Ik vind het jammer dat je niet reageerd.

Groeten,
Hofnar
Moderator: Moderafo's
Hofnar schreef:Cybercurse,
Ik vind het jammer dat je niet reageerd.![]()
Groeten,
Hofnar
Het bedrijven van de liefde vind ik een foute term. Maar nu we hem toch gebruiken wil ik stellen dat liefde tussen homo's niet eens kan. Ik citeer een dominee in het RD: "Homofilie is een demonische anti-liefde. Perversiteit in de meest letterlijke zin van het woord!!"
Cybercurse schreef:Elk lichamelijk contact wat verder gaat dan het contact wat normale vrienden met elkaar hebben (dus geen homofielen) en wat voortkomt uit die ziekelijke afwijking (homofilie) vind ik smerig en walgelijk!
Het is te vergelijken met seksueel contact tussen een pedofiel en z'n slachtoffer (qua vunzigheid).
Het bedrijven van de liefde vind ik een foute term. Maar nu we hem toch gebruiken wil ik stellen dat liefde tussen homo's niet eens kan. Ik citeer een dominee in het RD: "Homofilie is een demonische anti-liefde. Perversiteit in de meest letterlijke zin van het woord!!" Hier wil ik me van harte bij aansluiten.
ps. Hofnar, het is hier geen GAY-FORUM!!
De geschiedenis van Sodom en Gomora geloof je dan ook niet, dat is toch een heel duidelijk voorbeeld van wat God zegt over homosexualiteit. De verwoesting en vernietiging kwam. Wij kunnen nu wel iedereen respecteren maar hun daden moeten we toch afkeuren. De Bijbel is waar van kaft tot kaft, we kunnen en mogen daar geen tittel nog jota van af doen of er bij doen. Dán gaat de diepere betekenis verloren. God is wel liefde maar ook rechtvaardig en heilig. Homosexualiteit is bijzonder onvruchtbaar ook. Bovendien is het pervers.Wat ben ik blij dat er Kerkgenootschappen bestaan die net het tegenovergestelde denken. Volgens jou kan er niet eens liefde bestaan tussen mensen van hetzelfde geslacht...grotere onzin heb ik nog NOOIT gehoord. Wat hier gedaan wordt is de mensen om de oren slaan met de Bijbel. Een Bijbel die je volgens mij helemaal niet begrijpt. Je leest de Bijbel alsof het een statisch Woord is van hierboven waar nooit van afgeweken mag worden en dat letterlijk waar is van kaft tot kaft. Heel erg jammer want zo gaat net de diepste betekenis ervan verloren en kom je zelfs tot tegenovergestelde opvattingen.
Het wordt hoog tijd dat de SOW-kerken hun conclusies trekken en de banden verbreken met zulke mensonterende opvattingen. Van dat geloof wordt geen mens beter....
De Bijbel is waar van kaft tot kaft, we kunnen en mogen daar geen tittel nog jota van af doen of er bij doen. Dán gaat de diepere betekenis verloren.
Tja, een kerk die 'homorelaties' zegent... die kunnen zélf maar beter stoppen.
Quote:
Dit zijn mijns inziens net de moedige Kerkgenootschappen die handelen naar de geest van Jezus Christus. Wie ben jij als dominee of priester dat je een koppel weigert hun liefde voor de Heer te bevestigen......
Cybercurse schreef:Inspector Morse, ff off topic, lees ajb het laatste vers van de bijbel...
stel dat er een God zou zijn die zo machtig is om de aarde en alles wat daarmee verband houdt, het menselijk lichtaam enz enz enz. kan maken (ik ben er voor 100% van overtuigd), zou die God niet precies, tot op de laatste komma, bepalen wat er in Zijn bijbel zou komen te staan??
daar was misschien 20 jaar geleden moed voor nodig, maar tegenwoordig juist weer niet. Tegenwoordig is het juist moedig als je dat niet kunt doen uit geloofsovertuiging en het dus ook niet doet.Dit zijn mijns inziens net de moedige Kerkgenootschappen die handelen naar de geest van Jezus Christus. Wie ben jij als dominee of priester dat je een koppel weigert hun liefde voor de Heer te bevestigen......
hm.. henkie, het is wel duidelijk waar jij staat. De voorstanders hebben een punt als ze zich beroepen op de inhoud (de geest/Geest (?))van de Bijbel meer dan op letterlijke citering van teksten.Deze tegenstanders stellen God's Woord boven alles. Dus als deze teksten niet weerlegd kunnen worden (er is geen post die op deze teksten ingaat) dan kunnen voorstanders hoog en laag springen, maar blijven de tegenstanders bij hun standpunt. Aan de argumenten van de voorstanders hechten ze minder of niet.
Aan de voorstanders dus de vraag of ze de teksten kunnen tegenspreken. Kunnen ze dat namelijk niet, dan volgt de conclusie dat tegenstanders (op basis van de genoemde teksten uit de bijbel) een vaste grond voor hun ideeen hebben. Sterker nog, ze hebben hun standpunten uit datgene wat voor hen het allerbelangrijkste is. (lees: de bijbel)
Cybercurse schreef:ps. Hofnar, het is hier geen GAY-FORUM!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten