2 geloven op 1 kussen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 17 aug 2004 12:25

wat ik nog ff kwijt wil, is dat ik het onzettend bewonder als mensen aan zo'n relatie een eind KUNNEN maken. Ik kan het niet, nu niet tenminste, vooral omdat ik het niet WIL denk ik. Ik wil er gewoon niet aan, ik hou van hem
Psalm 25:2 (ber.)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 aug 2004 23:50

saartje schreef:wat ik nog ff kwijt wil, is dat ik het onzettend bewonder als mensen aan zo'n relatie een eind KUNNEN maken. Ik kan het niet, nu niet tenminste, vooral omdat ik het niet WIL denk ik. Ik wil er gewoon niet aan, ik hou van hem

Wie staat bij jou op nummer 1? Als God bij jou op nummer 1 staat, moet je voor Hem kiezen. En Hij zal je ook de kracht geven om dat te doen. Bid er alsjeblieft veel over. Het is echt supermoeilijk, maar stel je open voor God, vraag Hem wat zijn wil is, vraag Hem desnoods om een geestelijke schop onder je kont (heb ik gedaan en gekregen...)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 aug 2004 00:55

Zo'n relatie kan heel moeilijk zijn. Ik had een atheïstische vriendin en mede omwille van levensbeschouwelijke verschillen zijn we nu nog wel vrienden, maar ook niet meer dan dat.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 aug 2004 10:42

Ook als God op nummer 1 staat geloof ik niet dat je in alle gevallen een eind moet maken aan zo'n relatie. En dit zeg ik niet puur uit eigenbelang. Waarom is er nog niet op mijn vorige posting gereageerd?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 18 aug 2004 10:51

kurtyo schreef:Waarom is er nog niet op mijn vorige posting gereageerd?

Laten we dat maar niet hier doen. On topic :-)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 aug 2004 10:55

En waarom niet?

bschutte
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bschutte » 23 aug 2004 20:18

Kdenk dat 2 geloven wel kan, maar je moet dan op dat punt gewoon heel respectvol met elkaar omgaat. Als je het respect op kan brengen voor elkaars religie/mening denk k dat t geen probleem hoeft t zijn.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 aug 2004 21:05

Persoonlijk had ik liever gehad dat onze kids partners van hetzelfde geloof hadden genomen, of bijna hetzelfde geloof. Dit is niet met alle kinderen van ons zo.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 aug 2004 22:33

MM, geloven je kinderen dan ook niet meer allemaal? Of zitten er ook gemengde stellen tussen die niet hetzelfde geloven?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 aug 2004 14:11

Lalage schreef:MM, geloven je kinderen dan ook niet meer allemaal? Of zitten er ook gemengde stellen tussen die niet hetzelfde geloven?

De oudste doet er niet zoveel meer aan, en voor de rest zijn ze gemengd gelovig, maar de vriendin van de oudste is dus atheistisch opgevoed en die moeder is nogal overheersend, ze vindt geloof maar onzin.
En verder wordt er wel naar de kerk gegaan, alleen zouden ze wat mij betreft meer mogen bidden, voor hun eigen geluk. Omdat je een band met God en Jezus moet onderhouden en niet moet laten verwateren.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 aug 2004 15:12

Maar gaan ze naar verschillende kerken dan, als ze 'gemengd gelovig' zijn?
Het lijkt me wel pijnlijk als je kind niet meer gelooft... of eigenlijk alleen nog uit gewoonte naar de kerk gaat.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 aug 2004 15:21

Lalage schreef:Maar gaan ze naar verschillende kerken dan, als ze 'gemengd gelovig' zijn?

Ja, naar de kerk van het meisje, meestal.............

joepie

Berichtdoor joepie » 24 aug 2004 18:30

Mariamagdalena schreef:
Lalage schreef:MM, geloven je kinderen dan ook niet meer allemaal? Of zitten er ook gemengde stellen tussen die niet hetzelfde geloven?

De oudste doet er niet zoveel meer aan, en voor de rest zijn ze gemengd gelovig, maar de vriendin van de oudste is dus atheistisch opgevoed en die moeder is nogal overheersend, ze vindt geloof maar onzin.
En verder wordt er wel naar de kerk gegaan, alleen zouden ze wat mij betreft meer mogen bidden, voor hun eigen geluk. Omdat je een band met God en Jezus moet onderhouden en niet moet laten verwateren.

Wat kunnen daarin verschillend zijn. Terwijl je ze allemaal op dezelfde manier opvoed en ze dezelfde liefde voor God bijbrengt. Merk je dat voor de één bidden en een persoonlijke relatie met God belangrijker is dat voor de ander.
Toen mijn dochter niet zwanger raakte en ik er met haar eens over had, of zij het ook voor God brachten, moest ze bekennen dat ze dat eigenlijk niet zo deden. Terwijl een andere dochter eigenlijk bij alles God betrekt.
Gelukkig mogen wij als moeders (en vaders) ze altijd bij God brengen en kunnen wij in ieder geval voor ze blijven bidden MM!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 aug 2004 18:34

Ja, iedere avond bid ik voor de hele familie, maar altijd wel eerst voor de kinderen, ja.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 aug 2004 00:28

Mariamagdalena schreef:
Lalage schreef:Maar gaan ze naar verschillende kerken dan, als ze 'gemengd gelovig' zijn?

Ja, naar de kerk van het meisje, meestal.............

Is dat een probleem voor je?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”