Verkering en bevrediging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Krully
Verkenner
Verkenner

Verkering en bevrediging

Berichtdoor Krully » 13 sep 2004 18:39

Hoe denken jullie over bevrediging en verkering?Kan dat in een christelijke relatie? Het is geen gemeenschap, maar waar hoort het dan wel thuis?
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken?
Wat moet ik doen opdat ik zalig worde?
Geloof in den Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.

Wat een troost!!Wat een bemoediging!

Overkill

Berichtdoor Overkill » 13 sep 2004 20:27

Tamelijk eindeloze discussie.

Je kan het volgens mij ook zo stellen:

Waar begint een seksuele relatie?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 sep 2004 21:32

Lees de antwoorden van Alie Hoek-van Kooten eens.
Als je twijfelt, kun je het maar beter niet doen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 13 sep 2004 21:35

Ja, eindeloze discussie. Ik blijf er bij dat naaktheid en zeker bevredigen pas in het huwelijk horen.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 13 sep 2004 22:05

Kaw schreef:Ja, eindeloze discussie. Ik blijf er bij dat naaktheid en zeker bevredigen pas in het huwelijk horen.

Niet mee eens ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 sep 2004 22:38

Ik sta versteld van de uitgebreide argumentaties in dit topic. 8)

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 13 sep 2004 22:48

Aragorn schreef:Ik sta versteld van de uitgebreide argumentaties in dit topic. 8)

*is idd al 3 uur aan het lezen :mrgreen:
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 sep 2004 23:01

misschien zijn er wel mensen die een visie op dit onderwerp hebben
on topic dus :)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 sep 2004 23:10

Oke, laat ik eens proberen iets zinnigs te zeggen. :P

Technisch/theoretisch gezien is denk ik niet altijd zwart op wit te krijgen wat wel en wat niet ´mag´ en je zult vast wel kunnen beargumenteren waarom bevrediging, of in sommige gevallen misschien zelfs gemeenschap wel zou kunnen.
Maar in de praktijk lijkt het me handig om de grens er nog iets voor te houden, dat maakt het een stuk eenvoudiger allemaal.

meboy

Berichtdoor meboy » 14 sep 2004 00:57

Een discussie over dit soort onderwerpen is even zinloos als begrijpelijk.

zinloos; er zal nooit een conclusie uitkomen die praktisch/werkbaar is. God's eis (niet de menselijke) voor de mensheid is namelijk niet meer werkbaar; daarom is Christus er ook.

begrijpelijk; of we nu een kind van God zijn of niet we zullen altijd streven naar een situatie waarin we weten wat goed en kwaad is; de één om zo goed en kwaad als het gaat een maakbare situatie te creeren de ander Om God beter te leren kennen.

Daarnaast denk ik dat we als christenen teveel gefocused zijn op het "wat mag wel" dan op het "hoe mag het wel".

Voor de leuk heb ik ooit wel eens een zinnig klinkende theorie gehoord (hecht er niet teveel waarde aan :D ) God wil dat ik mijn naaste liefheb als mezelf: als masturberen het liefhebben is van jezelf dan zou je naaste ook zonder moeite kunnen bevredigen; De Bijbel geeft aan dat dit in een relatie van trouw thuishoort, daarmee is indirect de zelfbevrediging van tafel (voor wat het waard is).

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 14 sep 2004 01:19

meboy schreef: Voor de leuk heb ik ooit wel eens een zinnig klinkende theorie gehoord (hecht er niet teveel waarde aan :D ) God wil dat ik mijn naaste liefheb als mezelf: als masturberen het liefhebben is van jezelf dan zou je naaste ook zonder moeite kunnen bevredigen; De Bijbel geeft aan dat dit in een relatie van trouw thuishoort, daarmee is indirect de zelfbevrediging van tafel (voor wat het waard is).

Je kan je naaste natuurlijk ook zonder moeite bevredigen, mits het iemand is waarmee je een relatie van trouw hebt :) (dus terug op tafel die zelfbevrediging)

maar ik vind persoonlijk wel dat het bevredigen van je partner te intiem is om dat buiten een huwelijk of vaste relatie om te doen (verkering beschouw ik in dit geval als 'breekbare' relatie, en geen vaste)

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 14 sep 2004 07:43

Oké. Ik neem aan dat iedereen er wel mee eens is dat je voor het huwelijk geen gemeenschap mag hebben. Mag dat in gedachten wel? Nou, voorkom dat maar eens wanneer iemand de ander bevredigt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 sep 2004 09:24

Socrates schreef:maar ik vind persoonlijk wel dat het bevredigen van je partner te intiem is om dat buiten een huwelijk of vaste relatie om te doen (verkering beschouw ik in dit geval als 'breekbare' relatie, en geen vaste)

Wat zijn dan andere vormen van een vaste relatie, buiten het huwelijk?

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 14 sep 2004 09:33

samenwonen bijvoorbeeld

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

joepie

Berichtdoor joepie » 14 sep 2004 11:32

Socrates schreef:samenwonen bijvoorbeeld

Sorry, maar dat vind ik dus een vrijblijvend gebeuren. Dus net zo "onvast" als verkering.

Terug naar “Archief”