hoe weet ik dat mijn zonden vergeven zijn?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 20 aug 2004 18:19

hijwel schreef:
"wie tot mij komt, moet geloven dat Ik ben een beloneren van de gene die mij zoeken" (zoiets d8 ik)

Hebr. 11: 6: Maar zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen. Want die tot God komt, moet geloven, dat Hij is, en een Beloner is dergenen, die Hem zoeken.
Ken uzelf.

Mijn web-log!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 21 aug 2004 17:29

caprice schreef:
hijwel schreef:
caprice schreef:
hijwel schreef:lees je bijbel. kijk wat God schrijf aan jou over vergeving van zonde..

En volg de opdracht: "geloof"

is het zo simpel?

Er zijn genoeg mensen die van zichzelf wel kunnen geloven, maar het is toch Gods gave?

jep helemaal juist.

"Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;" Dit is een terug kijkende blik, God roept iedereen op om te geloven. Dat is het enige wat iedereen moet doen is geloven/ jezelf aan Hem toevertrouwen. En later kun je terug kijken dat zelfs dat vertrouwen op Hem niet uit jezelf komt maar door God gewerkt wordt. (want van nature, is er niemand die God zoekt).

zo denk ik het ongeveer. Als je het er niet mee eens bent hoor ik het wel. Welkom terug carpice! we hebben je gemist

Je hebt zo wel gelijk. Alleen dat geloven kan zo moeilijk zijn. Het moet echt door God gegeven zijn, want anders valt ook nog te vrezen dat je jezelf bedriegt.
Juist ja :?

kun je me nu ook nog ff het verschil uitleggen want wat hierboven staat kan ik namelijk helemaal niets mee. Kan me niet herinneren dat Jezus ergens dat soort uitspraken doet....
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

caprice

Berichtdoor caprice » 21 aug 2004 18:35

@mic schreef:
caprice schreef:
hijwel schreef:
caprice schreef:
hijwel schreef:lees je bijbel. kijk wat God schrijf aan jou over vergeving van zonde..

En volg de opdracht: "geloof"

is het zo simpel?

Er zijn genoeg mensen die van zichzelf wel kunnen geloven, maar het is toch Gods gave?

jep helemaal juist.

"Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;" Dit is een terug kijkende blik, God roept iedereen op om te geloven. Dat is het enige wat iedereen moet doen is geloven/ jezelf aan Hem toevertrouwen. En later kun je terug kijken dat zelfs dat vertrouwen op Hem niet uit jezelf komt maar door God gewerkt wordt. (want van nature, is er niemand die God zoekt).

zo denk ik het ongeveer. Als je het er niet mee eens bent hoor ik het wel. Welkom terug carpice! we hebben je gemist

Je hebt zo wel gelijk. Alleen dat geloven kan zo moeilijk zijn. Het moet echt door God gegeven zijn, want anders valt ook nog te vrezen dat je jezelf bedriegt.
Juist ja :?

kun je me nu ook nog ff het verschil uitleggen want wat hierboven staat kan ik namelijk helemaal niets mee. Kan me niet herinneren dat Jezus ergens dat soort uitspraken doet....

Mattheus 7:
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

:(

Terug naar “Archief”