geen kinderen egoïstisch??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 23 aug 2004 07:54

Dit staat er in het huwelijks formulier.

Daarnaast wil de Here door het huwelijk bouwen aan volgende generaties met het oog op de komst van zijn Koninkrijk. In het paradijs zei Hij tegen man en vrouw: Weest vruchtbaar, wordt talrijk en vervult de aarde.
Ook nu worden echtgenoten geroepen tot het ouderschap, wanneer de Here de mogelijkheden daarvoor geeft.Als zij kinderen van God krijgen,
ontvangen zij een kostbaar geschenk. Zij zullen als vader en moeder het beeld van God vertonen in de zorg en liefde voor hun kinderen.

Aangezien ik nog nergens heb gelezen in de Bijbel dat die opdracht niet meer geld, ga ik er nog steeds vanuit dat :weest vruchtbaar en wordt talrijk, ook nog voor nu geld.
Zo wie zo worden ze de echtelieden nog steeds meegegeven als opdracht bij hun huwelijk in de kerk.
Aangezien het getal van de Volheid er nog niet is, wie zijn wij om dan te zeggen dat die er wel is.
Als dat zo zou zijn, dan was Christus toch al weder gekomen en zaten wij hier nu over te discusieren.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 23 aug 2004 08:02

... of, zoals A. Verdelman het zegt in 1 van haar boekjes: Waarom "neem" je nog een kind in deze wereld? Kinderen worden geboren om het Woord van God door te geven en Zijn lof te verkondigen.
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 23 aug 2004 09:56

Ik denk niet dat het vervullen van de aarde nu nog dezelfde urgentie heeft als toen de wereldbevolking nog maar uit twee mensen bestond.

Verder heeft het getal van de volheid denk ik ook geen betrekking op de omvang van de wereldbevolking, maar is die term hier enigszins uit zijn verband gerukt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 aug 2004 10:44

Inderdaad....

En daarnaast Joepie, lees ik nog nergens in dit formulier dat je na het trouwen meteen aan de kinderen zou moeten en dat je niet mag wachten daarmee... De conclusie dat je gelijk aan de kinderen zou moeten haal ik niet uit dit formulier, en lees ik ook niet in de bijbel... vroeger was het gewoon dat het gebeurde, tegenwoordig heb je mogelijkheden om het uit te stellen, en ik zie niet in wat daar mis mee is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”