Oudere mensen bezoeken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

charlie
Mineur
Mineur

Berichtdoor charlie » 02 aug 2004 15:37

Cisca schreef:Maar, ze zijn vaak best terughoudend, beter kun je gewoon gaan, zonder eerst te bellen, vaak zoeken ze dan een uitvlucht, omdat ze niet gewend zijn, dat er iemand naar hen omkijkt, en denken, die komt toch niet, dus gelijk maar afschepen.

snap ik niet hoor: je kunt beter gewoon langsgaan, want dat wordt je afgescheept... ;)
zo bedoel je het niet tuurlijk, maar wat bedoel je dan wel?
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 02 aug 2004 21:56

Charlie schreef:
Cisca schreef:

Maar, ze zijn vaak best terughoudend, beter kun je gewoon gaan, zonder eerst te bellen, vaak zoeken ze dan een uitvlucht, omdat ze niet gewend zijn, dat er iemand naar hen omkijkt, en denken, die komt toch niet, dus gelijk maar afschepen.

snap ik niet hoor: je kunt beter gewoon langsgaan, want dat wordt je afgescheept...
zo bedoel je het niet tuurlijk, maar wat bedoel je dan wel?

Zo bedoel ik het inderdaad niet, maar, je laat er een stuk tussen weg.
De eenzame ouderen zijn vaak wantrouwend, omdat ze (bijna) nooit bezoek krijgen, als je eerst belt, zou het kunnen (is mijn ervaring) dat ze denken, ze zeggen wel dat ze willen komen, maar doen het toch niet, dus zeggen ze door de telefoon, dat het hun niet uit komt, terwijl ze alleen zitten, en niets te doen hebben, maar, bang zijn voor een teleurstelling.
Daarom schreef ik, dat je beter gewoon kunt gaan, zonder te bellen.

Groet Cisca :mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Re: Oudere mensen bezoeken?

Berichtdoor Mariamagdalena » 06 aug 2004 20:34

Afat82 schreef:Wie heeft er ervaring met het bezoeken van oudere mensen? Ik ben er in onze gemeente net mee begonnen, maar het is voor mij nog behoorlijk een drempel om die mensen 'zomaar' op te bellen, zo van 'Nou mevrouw, u bent vast eenzaam, zal ik even bij u langskomen?'.

Vind 't heel moeilijk. Hoe doen jullie dat???

Ik ben ouder, dus men mag mij bezoeken.
Ik ben eenzaam en wil wel bezocht worden door een knappe jongeling.
Als men maar niet denkt dat men massal kan meeeten van mijn sudderende karbonaatjes.

Terug naar “Archief”