goed!!
Dromen = Bevestiging van de onmogelijkheid van de werkelijkheid!

J.G.
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor J.G. » 04 jan 2003 11:27

Nederland krijgt a.s. zondag waarschijnlijk haar eerste kloonbaby:

http://www.omroep.nl/nos/nieuws/dossier ... kloon.html

De beweging die er achter zit.
http://www.rael.org/int/dutch/index.html

Sporen van dit episch meesterwerk dat de schepping is, kunnen worden gevonden in alle religieuze geschriften. Mozes, Jezus, Boeddha en Mohammed verwezen naar hen. Het is nu tijd om ze te verwelkomen.
WAT GEBEURDE ER?

Op 13 december 1973 nam een bezoeker van een andere planeet contact op met Franse journalist Raël. Deze bezoeker vroeg Raël een Ambassade te bouwen en hen opnieuw op Aarde te verwelkomen.

Het buitenaardse wezen was ongeveer één meter twintig lang, had lang donker haar, amandelvormige ogen, een olijfachtige huidskleur en straalde harmonie en humor uit. Hij vertelde Raël: "Wij waren degenen die al het leven op aarde hebben geschapen. Jullie hebben ons voor goden aangezien. Wij stonden aan de oorsprong van alle grote religies". Nu jullie volwassen genoeg zijn om dit te begrijpen, willen we graag officieel in contact komen door middel van een ambassade".
DE BOODSCHAPPEN

De boodschappen die aan Raël zijn gedicteerd, verklaren dat het leven op Aarde niet het gevolg is van een toevallige evolutie, noch het werk is van een almachtige 'God'. Het was een doelbewuste schepping van wetenschappelijk vergevorderde mensen die gebruik maakten van het DNA. Zij maakten de mens letterlijk naar hun evenbeeld in wat je een "wetenschappelijk schepping" kunt noemen. Referenties naar deze wetenschappers en hun werk, als ook hun symbool van het oneindige, kan men terugvinden in de oude geschriften van vele culturen. Bijvoorbeeld in de Genesis, het bijbelse verslag van de schepping, werd het woord "Elohim" foutief vertaald door het woord "God" wat een enkelvoudsterm is. Het woord Elohim is echter een meervoudsterm wat letterlijk betekent: "zij die uit de hemel zijn gekomen".

Ondanks dat ze de mensheid zelf vooruitgang lieten maken, onderhielden de Elohim contact met ons via profeten waaronder Boeddha, Mozes, Jezus en Mohammed. Ze waren allemaal speciaal door hen gekozen en opgeleid. De rol van de profeten was om de mensheid geleidelijk te onderwijzen aan de hand van de boodschappen die ze onderwezen en die altijd waren aangepast aan de cultuur en het wetenschappelijke niveau van die tijd. Hun taak was ook om sporen van de Elohim achter te laten, zodat we in staat zouden zijn hen als onze scheppers te erkennen en als medemensen wanneer we wetenschappelijk ver genoeg ontwikkeld zouden zijn om het te begrijpen.[/url]
-Als mensen falen komt dat eerder door een gebrek aan bemoediging dan door iets anders-

*JAAP*
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor *JAAP* » 08 jan 2003 18:52

Klonen is dus het werkterreien van fantasten en commerciëlen geworden. Dit moet per direct strafbaar worden; geen discussie. Niemand zit wat betreft dit onderwerp op een compromis te wachten!!
de zelfgenoegzaamheid van vandaag is de terechte vader van de schuld van morgen

J.G.
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor J.G. » 08 jan 2003 20:23

Ik had hiervoor ook nog niets van deze secte gehoord.
Maar er zijn dus wel meerdere kloon baby's op komst...

Vindt het allemaal een beetje eng, waar gaat het heen. waar eindigt het?
-Als mensen falen komt dat eerder door een gebrek aan bemoediging dan door iets anders-

Kuiffje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Kuiffje » 21 jan 2003 10:50

Dit moet gewoon met spoed verboden worden....
Ik Groet u, Kuifje

CHE een verantwoorde keuze

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 21 jan 2003 12:56

is nu al zeker dat het om een kloon gaan. want dat gelooft men niet en clonaid stond onderzoekers niet toe

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 21 jan 2003 13:08

Op zich lijkt mij een dubbelganger wel handig om te hebben! Jullie niet?

MAXIMUS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MAXIMUS » 21 jan 2003 13:10

Wie weet wat er met het gekloonde schaap dolly is gebeurd?
en Wie weet Waarom je nu niets van dolly hoort???

Kzal het haarfijn even uitleggen vooreerst ik ben absoluut tegenstander van klonen

dolly is goed gekloond dus dat was geen flop maar hij is maar 4 jaar oud geworden omdat er in het laatste jaar de celstructuur van het beest begon te vervallen dit kwam door een gen dat nu bekend is: misschien raad iemand he al? nee dus Na 3,5 jaar verviel het schaap in een hoop cellen waar je geen schaap meer in kon herkennen en is afgemaakt

heeft iemand ooit een Kwal gezien zoiets dus

Stel dat het met die baby ook zo gebeurd en dat je kind is dus een hoopje mens ik zeg het nu express heel leguber maar je praat over mensen over leven.

NU nog iets tegen verplaats je in de situatie van die kloon, jij bent een kloon ik ben een kloon ik ben een kloon ik ga naar de bieb type het woord kloon in en je weet alle informatie over jezelf iedereen weet danhoe je gemaakt bent!!!!!!!!!!!!!!
Om de publiciteit niet te vergeten hele dagen tv omdat JIJ een TWEEDE RANGS mens bent zoiets die niet geboren is
dan het pesten op school dan genetische ziektes
nog een vraag (heeft een kloon een ziel)???
En het is geen flop want vandaag de dag zijn er al 3 ter wereld
kijk een op www.google.nl en typ kloon in>>>>>>

groetjes MAX
....UGH..... Het opperhoofd heeft gesproken tot de bleekgezichten....

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 27 jan 2003 14:37

klonen is goed fout. De schepping is uniek, en God bepaalt of wij geboren worden. Daar moeten mensen afblijven!
Is die italiaanse arts waar Janneke over schreef ook die arts die vrouwen in de overgang (geweest) zwanger maakt met bevruchte eicellen?
Echt een creepy dus. Doet of hij God is.
Ik vraag me wel af hoever je dan mag gaan met orgaandonatie.
In wezen maak je dan ook van 2 mensen een mens.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 27 jan 2003 15:04

MAXIMUS schreef:
NU nog iets tegen verplaats je in de situatie van die kloon, jij bent een kloon ik ben een kloon ik ben een kloon ik ga naar de bieb type het woord kloon in en je weet alle informatie over jezelf iedereen weet danhoe je gemaakt bent!!!!!!!!!!!!!!
Om de publiciteit niet te vergeten hele dagen tv omdat JIJ een TWEEDE RANGS mens bent zoiets die niet geboren is
dan het pesten op school dan genetische ziektes
nog een vraag (heeft een kloon een ziel)???
En het is geen flop want vandaag de dag zijn er al 3 ter wereld
kijk een op www.google.nl en typ kloon in>>>>>>

groetjes MAX

mag het verhaal volgende keer iets gestuctureerder?

maar goed: als ik naar de bieb ga, en ik tik 'sexualiteit' dan vind ik daar ook alle informatie hoe ik 'gemaakt' ben, en dat weet ook iedereen. daar zie ik het verschil niet. en die publiciteit krijgt niet alleen een kloon, als WA en maxima (nee, niet maximus) een kind krijgen is daar nog veel meer aandacht voor. en, ook een kloon wordt gewoon geboren, hooguit op een andere manier verwekt.

of het een flop is: het is (volgens de korte speurtocht die ik op internet ondernomen heb) nog steeds niet bewezen dat het echte klonen zijn.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jan 2003 21:15

eerste vermeende kloonbaby zou in israël zijn

FORT LAUDERDALE (ANP) - De eerste baby die gekloond zou zijn, een meisje dat de bijnaam Eve kreeg, is in Israël. Dat verklaarde de directrice van de betrokken kloonfirma Clonaid, Brigitte Boisselier, woensdag voor een rechtbank in het Amerikaanse Fort Lauderdale.

Boisselier zou het kind niet in levende lijve maar op video-opnames hebben gezien. De directrice maakte eind vorig jaar de geboorte van de baby als eerste gekloonde kind ter wereld bekend. Zij verklaarde dat de baby uit een huidcel van de moeder was ontstaan. Er is tot dusver nog geen enkel bewijs voor de beweringen van Clonaid.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 05 feb 2003 10:24

Een mens ontwikkeld steeds verder, mensen worden langer, zijn meer resistent tegen ziektes van vroeger etc.
Als klonen mensen die gewoon zijn verwekt gaan innemen, stopt de onwikkeling. Als alle mensen het zelfde zijn stopt de ontwikkeling omdat ern niks valt te ontwikkelen.

Als ze kloon van bv. Cruiff zouden maken, zou hij een goede voetballer moeten worden. Maar omdat de kloon ook mens is wil hij het niet eens misschien wil ie wel tennisser worden etc.

Klonen is onzin, waarom? via die weg? het kan toch ook gewoon?

Grtz. SK!
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Terug naar “Archief”