keuken schreef:joepie schreef:Maar toch begrijp ik iets niet helemaal. De PKN predikanten kunnen dus zelf uitmaken hoe ze prediken. Of ze de Bijbel als woord van God zien of als een mooi verhalen boek waaruit we voor ons leven veel uit kunnen leren? Of dat Jezus echt voor onze zonde is gestorven of dat je niet geloofd in een "echte" Jezus. Beide kunnen dus voor komen in de PKN?
En kan het dan ook zo zijn dat de ene Ds wel twee homo's kerkelijk wil bevestigen en de andere Ds dat niet doet? Binnen hetzelfde kerkverband?
Of moeten alle Ds dat wel doen? Ongeacht of ze het er mee eens zijn?
Zijn maar een paar vragen, en serieus bedoelt.
Je begint hier weer over homo,s is vindt het een kwalijke zaak dat daar iedere keer weer over begonnen word. Alle mensen die dat zeggen zijn huigelaars als rede wand dat kon al jaren.
Ik denk dat jij je maar iets meer moet gaan verdiepen in het kerkelijk politieke denken, want je bazelt nu maar zo andere mensen na.
In de kerkorde is tot 1 mei de zonde van het homohuwelijk geweerd en bestraft. Nu is in de kerkorde opgenomen dat het toegestaan is. Dus kerken waar het voor 1 mei gebeurde zijn strafbaar volgens de kerkorde.
Nu mag er in elke kerk ongestraft (volgens de kerkorde dan, want volgens God mag het niet) het huwelijk bevestigt worden en Gods zegen erover gevraagd worden, want de kerkorde is gewijzigd
Op een weg binnen de bebouwde kom rijd mijn buurman 80. Hij rijdt 30 kilometer te hard. Hij handelt tegen de wet en is dus strafbaar.
Nu is er een wetswijziging gekomen. Het maakt niet uit hoe hard je rijd op de weg binnen de bebouwde kom. De buurman rijdt er nu weer 80. In tegenstelling tot vorige keer is hij nu niet strafbaar, want de wet is gewijzigd.
Begrijp je de vergelijking, Keuken?