Charity...ook ik had 'hetzelfde als jij. Toch zal je (net als ik) je leven waarlijk in handen van GOD moeten geven; handelen naar je geloof en vertrouwen.
Doop [=deelnemen aan het Lichaam van Jezus]is een formele geloofsstap. Eropvolgend de Geestesdoop =[deelnemen aan de Geest van GOD] en de Gaven ontvangen [mbv handoplegging] om daarmee waarlijk Gods Wil te kunnen doen.
Ik vond die laatste stap eng. En dan probeer je eronderuit te komen met allerlei excuses
[ik geloof toch al, ik kom toch in een samenkomst, ik ben toch al gedoopt, etc]...
En toch wist ik, dat ik niet 'eigenmachtig' bezig kon zijn voor GOD en dat ik daarom de Geestesgaven van GOD nodig had.
Tijdens een praise-dienst met aflsluitend 'dienstbaar gebed met handoplegging' (met als thema: je gezegend in willen zetten voor GOD) ben ik toen gaan staan en is er met handoplegging voor me gebeden.
En met grote gevolgen!!!!
En misschien wil je deze 2 Bijbelteksten zeker ook wel lezen:
*1.
Handoplegging: één van de Christelijke grondslagen
Hebr. 6:1-2 'Laten we overgaan tot de leer voor volwassenen en niet nog eens de grondslagen leggen, zoals: het zich afkeren van een levenswijze die op de dood uitloopt, het geloof in God, het onderricht over de doop, de handoplegging, de opstanding van de doden en het eeuwige oordeel.'
*2.
De Geestesgaven is supertov!
'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, wie de goedheid van Gods woord en de kracht van de toekomstige wereld ondervonden hebben, en na dit alles zijn afgevallen, die kunnen niet opnieuw tot inkeer worden gebracht' (Hebr 6:4-6)
Kortom: niet bang zijn, maar heb vertrouwen!
Josh