Welke dominees op Prekenweb

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

appie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Welke dominees op Prekenweb

Berichtdoor appie » 19 aug 2004 08:58

Staat jou dominee (gg-ers) op prekenweb of niet.

Heb je wel eens met jou dominee gesproken over prekenweb.

Waarom wil jou dominee wel, of niet op prekenweb staan?

Kben benieuwd.

Unionist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Unionist » 21 aug 2004 17:23

Hee, goeie topic!

Mijn predikant staat er inderdaad bij! Met een heleboel recente preken zelfts.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 21 aug 2004 18:41

ds Van der Net???? Volgens mij mag je er hier wel openlijk voor uitkomen...

Unionist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Unionist » 23 aug 2004 19:04

Zijn opvolger...

De preken van Van der Net zijn al een paar jaar oud. Van Ds. Meeuse zijn sommige heel recent!

appie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor appie » 26 aug 2004 09:38

Misschien is het onderwerp wat te algemeen, en moeten we ons meer toespitsen op de vraag, waarom wil jou dominee zijn preken niet op prekenweb laten beluisteren.

Ik ben hier erg nieuwsgierig naar omdat er nog maar zo weinig dominees op staan.

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 26 aug 2004 19:08

Staat jouw dominee er op, Appie?
Hartelijke groeten,
Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

antenne
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor antenne » 26 aug 2004 20:54

.foutje

appie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor appie » 27 aug 2004 13:17

The_Pim schreef:Staat jouw dominee er op, Appie?

Cker, Ds. Zippro te Scheveningen.
Volgens mij al vanaf het begin.
Hij heeft er zelfs al een keer reclame voor op cat, hij vindt het overigens wel jammer dat er niet zoveel collega`s zijn die er aan mee willen werken.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 30 aug 2004 12:04

Onze dominee (van der Net) werkt ook mee heb ik gezien. Ik was gisteren echter elders bij een GG, die dominee heeft het hele project prekenweb de grond in geboord. Nav het tweede gebod....het was afgoderij. Ik snapte er niks van. Vreselijk dit, het is om te janken dat mensen elkaar zo veroordelen. Notabene broeders van hetzelfde kerkverband. Ik was perplex......Helemaal omdat er totaal geen argumenten werden genoemd, waarom preken luisteren via internet niet zou kunnen.

Droevig... :cry:
Geen commentaar

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 30 aug 2004 12:17

Motormuis schreef:Onze dominee (van der Net) werkt ook mee heb ik gezien. Ik was gisteren echter elders bij een GG, die dominee heeft het hele project prekenweb de grond in geboord. Nav het tweede gebod....het was afgoderij. Ik snapte er niks van. Vreselijk dit, het is om te janken dat mensen elkaar zo veroordelen. Notabene broeders van hetzelfde kerkverband. Ik was perplex......Helemaal omdat er totaal geen argumenten werden genoemd, waarom preken luisteren via internet niet zou kunnen.

Welkom terug, Motormuis, we hadden je al een beetje gemist :lol:
Tjonge, wat een verhaal zeg! Werd dat in de preek gezegd? Da's wel heel grof!

Anderzijds: er zijn inderdaad predikanten die vanaf de kansel hevig waarschuwen voor de gevaren van internet. Ik denk dat er genoeg zijn, die bang zijn dat ze aan geloofwaardigheid inboeten als ze vervolgens wèl toestemming zouden geven voor het plaatsen van hun preken op PrekenWeb.
[Je zou dan via internet een preek kunnen downloaden waarin gewaarschuwd wordt voor internet :roll: ]

Maar - PrekenWeb en afgoderij: dit is toch wel heel bar!
~~Soli Deo Gloria~~

graankorrel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor graankorrel » 30 aug 2004 12:19

vreselijk he die onstichtelijke preken

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 30 aug 2004 12:31

SDG schreef:
Motormuis schreef:Onze dominee (van der Net) werkt ook mee heb ik gezien. Ik was gisteren echter elders bij een GG, die dominee heeft het hele project prekenweb de grond in geboord. Nav het tweede gebod....het was afgoderij. Ik snapte er niks van. Vreselijk dit, het is om te janken dat mensen elkaar zo veroordelen. Notabene broeders van hetzelfde kerkverband. Ik was perplex......Helemaal omdat er totaal geen argumenten werden genoemd, waarom preken luisteren via internet niet zou kunnen.

Anderzijds: er zijn inderdaad predikanten die vanaf de kansel hevig waarschuwen voor de gevaren van internet. Ik denk dat er genoeg zijn, die bang zijn dat ze aan geloofwaardigheid inboeten als ze vervolgens wèl toestemming zouden geven voor het plaatsen van hun preken op PrekenWeb.
[Je zou dan via internet een preek kunnen downloaden waarin gewaarschuwd wordt voor internet :roll: ]

Bedankt voor het hartelijke welkom, ik heb jullie ook enorm gemist :mrgreen:

Tsja, het gaat puur en alleen om maar genoeg rechts bevonden te worden, tenminste, daar ben ik wel eens bang voor. Bang dat dominees hun preken niet op het internet durven te zetten, vanmege het "gewogen en gewogen, maar te licht bevonden", een adagium wat binnen de GG ziekelijke vormen soms aanneemt.

Ik snap idd al helemaal niet wat dit soort uitspraken in een preek doet (nav Graankorrels opmerking).
Geen commentaar

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 30 aug 2004 13:43

SDG schreef:

Natuurlijk moet je waarschuwen voor gevaren van internet. Net zoals je moet waarschuwen voor het volledig op gaan in sport. Daarmee kan je toch als waarschuwer zelf wel sport op de juiste manier bedrijven? We moeten het kind niet met het badwater weggooien.

Ga de Saambinder, het RD en de Terdege maar eens bekijken. Advertenties met websites. We mogen wel het goud van de wereld uit de goot halen zeker, maar het Goud naar de wereld brengen mag niet?!

:shock:
Hartelijke groeten,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

Unionist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Unionist » 30 aug 2004 16:17

SDG schreef:Maar - PrekenWeb en afgoderij: dit is toch wel heel bar!

Ah, ik weet het al: de dominees zijn bang dat als ze op internet staan, mensen afgoderij met hen gaan bedrijven. Heel verstandig!

appie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor appie » 30 aug 2004 19:34

Unionist schreef:
SDG schreef:Maar - PrekenWeb en afgoderij: dit is toch wel heel bar!

Ah, ik weet het al: de dominees zijn bang dat als ze op internet staan, mensen afgoderij met hen gaan bedrijven. Heel verstandig!

Kben benieuwd of er ooit iets geschreven is door die ds.
Lijkt met niet want dan is het zelfs betaalde afgoderij.

Heerlijk hoor het waardevolle evangelie voor jezelf en je gemeente houden.

Terug naar “Archief”