Hoeden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2004 11:21

Maja de Bij schreef:
Marnix schreef:Ben het met je eens :)

Misschien zou Paulus in deze tijd wel hebben geschreven: Als u bidt, doe het dan met een bedekte buik zodat je mensen niet afleidt :D Alhoewel dat misschien ook wel weer wat gedateert zou kunnen zijn :D

Voor alle eeuwen : als u bidt, doe dan uw ogen dicht :D :D

En hef uw handen op? :)

Ik bid ook wel es met ogen open.... kan in sommige gevallen prima.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 10 aug 2004 16:45

Marnix schreef:
Maja de Bij schreef:
Marnix schreef:Ben het met je eens :)

Misschien zou Paulus in deze tijd wel hebben geschreven: Als u bidt, doe het dan met een bedekte buik zodat je mensen niet afleidt :D Alhoewel dat misschien ook wel weer wat gedateert zou kunnen zijn :D

Voor alle eeuwen : als u bidt, doe dan uw ogen dicht :D :D

En hef uw handen op? :)

Ik bid ook wel es met ogen open.... kan in sommige gevallen prima.

Ja, in de auto bijvoorbeeld :D Dan kan je hardop bidden, niemand die je hoort, of zingen. Bidden met de ogen dicht is in dat geval zelfs behoorlijk gevaarlijk. :| :mrgreen:
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2004 11:53

Precies, in mijn geval op de fiets :D Of 's nachts in de tuin... dan kun je terwijl je bidt bijvoorbeeld naar de sterren boven je kijken, denken: Wat is God megagroot... en dat dan ook tegen Hem zeggen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 aug 2004 13:00

Op de een of andere manier is hier ook al een reply van mij weg...

Goed: ik houd van hoeden. Bij mannen. Bij vrouwen heel soms. Ik heb zelf een hoed, beetje Italiaans/maffia aandoend.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2004 15:47

Dat mag :) Is een kwestie van smaak lijkt me.

Ik vind hoedjes bij vrouwen over het algemeen niet mooi... maar das mijn mening :)

flierefluiter
Verkenner
Verkenner

flierefluiter

Berichtdoor flierefluiter » 13 aug 2004 08:46

Ik ben dol op hoeden; ik vnd het er meestal wel leuk uitzien, als de hoed ook echt is uitgekozen bij de vorm van je hoofd en bij hoe je zelf bent en niet naar de mode.
Zelf heb ik nog nooit een hoed gehad, maar ooit zal ik er een gaan aanschaffen en die met plezier op warme zomerdagen en bij speciale gelegenheden gaan dragen, denk ik. Naar de kerk zou ik niet zo gauw een hoed op doen. Staat ietwat overdreven, vind ik.
Alles is relatief...

www.werkgroepzinloosgewandel.tk

André

Berichtdoor André » 15 aug 2004 10:46

Ken je geen Twents, dan is dat geen ramp. Je went er snel aan. Kom je in Frankrijk of Tsjechië en ken je hun taal niet, dan is dat anders. Dan is er wat men noemt een taalbarrière. Een soort muur of kloof. Door het taalverschil kun je elkaar niet bereiken. Als je op vakantie bent in een ander land, kun je je een beetje voorstellen wat het is om als vluchteling in een vreemd land te verblijven.
Door taal- en cultuurverschil sta je alleen. Toch is dat een beetje anders, als je christenen ontmoet in het buitenland. Zelf vind ik het altijd erg verrijkend om in de omgeving van m’n vakantieadres een protestantse kerk op te zoeken. En het mooie is dan, dat christenen die elkaar niet verstaan, toch met elkaar kunnen communiceren. Zo kon het zelfs gebeuren, dat we ons meer welkom voelden in zó’n kerk dan bij een Nederlandstalige samenkomst waar uitvoerig werd gekeken naar dames die geen rok en hoedje droegen. Dan ben ik liever bij christenen die ik niet versta maar die je hartelijk begroeten en blij zijn dat je er bent.
Wat maakt, dat christenen elkaar altijd begrijpen, ook al spreken ze elkaars taal niet? Psalm 117 is een loflied. En alle volken worden opgeroepen, opgewekt, om God te loven. Dat is de taal die Gods kinderen over de hele wereld spreken. We kijken naar deze psalm om te zien hoe dat kan: dat Gods kinderen over alle grenzen heen toch één zijn en elkaar verstaan.

Citaat van "mijn" predikant uit de preek die hij vanochtend heeft gehouden........

Iets om eens op je in te laten werken denk ik.

kurtyo

Re: flierefluiter

Berichtdoor kurtyo » 16 aug 2004 08:55

Wat ik overigens BELACHELIJK vind is dat veel refo's over kleding zeuren maar niet over die enorme bakbeesten van hoeden die refo-vrouwen soms ophebben van honderd(en) euro's... Daar kan ik me dan weer pissig over maken!

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 16 aug 2004 21:36

kurtyo schreef:Wat ik overigens BELACHELIJK vind is dat veel refo's over kleding zeuren maar niet over die enorme bakbeesten van hoeden die refo-vrouwen soms ophebben van honderd(en) euro's... Daar kan ik me dan weer pissig over maken!

... bedoel jij de grootte van de hoeden van Nicoline Wisse Smit en prinses Maxima op de bruiloft van prins Friso met prinses Mabel?
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 aug 2004 10:27

tanteoranje schreef:
kurtyo schreef:Wat ik overigens BELACHELIJK vind is dat veel refo's over kleding zeuren maar niet over die enorme bakbeesten van hoeden die refo-vrouwen soms ophebben van honderd(en) euro's... Daar kan ik me dan weer pissig over maken!

... bedoel jij de grootte van de hoeden van Nicoline Wisse Smit en prinses Maxima op de bruiloft van prins Friso met prinses Mabel?

ik geloof niet dat Nicoline Wisse Smit en prinses Maxima refo-vrouwen zijn :mrgreen: :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 17 aug 2004 11:25

rosekapje schreef:ik geloof niet dat Nicoline Wisse Smit en prinses Maxima refo-vrouwen zijn :mrgreen: :wink:

nee... :mrgreen: , en misschien willen ze ons tegemoet komen door incidenteel deze kleppers op te zetten...
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

een pelgrim aan uw poorten ben

en dat ik binnen mag.

joepie

Berichtdoor joepie » 17 aug 2004 11:34

Andre schreef:
Ken je geen Twents, dan is dat geen ramp. Je went er snel aan. Kom je in Frankrijk of Tsjechië en ken je hun taal niet, dan is dat anders. Dan is er wat men noemt een taalbarrière. Een soort muur of kloof. Door het taalverschil kun je elkaar niet bereiken. Als je op vakantie bent in een ander land, kun je je een beetje voorstellen wat het is om als vluchteling in een vreemd land te verblijven.
Door taal- en cultuurverschil sta je alleen. Toch is dat een beetje anders, als je christenen ontmoet in het buitenland. Zelf vind ik het altijd erg verrijkend om in de omgeving van m’n vakantieadres een protestantse kerk op te zoeken. En het mooie is dan, dat christenen die elkaar niet verstaan, toch met elkaar kunnen communiceren. Zo kon het zelfs gebeuren, dat we ons meer welkom voelden in zó’n kerk dan bij een Nederlandstalige samenkomst waar uitvoerig werd gekeken naar dames die geen rok en hoedje droegen. Dan ben ik liever bij christenen die ik niet versta maar die je hartelijk begroeten en blij zijn dat je er bent.
Wat maakt, dat christenen elkaar altijd begrijpen, ook al spreken ze elkaars taal niet? Psalm 117 is een loflied. En alle volken worden opgeroepen, opgewekt, om God te loven. Dat is de taal die Gods kinderen over de hele wereld spreken. We kijken naar deze psalm om te zien hoe dat kan: dat Gods kinderen over alle grenzen heen toch één zijn en elkaar verstaan.

Citaat van "mijn" predikant uit de preek die hij vanochtend heeft gehouden........

En wie mag dat dan wezen?

André

Berichtdoor André » 17 aug 2004 13:01

joepie schreef:
Andre schreef:

Hoi Joepie,

Je vraagt het op zo'n manier laat maar es kijke dan geef ik wel ff een mening, of zeg ik nu iets raars?
Maar ik ben nogal "gek" met mijn Dominee dus ik wil je graag laten delen in zijn woorden.

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=6803&start=15

joepie

Berichtdoor joepie » 17 aug 2004 13:03

Andre schreef:
joepie schreef:
Andre schreef:

Hoi Joepie,

Je vraagt het op zo'n manier laat maar es kijke dan geef ik wel ff een mening, of zeg ik nu iets raars?
Maar ik ben nogal "gek" met mijn Dominee dus ik wil je graag laten delen in zijn woorden.

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=6803&start=15

Nee, helemaal verkeerd gedacht!

André

Berichtdoor André » 17 aug 2004 13:05

Sorry, ik ken je ook niet zo goed.
En ik denk te veel :roll:

Terug naar “Archief”