Vrijmetselarij

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Josh

Berichtdoor Josh » 06 sep 2004 18:58

Leuk bedacht hoor Optimatus, maar er klopt iets niet aan wat je zegt..

1. Als de afgoden van de RK-kerk hetzelfde zijn als die van de Vrijmetselarij,
2. Als de gebruikte symbolen van aanbidding hetzelfde zijn als die van de Vrijmetselarij,
3. Als de titel van de hoogste persoon van de RK-kerk exact hetzelfde is als die van Vrijmetselarij,
4. Als alle Vrijmetselaars -de hoogste ter wereld- allemaal op bezoek van bij de paus en zelfs voor steun (Bush!),

dan is kennelijk alles hetzelfde!

En kennelijk is er dan niet sprake van twee koninkjes van twee verschillende landjes met eenzelfde titel, maar:

van een mondiaal rijk met één Grand Supreme = Grand Pontiff. En dat klopt geheel met de mondiale beweging die RK-kerk heet én die Vrijmetselarij heet.

Natuurlijk weten we dat de RK-kerk de Geboden van God eigenmachtig heeft gewijzigd, wat niet aan mensen is om te doen.

Ook weten we dat de RK-kerk aanzet tot afgoderij, aanbidding van beelden en mensen en eigen kerkleider (NB als 'plaatsvervanger van Jezus'..!!!): kortom: een tegenstander is; een satan. Vrijmetselaars zijn dat in aanbidding ook.

Dus ook dat onderschrijft dat eea simpelweg hetzelfde is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 sep 2004 19:09

Josh schreef:Leuk bedacht hoor Optimatus, maar er klopt iets niet aan wat je zegt..

1. Als de afgoden van de RK-kerk hetzelfde zijn als die van de Vrijmetselarij,
2. Als de gebruikte symbolen van aanbidding hetzelfde zijn als die van de Vrijmetselarij,
3. Als de titel van de hoogste persoon van de RK-kerk exact hetzelfde is als die van Vrijmetselarij,
4. Als alle Vrijmetselaars -de hoogste ter wereld- allemaal op bezoek van bij de paus en zelfs voor steun (Bush!),

dan is kennelijk alles hetzelfde!

En kennelijk is er dan niet sprake van twee koninkjes van twee verschillende landjes met eenzelfde titel, maar:

van een mondiaal rijk met één Grand Supreme = Grand Pontiff. En dat klopt geheel met de mondiale beweging die RK-kerk heet én die Vrijmetselarij heet.

Natuurlijk weten we dat de RK-kerk de Geboden van God eigenmachtig heeft gewijzigd, wat niet aan mensen is om te doen.

Ook weten we dat de RK-kerk aanzet tot afgoderij, aanbidding van beelden en mensen en eigen kerkleider (NB als 'plaatsvervanger van Jezus'..!!!): kortom: een tegenstander is; een satan. Vrijmetselaars zijn dat in aanbidding ook.

Dus ook dat onderschrijft dat eea simpelweg hetzelfde is.

Galgenhumor is je niet vreemd, c'est totalement clair, mon ami.

Edoch, het feit dat vrijmetselaars een deel van de titulatuur der RKK heeft gekopieerd betekent niet dat de RKK = Vrijmetselarij.

Als ik de broncode van Windows kopieer, betekent dat niet dat ik Windows heb uitgevonden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Josh

Berichtdoor Josh » 06 sep 2004 19:11

Vrijmetselarij komt voort uit de RK-kerk. Maar de leider is één-en-dezelfde.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 sep 2004 19:15

Tegen dat welles nietes kan ik niet op.

Bewijzen, Josh, bewijzen.

Iedereen kan zich wel pontifex maximus noemen. Als ik mijzelf morgen tot pontifex maximus van de het boedistisch-katholieke samen-op-pad beweging kroon, betekent dat niet automatisch dat ik gelijk ben aan paus of vrijmetselarij.

Josh

Berichtdoor Josh » 06 sep 2004 19:18

Geen bewijs zal jou overtuigen. Niet met bijbelse zaken en ook niet met occulte zaken zoals de band Vrijmetselarij - Rk-kerk.

Bovendien: er is al meer dan genoeg gepresenteerd.

Gelukkig hebben velen meegelezen en zij die oprecht van hart zijn zullen alles toetsen en zien wat er gaande is.

Dus ik hoop dat we nog even kunnen doorkletsen: voor alle andere lezers op dit forum!

Josh :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 sep 2004 19:19

Haha, zou hij nou echt geloven dat er mensen zijn die het hartelijk met hem eens zijn? :lol: Waar blijven hun steunbetuigingen dan?

Geen bewijs zal jou overtuigen. Niet met bijbelse zaken en ook niet met occulte zaken zoals de band Vrijmetselarij - Rk-kerk.

Typisch sektarisch argument. Maar, Josh, wij kunnen er natuurlijk ook niks aan doen dat Optimatus de Geest niet heeft en jij wel.. :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 sep 2004 19:20

Intussen zijn wij geworden tot een soort Refowebtheater?

Ik vind het prima, we kunnen rustig verder praten.

Kopje thee om de keel te smeren?

Josh

Berichtdoor Josh » 06 sep 2004 19:23

Ik vind het prima dat jij hier bent. Zo kan je misstanden en verkeerde zaken aan het licht brengen, zodat mensen er kennis van kunnen nemen, het kunnen toetsen en dus gewaarschuwd zijn. Prima!

Fijn toch om je naaste te behoeden voor misleiding! :D

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 sep 2004 19:25

Ik ben ook heel blij dat ik er ben. En er zijn gelukkig ook mensen blij dat ik er ben.

@ Aragorn: Het probleem is dat ik niet helemaal snap welke geest hij heeft. In elk geval een verwarde.

Josh

Berichtdoor Josh » 06 sep 2004 19:27

Volgens velen hier klink ik beslist niet verward...

Zeiden dat mensen tijdens de uitstortingen van de Geest trouwens ook niet over de Apostelen?!

:D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 sep 2004 19:29

Josh schreef:Volgens velen hier klink ik beslist niet verward...

Vertel me wie! Of laat diegene zich melden..

Zeiden dat mensen tijdens de uitstortingen van de Geest trouwens ook niet over de Apostelen?!

Tis dat je er zelf om kunt lachen.. :?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 sep 2004 19:33

Josh

Berichtdoor Josh » 06 sep 2004 19:34

Ja...het is wel vermakelijk hoe de zaken zich herhalen!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 sep 2004 19:38

Volgens velen is altijd een heel slecht argument, rhetorisch gezien. Dan moet je eerst een wat namen noemen. Aan onbepaalde hoofdtelwoorden hebben we niks.

Zondag
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zondag » 06 sep 2004 21:37

Aragorn schreef:
Josh schreef:Volgens velen hier klink ik beslist niet verward...

Vertel me wie! Of laat diegene zich melden..

Misschien is het dan tijd voor een poll...

Alle gekheid op een stokje: wat de Waarheid is wordt niet bepaald door de meerderheid (of door welke kerkgemeenschap het snelst groeit, zoals onlangs Boudewijn bij gebrek aan argumenten nog probeerde in te brengen).

Net zoals de door een meerderheid aangenomen wetten in NL niet goed hoeven te zijn voor Nederland en haar inwoners. Die meerderheid kan zich behoorlijk vergissen...

(Mijn advies: stop met reageren op Josh c.s. Door te reageren geef je ze alleen maar de kans om Refoweb telkens opnieuw als spreekbuis te gebruiken. Reageer je niet, dan worden het monologen, die vanzelf verstommen).
De Wet = Liefde. De Wet <> Mozes.

Terug naar “Archief”