Zullen de stenen gaan spreken ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 aug 2004 14:45

Zeg Josh,

je geeft iedereen nu de gelegenheid om de orthodoxe leer (zoals die bijv. in de geloofsbelijdenis van Nicea verwoord is) te belijden op dit forum.

Vind ik een positieve zaak hoor. :D

Alleen, zit de moderator niet zo te plagen. :(

Elbert
Laatst gewijzigd door elbert op 17 aug 2004 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 aug 2004 14:45

Jezus is de Zoon van GOD. Iedereen die dat ontkent, is geen Christen. Iedereen die dat ontkent, heeft de Geest niet.

Dit wordt ook niet ontkent anders zijn we idd geen christenen.

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 14:46

IKKIE... Ook WIJ kunnen deeluitmaken van GOD in Jezus en Geest... Daarmee worden wij ook niet Jezus en ook niet GOD! En Jezus wordt ook niet z'n Vader....want hij is de Zoon van GOD.

Waarom zouden de Apostelen na de doop nog de Geestesgaven dienen te ontvangen na handoplegging?

Waarom moest Saulus na het ontvangen van de Gaven toch nog gedoopt worden?

Jezus is niet dezelfde als GOD en ze zijn dus beslist niet één-en-dezelfde!
Anders zou doop voldoende zijn en dat is dus niet zo in de Bijbel!!!!!

Josh

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 17 aug 2004 14:47

Josh schreef:Jij citeert liever de letter van een foute vertaling dan te kijken naar wat er werkelijk staat...?

Jezus is de Zoon van GOD. Iedereen die dat ontkent, is geen Christen. Iedereen die dat ontkent, heeft de Geest niet.

Dat zegt veel over jou 'IKKIE'.....

Josh

Dank je Josh, we gaan dus persoonlijk worden.

Josh ik zal bidden voor jou dat jij nog eens mag in gaan zien, dat God waarlijk 3-enig is.
Sterven betekend God ontmoeten en ik hoop dat jij voor deze tijd ontdekt dat wat je niet zegt leugentaal is, want anders zal het niet goed met je zijn. Bid God en vraag om Zijn hulp zodat je waarlijk Zijn kind mag zijn.

Ants
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ants » 17 aug 2004 14:49

Josh schreef:Anders zou doop voldoende zijn en dat is dus niet zo in de Bijbel!!!!!

Maar de doop is alleen maar een teken van het verbond met God.
Dus Paulus moest nog het teken van het verbond ontvangen.
FORMIDO
Omdat je huis nooit af is.

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 14:49

Yael, je bent pas Christen als je Jezus aanneemt als je Redder zodat je weer tot zijn Vader -GOD- kan komen.

Als je Jezus loochent door 'm dezelfde als de Vader te maken, dan ben je een volger van de tegenstander. Je zegt immers de Heer niet nodig te hebben en dus de redding die Jezus brengt namens GOD ook niet!

Je fundamenten en je keuze voor de bijbelse fundamenten bepalen of je Christen zal worden en zijn. Kiezen voor onbijbelse kerkleer maakt je tot volger van een kerk, terwijl je Jezus zou moeten volgen; dan ben je immers Christen!!!

Er is één GOD én één Heer. Iedere andere uitspraak maakt Jezus en zijn offer/redding tot onzin en maakt van GOD een leugenachtige dictator; precies wat satan deed bij Adam en Eva!

Josh

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 14:51

ANTS, de doop is je verbondenheid met Jezus. Het ontvangen van Geestesgaven is in rechtstreekse zin je verbondenheid met GOD door de Geest van GOD.

Jezus is de deur naar GOD; niet de deur naar zichzelf!

'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, wie de goedheid van Gods woord en de kracht van de toekomstige wereld ondervonden hebben, en na dit alles zijn afgevallen, die kunnen niet opnieuw tot inkeer worden gebracht' (Hebr 6:4-6)

We krijgen dus door het ontvangen van de Gaven deel aan de Geest van GOD!

Josh

Ants
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ants » 17 aug 2004 14:52

Josh schreef:Jij citeert liever de letter van een foute vertaling dan te kijken naar wat er werkelijk staat...?

De tekst die ik aanhaalde staat letterlijk zo in de Statenvertaling.
Waar durf jij de moed vandaan te halen om te zeggen dat dit een foute vertaling is? :?: [-X
FORMIDO

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 17 aug 2004 14:53

als ik moderater was .. had josh al lang met een colaatje in de tuin gezeten.
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 14:55

Een vertaling in een Bijbelvertaling kan niet volledig zijn; zeker als het gaat om zeer cryptische vertalingen zoals jij die aanhaalt. Daarom is het beter om in bijbelse context te kijken en meerdere vertalingen te gebruiken. Bijvoorbeeld Lei, Lu, NBG etc.

Of ben jij net als de Farizeeers een letter-n-ker ipv iemand die begrijpt wat er staat en verwacht wordt?

Josh

Ants
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ants » 17 aug 2004 14:55

Josh schreef:Jezus is de deur naar GOD; niet de deur naar zichzelf!

Hiermee zeg je dus dat Jezus geen God is. Je bent dus een GODloochenaar!
FORMIDO

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 aug 2004 14:55

[quote="Josh"]Yael, je bent pas Christen als je Jezus aanneemt als je Redder zodat je weer tot zijn Vader -GOD- kan komen.

Yael:
Klopt
---
Als je Jezus loochent door 'm dezelfde als de Vader te maken, dan ben je een volger van de tegenstander. Je zegt immers de Heer niet nodig te
hebben en dus de redding die Jezus brengt namens GOD ook niet!

Yael:
Hmz Jezus zegt zelf: Ik en de Vader zijn een. En dat ik Jezus niet nodig hebt dat heb je helemaal mis God is mijn getuige.
---
Je fundamenten en je keuze voor de bijbelse fundamenten bepalen of je Christen zal worden en zijn. Kiezen voor onbijbelse kerkleer maakt je tot volger van een kerk, terwijl je Jezus zou moeten volgen; dan ben je immers Christen!!!

Yael:
Ik volg idd liever Jezus ja en wat er in Zijn Woord staat de Bijbel, niet een of ander mens die dingen roept.
En een kerkleer is nooit volmaakt, hoe jammer ook.
---
Er is één GOD én één Heer. Iedere andere uitspraak maakt Jezus en zijn offer/redding tot onzin en maakt van GOD een leugenachtige dictator; precies wat satan deed bij Adam en Eva!

Yael:
Hoe bedoel je dit? Onderbouw eens.

Yael. 8)

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 14:56

ANTS: Jezus is de Zoon van GOD. Niets meer en niets minder.

Jezus werd trouwens om dezelfde reden voor blasphemie uitgemaakt. Heel apart dat je zijn woorden nu ook tegen mij gebruikt...

Dan moet ik wel een Christen zijn

:lol:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 aug 2004 14:57

WIE ONTKENT DAN DAT JEZUS DE ZOON VAN GOD IS :!: :!: :!:

Ants
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ants » 17 aug 2004 14:58

Josh schreef:ANTS: Jezus is de Zoon van GOD. Niets meer en niets minder.

Jezus werd trouwens om dezelfde reden voor blasphemie uitgemaakt. Heel apart dat je zijn woorden nu ook tegen mij gebruikt...

Dan moet ik wel een Christen zijn

:lol:

Nee, want Jezus heeft nooit gezegd dat hij geen GOD is en jij zegt dat wel.
Ik zou jou absoluut geen christen durven noemen.
Het spijt me voor je.
Ik zal voor je bidden dat je de waarheid onder ogen mag zien.
FORMIDO

Terug naar “Archief”