Rama-document : Hoe zou jij reageren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Rama-document : Hoe zou jij reageren?

Berichtdoor Raido » 04 sep 2004 20:11

Ik heb Rama Document van Paul Maier net gelezen, in dit boek word het lichaam van Christus gevonden, grote Chaos, alles tegen iedereen omdat het hele christendom niks meer waard is... eigenlijk best wel eens waaro om over te denken...

Wat zou jij doen, als men beweerde dat het lichaam van Jezus werd gevonden en alle bewijzen positief waren?

Raido
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

André

Re: Rama-document : Hoe zou jij reageren?

Berichtdoor André » 05 sep 2004 00:07

Raido schreef:Ik heb Rama Document van Paul Maier net gelezen, in dit boek word het lichaam van Christus gevonden, grote Chaos, alles tegen iedereen omdat het hele christendom niks meer waard is... eigenlijk best wel eens waaro om over te denken...

Wat zou jij doen, als men beweerde dat het lichaam van Jezus werd gevonden en alle bewijzen positief waren?

Raido

Niets, want in de bijbel staat dat Hij net zo zal terug komen als dat Hij van de aarde is vertrokken, te weten op de wolken.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 05 sep 2004 11:05

Dan zijn we de ellendigste onder alle mensen, zegt Paulus geloof ik...

caprice

Berichtdoor caprice » 06 sep 2004 03:17

Ik blijf de Bijbel geloven.
Als ze Hem vinden, vinden ze Hem op de wolken des hemels op de jongste dag.

graankorrel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor graankorrel » 06 sep 2004 08:37

Ik zou eerst het boek maar eens lezen voor je je antwoord klaar hebt..
Het is behoorlijk schokkend als je 'in dat boek leeft'. Ik zou niet zomaar zonder twijfel een antwoord kunnen geven

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 06 sep 2004 08:42

Als het wetenschappelijk bewezen is, dan stap ik waarschijnlijk over naar Jood. (Maar ik ben niet zo snel overtuigt.)

Alfredt

Berichtdoor Alfredt » 06 sep 2004 08:54

Heb het boek gelezen. Ik denk dat ik nooit overtuigd zou worden van het bewijs. Het is namelijk alleen maar met grote waarschijnlijkheid te zeggen dat het Hem zou zijn. Bewijzen is alleen uit randvoorwaarden af te leiden, en dat zou ik gewoon te zwak vinden.

(Ik moet zeggen dat ik het laatste hoofdstuk van het boek erg mager vind, hij bouwt het verhaal goed op naar een climax, maar dan raffelt hij het slot gewoon af.... en er zitten ook allemaal onvolkomendheden in het slot ook nog.... erg jammer)

Lana
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lana » 06 sep 2004 10:02

Kaw schreef:Als het wetenschappelijk bewezen is, dan stap ik waarschijnlijk over naar Jood. (Maar ik ben niet zo snel overtuigt.)

Ik heb het niet gelezen maar "wetenschappelijk bewezen" zegt mij niet zoveel, immers gaat de wetenschap altijd uit van bepaalde veronderstellingen...(als (vul maar in) dán (vul maar in)) bovendien is wetenschap iets van mensen...Dit neemt niet weg dat het goed is om dingen te onderzoeken, maar als je je geloof moet baseren op wat mensen beweren, loop je snel vast ben ik bang..

Niets is zo menselijk als een vergissing, daarmee steken we boven de dieren uit, maar doen we onder voor God

Onderschat de satan ook niet in dit soort 'onrust-zaaierij'...

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 06 sep 2004 10:24

Ik blijf de Bijbel geloven: Zijn Woord is waarheid!
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 sep 2004 11:07

Wat is het voor boek en waar gaat dat over, dan?

Want bv Chung Jung Moon zei ook dat hij de nieuwe Jezus was, met zijn "voltooide testament"
en das een sekte.

Maar wat is dat dan voor een boek, wat wil de schrijver zeggen?

Rama klinkt mij een beetje hindoe achtig in de oren...........

caprice

Berichtdoor caprice » 06 sep 2004 12:03

Mariamagdalena schreef:Rama klinkt mij een beetje hindoe achtig in de oren...........

:roll: :?

Rama is gewoon een stad in Israël hoor. Samuël is daar begraven.

Krully
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Krully » 06 sep 2004 12:25

Ik geloof in de bijbel, en daar staat dan Jezus terug zal komen op de wolken. Hij is opgestaan en daarna opgevaren ten hemel dus niet begraven.
Wat moet ik doen opdat ik zalig worde?
Geloof in den Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.

Wat een troost!!Wat een bemoediging!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 sep 2004 13:06

caprice schreef:
Rama is gewoon een stad in Israël hoor. Samuël is daar begraven.

Maar wat is dat dan voor boek? Hebben ze daar opgravingen gedaan of zo? In Rama?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 06 sep 2004 13:09

Dat boek is een fantasieverhaal/thriller en het gaat over het vinden van het graf van Jezus. Gelukkig loopt het goed af want het blijkt een vervalsing te zijn.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 06 sep 2004 14:07

Zelfs al zou het helemaal aannemelijk zijn dat het waar was, dan nog zou je mij niet van m'n geloof gooien...

in dat geval zouden we iets in de Bijbel verkeerd hebben begrepen, en ondanks dat Jezus als een Geest zou zijn opgestaan, rondgewandeld (het zou z'n plotstelinge verschijnen en verdwijnen bij bv. de Emmaüsgangers wat meer verklaren) en opgevaren, zou zijn lichaam er dan nog liggen.

Het zou niks afdoen aan het feit dat Hij voor ons geleden heeft en voor ons gestorven is.

Maar goed, nochtans geloof ik er volkomen in dat Hij is opgestaan! Hallelujah! :)

Terug naar “Archief”