Moderator: Moderafo's
HenkG schreef:.
Kinderen als huwelijksfeit geheel naar de achtergrond drukken, is denk ik ergens wel egoistisch. Wellicht dat de predikant daarop gedoeld heeft. Immers dan ga je voorbij aan de cultuuropdracht die God aan Adam en Eva al gegeven heeft.
Bij dit laatste wil ik als aanvulling nog wel opmerken dat ik hier geen conclusie trek aangaande echtparen die ongewild kinderloos blijven.
Marnix schreef:Als je geen kinderen wil omdat je eerst carriere wil maken en je een dikke mercedes wil kunnen veroorloven ligt het denk ik anders.
marcel081276 schreef:Ik las pasgeleden een stuk van een of andere dominee dat ging over trouwen, hij zei dat als je pas getrouwd was en je niet meteen aan kinderen wilde beginnen omdat je eerst tijd voor jezelf wilde dat je dan egoïstisch benik zou best wel eens willen weten hoe jullie hier over denken.
Marnix schreef: Maar ik denk niet dat God van je vraagt dat je zoveel mogelijk kinderen op de wereld zet... Stel dat je graag 3 kinderen wil.... waarom dan op je 20e beginnen en niet op je 30e?
marcel081276 schreef:Ik las pasgeleden een stuk van een of andere dominee dat ging over trouwen, hij zei dat als je pas getrouwd was en je niet meteen aan kinderen wilde beginnen omdat je eerst tijd voor jezelf wilde dat je dan egoïstisch benik zou best wel eens willen weten hoe jullie hier over denken.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten