Refoweb's Dr. Love vragenrubriek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 apr 2004 12:49

ich auch

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 01 mei 2004 02:47

dank je wel ,dank je wel :)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 mei 2004 10:58

Deze vraag, (of dit verhaal) kreeg ik via PeeBee binnen,

Ik heb nu een halfjaar verkering. En echt met de allerlierste jongen die er is! Toch zit ik met een probleem. Ik ben nogal jaloers aangelegd. Mijn vriend weet dat niet. Tenminste dat denk ik. Ik weet niet of hij er wat van merkt. Maar ik weet absoluut niet hoe ik ermee om moet gaan. Moet ik erover praten met hem. Maar dan ben ik weer bang dat hij mij een aansteller vind. Hij is zo lief, leuk en knap, hij kan gewoon alle meiden krijgen die hij wil. En als ik dan laat blijken dat ik jaloers ben dan ben ik bang dat hij me aan de kant zet.

Lieve "Anoniem"

Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn tegenover hem. Dat moet toch kunnen? Jullie hebben niet voor niks al een halfjaar verkering! Dat is al een hele tijd. Dan mag je ervan uitgaan dat het echt wel goed zit. Misschien is het voor hem wel even vervelend om te horen, maar je hebt ook best wel kans dat hij wat aan je gemerkt heeft. Hij heeft misschien wel in de gaten dat je ergens mee rond loopt. Ik weet zeker dat het je oplucht als je het hem verteld. Ik denk niet dat hij je daarvoor aan de kant zet, als je eerlijk met hem erover praat. En mocht dat wel zo zijn, dan is er wel een kans dat je jaloersheid gegrond is :roll: . Misschien vind hij je wel een aansteller, omdat het ongegrond is (want ook al heb je verkering en dat geldt voor jongens meiden, mannen en vrouwen :mrgreen: ) dan is het heel normaal dat jij neit de enige persoon bent (van de andere sexe dan de persoon in kwestie) (ben ik nog te volgen :roll: :mrgreen: ) waarmee hij praat en aandacht geeft, oke dat aandacht geven is oke tot op zekere hoogte. Ik neem aan dat jij ook praat met andere jongens? Of vergelijk voordat je gaat praten met hem zijn gedrag met het jouwe. Is het dan nog echt nodig dat je jaloers bent? denk je van niet, maar je voelt je toch nog onzeker. Praat met hem lijkt me sowieso wel handig :).
Ik hoop dat je wat met mijn antwoord kunt, maar het belangrijkste is dat je er met hem uitkomt!

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 05 mei 2004 10:31

rosekapje schreef:Deze vraag, (of dit verhaal) kreeg ik via PeeBee binnen,

Ik heb nu een halfjaar verkering. En echt met de allerlierste jongen die er is! Toch zit ik met een probleem. Ik ben nogal jaloers aangelegd. Mijn vriend weet dat niet. Tenminste dat denk ik. Ik weet niet of hij er wat van merkt. Maar ik weet absoluut niet hoe ik ermee om moet gaan. Moet ik erover praten met hem. Maar dan ben ik weer bang dat hij mij een aansteller vind. Hij is zo lief, leuk en knap, hij kan gewoon alle meiden krijgen die hij wil. En als ik dan laat blijken dat ik jaloers ben dan ben ik bang dat hij me aan de kant zet.

Lieve anoniem,

Toen ik je bericht las, moest ik gelijk aan mezelf denken. Ik heb net als jij een hele lieve, leuke en knappe vriend. De meiden zwermen om hem heen. Hij hoeft maar met zijn vingers te knippen en ze staan in de rij voor hem.
Wat voelde ik me altijd jaloers! Ik durfde niks tegen hem te zeggen, ik was bang dat hij me niet zou begrijpen. Maar de jaloersheid en angst dat hij een ander meisje leuker zou vinden, begon aan me te vreten.
Onze relatie werd er daardoor niet beter op.
Uiteindelijk heb ik er met hem over gepraat. Hij begreep me juist heel goed! En hij zei tegen me, dat ik me er echt niet druk om hoefde te maken, want die andere meiden doen hem niets, hij vind mij het leukst, liefst en mooist. Bovendien vind hij dat we goed met elkaar kunnen praten (vind ik ook hoor :wink: ), we zitten op één lijn en hebben hetzelfde gevoel voor humor.
En nu, iedere keer als ik toch weer twijfel, dan praten we daar over. Hierdoor zijn we ook veel dichter naar elkaar toegegroeid. Dit soort gesprekken maken je heel kwetsbaar, maar daardoor groei je juist naar elkaar toe als je open met elkaar over deze dingen kan praten.
Ik zou zeggen: Wacht niet langer, neem de stap en ga met hem praten. Als hij van je houdt, dan zal hij zeker naar je luisteren en kijken wat hij er aan kan doen.
Ik wens je veel succes!

Liefs, dr. Bloempie
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 12 mei 2004 13:50

Zijn er nog leuke vragen binnengekomen? Of loopt het allemaal niet meer zo hard?

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 12 mei 2004 14:09

geen idee waarom het niet zo hard loopt :mrgreen:
zal Rosekapje eens vragen of ze nog een paar vragen per pb hebt gekregen.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 mei 2004 09:32

:oops: :oops: :oops: :oops:

Mijn excuses lieve mensen, ik heb inderdaad nog een aantal vragen op stapel liggen.... :oops:
Dr. Rosekapje was een beetje laks de afgelopen tijd (if ze werd door andere dingen bezig gehouden :mrgreen: )
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 mei 2004 09:57

Deze vraag kreeg ik een poosje ( :oops: ) geleden binnen.

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik ben verliefd op de ex van mijn broer. Ik krijg de indruk dat ze mij ook wle ziet zitten. Maar daarnaast weet ik dat mijn broer haar ook nog erg leuk vind en er heel lang me gezeten heeft toen het uitging. Aan de ene kant wil ik er voor gaan, maar aan de andere kant wil ik mijn broer ook niet voor het hoofd stoten. Wat moet ik doen?

Lieve "anoniem"

Zoals je ziet heb ik je vraag een beetje ingekort, hoop dat je het niet erg vind. Je vraagt wat je doen moet, ten eerste wil ik zeggen dat je niet perse op mijn antwoord af moet gaan, maar als een advies moet zijn, maar je hebt het in zekere zin goed, JIJ moet het doen.
Ik denk dat je allereerst met je broer hierover moet praten, want wat ik uit je woorden begrijp is dat je hem geen pijn wilt doen. Wees eerlijk, zeg wat je voor het meisje voelt (zal je broer wel begrijpen :mrgreen: :wink: ). Praat het eerlijk uit ( :roll: ) met ellkaar. Hij zal het misschien niet toejuichen, maar je hebt ook best de kans dat hij het leuk voor je vind en ook vind dat je ervoor moet gaan. Stel nou dat hij het echt helemaal niks vind. Dan moet je erover gaan denken wat je wilt. Er wordt vaak gezed met exen van iemand uit je familie moet je niks beginnen. Zo stellig wil ik niet zijn. Ik heb zoiets van warom niet? Het is misschien een beetje pijnlijk (maar dat hoeft niet eens) in het begin. Maar als je echt gek en verliefd bent op dat meisje waarom er niet voor gaan? Helemaal als het wederzijds is.

Ik zou zeggen, denk erover, praat erover en bid ervoor!

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 aug 2004 07:48

Kan ik nog een beroep doen opt dr. loverubriek?!?!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 24 aug 2004 17:43

Funlover schreef:Kan ik nog een beroep doen opt dr. loverubriek?!?!

Jazeker :)

*trekt dr Dr. Love jas uit de mottenballen* :wink:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 aug 2004 17:46

rosekapje schreef:
Funlover schreef:Kan ik nog een beroep doen opt dr. loverubriek?!?!

Jazeker :)

*trekt dr Dr. Love jas uit de mottenballen* :wink:

Ik ga ff nadenken hoe ik het ga formuleren!!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 aug 2004 18:54

Okee ik ga het proberen uit te leggen wat ik voel!! Tis misschien alleen maar om mijn ei kwijt te zijjn want ik ga er verder kapot aan!!

Al een poosje zag ik onze kerk 's middags een hele leuke jongen lopen!! Op een gegeven moment toen ik een van mijn weinige HELE impulsieve buien was....zag ik hem na de kerk in een werkbus wegrijden.....er stond een mobiele nummer op dus dat had ik genoteerd voor de lol meer! Toen ben ik hem toch gaan smsen....ik wou hem gewoon beter leren kennen. Zag hem nu al zolang lopen en het leek me op dat moment wel een leuke manier om hem mij te laten zien!
Ik smsen en ja hoor hij smste terug. Gelukkig was het zijn bus en zijn mobiel :wink: Na een tijdje smsen over en weer wat allebei zichtbaar leuk vonden kreeg ik een sms dat we maar moesten stoppen omdat het leeftijdsverschil te groot was........
...wat blijkt nou!!! Hij is trouwens 24....maar hij liep nooit met zijn telefoon en opeens liep hij altijd met zijn telefoon. Bij een sms gelijk kijken en antwoorden!! Dus iedereen zei: Huh....met wie sms jij?! JIj en je telefoon bij je....Wat is e rmet jou?! Dus hij vertellen over mij....en toen zeiden ze vrienden: Leuk zeg....hoe oud is ze?! Ja 18 zei hij! Ja zeiden verschillende vrienden toen: Ow dat is best jong. Jong meisje hoor!! Toen dacht hij: Misschien hebben ze wel gelijk...ik stop!
En toen kreeg ik dus dat smsje!

Ik dacht...nou ja ik laat me niet afschepen door zo'n stom smsje!! Hallo heeft ie geen eigen mening meer!!
Ik heb toen na 2 dagne terug gestuurd: Zou je me nietk eens een x willen spreken om te kijken of ik echt zo jong ben?!
Toen heeft ie niks meer gesmst. De volgende zondag zag ik hem in de kerk. En we vonden het allebei zichtbaar leuk om elkaar te zien. Heel zijn familie wist ervan dus ik had erg veel bekijks!!! Ik voelde me 's avonds heel verdrietig en verlaten want ik vond hem echt leuk!! Iedereen kan praten wat ie wil maar ik krijg hem niet uit mijn hoofd! Ik kan er gewoon niet tegen op de manie rhoe het gegaan is en ik wil hem graag beter leren kennen. Ik wil dat ie mij een kans geef! Ik heb het hele dagen steenkoud en er loopt hele tijd een jongen in mijn gedachten rondjes die mij te jong vind! Ik zeg ook heel vaak: Ach laat maar ik ben toch te jong....zo probeer ik hem af te kraken maar tlukt niet ik blijf hem leuk vidnen! Wat moet ik doen?!?!

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 24 aug 2004 18:59

Hey funlover,
ik wil je even een hart onder de riem steken. Ruim drie weken geleden (ik was toen nog 18) heb ik namelijk verkering gekregen met een jongen van 24. En we zijn echt supergelukkig samen. Ik ben nu net negentien, maar mijn vriend wordt binnenkort 25, dus we schelen ruim 5,5 jaar. Maar dat maakt echt helemaal niks uit! We kunnen heel goed met elkaar praten enzo.
Zeg maar tegen die jongen dat het echt niet uitmaakt. Een paar weken terug hoorde ik nog over een stel dat 20 jaar verschilt, maar die zijn ook heel gelukkig samen. Die zijn getrouwd toen de een 20 was en de ander 40. Das natuurlijk wel heel absurd, maar 6 jaar, wat is dat nou op een mensenleven?

Veel sterkte iig!
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 aug 2004 19:09

Dank je wel!!

Hoe ga ik het hem duidelijk maken...ik wil niet zeurderig over komen door steeds te smsen als ie niet terug smst!! Maar uit zichzelf gaat ie ook niet smsen. HIj is heel onzeker naar meisjes toe......hij heeft nog nooit een meisje gehad en zou ook nooit op een meisje afstappen of haar mee uitvragen!!

Iedereen zegt ook het maakt toch niks uit die 6 jaar.....wat is dat nou?! Maar kan me van zijn kant ook wel ff voorstellen dat als je stoer bent met je vrienden dat een meisje van 18 ook best jong is....ik hoop dat het ooikt goed komt..............maar hoe kan ik hem bereikbaar maken......hij is voor mijn gevoel zo onbereikbaar :|

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 24 aug 2004 19:11

mijn vriend zegt tegen z'n vrienden dattie een lekker jong ding heeft :? :) .
Tja, verder weet ik ook niet goed wat je er aan kunt doen. MSN-en wil ook nog wel eens werken, maar dan moet je wel allebei MSN hebben natuurlijk.
Xou er iig voor bidden, en verder afwachten... moeilijk :?
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

(Ef. 3:20)

Terug naar “Archief”