Staat jou dominee (gg-ers) op prekenweb of niet.
Heb je wel eens met jou dominee gesproken over prekenweb.
Waarom wil jou dominee wel, of niet op prekenweb staan?
Kben benieuwd.
Moderator: Moderafo's
Motormuis schreef:Onze dominee (van der Net) werkt ook mee heb ik gezien. Ik was gisteren echter elders bij een GG, die dominee heeft het hele project prekenweb de grond in geboord. Nav het tweede gebod....het was afgoderij. Ik snapte er niks van. Vreselijk dit, het is om te janken dat mensen elkaar zo veroordelen. Notabene broeders van hetzelfde kerkverband. Ik was perplex......Helemaal omdat er totaal geen argumenten werden genoemd, waarom preken luisteren via internet niet zou kunnen.
Droevig...
SDG schreef:Motormuis schreef:Onze dominee (van der Net) werkt ook mee heb ik gezien. Ik was gisteren echter elders bij een GG, die dominee heeft het hele project prekenweb de grond in geboord. Nav het tweede gebod....het was afgoderij. Ik snapte er niks van. Vreselijk dit, het is om te janken dat mensen elkaar zo veroordelen. Notabene broeders van hetzelfde kerkverband. Ik was perplex......Helemaal omdat er totaal geen argumenten werden genoemd, waarom preken luisteren via internet niet zou kunnen.
Droevig...
Welkom terug, Motormuis, we hadden je al een beetje gemist![]()
Tjonge, wat een verhaal zeg! Werd dat in de preek gezegd? Da's wel heel grof!
Anderzijds: er zijn inderdaad predikanten die vanaf de kansel hevig waarschuwen voor de gevaren van internet. Ik denk dat er genoeg zijn, die bang zijn dat ze aan geloofwaardigheid inboeten als ze vervolgens wèl toestemming zouden geven voor het plaatsen van hun preken op PrekenWeb.
[Je zou dan via internet een preek kunnen downloaden waarin gewaarschuwd wordt voor internet]
Maar - PrekenWeb en afgoderij: dit is toch wel heel bar!
SDG schreef:Motormuis schreef:Onze dominee (van der Net) werkt ook mee heb ik gezien. Ik was gisteren echter elders bij een GG, die dominee heeft het hele project prekenweb de grond in geboord. Nav het tweede gebod....het was afgoderij. Ik snapte er niks van. Vreselijk dit, het is om te janken dat mensen elkaar zo veroordelen. Notabene broeders van hetzelfde kerkverband. Ik was perplex......Helemaal omdat er totaal geen argumenten werden genoemd, waarom preken luisteren via internet niet zou kunnen.
Droevig...
Welkom terug, Motormuis, we hadden je al een beetje gemist![]()
Tjonge, wat een verhaal zeg! Werd dat in de preek gezegd? Da's wel heel grof!
Anderzijds: er zijn inderdaad predikanten die vanaf de kansel hevig waarschuwen voor de gevaren van internet. Ik denk dat er genoeg zijn, die bang zijn dat ze aan geloofwaardigheid inboeten als ze vervolgens wèl toestemming zouden geven voor het plaatsen van hun preken op PrekenWeb.
[Je zou dan via internet een preek kunnen downloaden waarin gewaarschuwd wordt voor internet]
Maar - PrekenWeb en afgoderij: dit is toch wel heel bar!
Unionist schreef:SDG schreef:Maar - PrekenWeb en afgoderij: dit is toch wel heel bar!
Ah, ik weet het al: de dominees zijn bang dat als ze op internet staan, mensen afgoderij met hen gaan bedrijven. Heel verstandig!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten