Welk Bijbelcitaat is jou dierbaar?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 26 jul 2004 16:22

dit gedeelte is voor mij erg belangrijk geweest (en nog :) )

Jesaja 63
1 Wie is Deze, Die van Edom komt met besprenkelde klederen, van Bozra? Deze, Die versierd is in Zijn gewaad? Die voorttrekt in Zijn grote kracht? Ik ben het, Die in gerechtigheid spreek, Die machtig ben te verlossen.
2 Waarom zijt Gij rood aan Uw gewaad, en Uw klederen als van een, die in de wijnpers treedt?
3 Ik heb de pers alleen getreden, en er was niemand van de volken met Mij; en Ik heb hen getreden in Mijn toorn, en heb hen vertrapt in Mijn grimmigheid; en hun kracht is gesprengd op Mijn klederen, en al Mijn gewaad heb Ik bezoedeld.
4 Want de dag der wraak was in Mijn hart, en het jaar Mijner verlosten was gekomen.
5 En Ik zag toe, en er was niemand die hielp; en Ik ontzette Mij, en er was niemand, die ondersteunde; daarom heeft Mijn arm Mij heil beschikt, en Mijn grimmigheid heeft Mij ondersteund,
6 En Ik heb de volken vertreden in Mijn toorn, en Ik heb hen dronken gemaakt in Mijn grimmigheid; en Ik heb hun kracht ter aarde doen nederdalen.

deze is ook mooi:
Openbaring 2:10
Vrees geen der dingen, die gij lijden zult. Ziet, de duivel zal enigen van ulieden in de gevangenis werpen, opdat gij verzocht wordt; en gij zult een verdrukking hebben van tien dagen. Zijt getrouw tot den dood, en Ik zal u geven de kroon des levens.

verder nog jesaja 53 en korinthe 13, maar die zijn al genoemd :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Kiwi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi » 30 jul 2004 19:52

Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.(Filippenzen 4:6&7)

Dit spreekt mij zo ontzettend aan, als je in deze waarheid mag leven, dat is echt fantastisch.
It's been quite a day: I put on a shirt and a button fell off. I went to the mailbox and the handle fell off. I'm afraid to go to the bathroom now...

Mulat
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mulat » 30 jul 2004 20:02

"In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goeden moed, Ik heb de wereld overwonnen" (Joh 16:33)
"In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goeden moed, Ik heb de wereld overwonnen" (Joh 16:33)

Eowyn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Eowyn » 31 jul 2004 16:39

Jesaja 40: 27, 28
27 Waarom zegt gij dan, o Jakob! en spreekt, o Israël! mijn weg is voor den HEERE verborgen, en mijn recht gaat van mijn God voorbij?
28 Weet gij het niet? Hebt gij niet gehoord, dat de eeuwige God, de HEERE, de Schepper van de einden der aarde, noch moede noch mat wordt? Er is geen doorgronding van Zijn verstand.

Jesaja 40:31
Maar dien den HEERE verwachten, zullen de kracht vernieuwen; zij zullen opvaren met vleugelen, gelijk de arenden; zij zullen lopen, en niet moede worden; zij zullen wandelen, en niet mat worden
Love don't need to find a way
You find your own way
I forget that I can't stay
And so I say that
All roads lead to where you are

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 01 aug 2004 09:39

romeinen 8 31-39

31 Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?
32 Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?
33 Wie zal beschuldiging inbrengen tegen de uitverkorenen Gods? God is het, Die rechtvaardig maakt.
34 Wie is het, die verdoemt? Christus is het, Die gestorven is; ja, wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook ter rechter hand Gods is, Die ook voor ons bidt.
35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, naaktheid, of gevaar, of zwaard?
36 (Gelijk geschreven is: Want om Uwentwil worden wij den gansen dag gedood; wij zijn geacht als schapen ter slachting.)
37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars, door Hem, Die ons liefgehad heeft.
38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen,
39 Noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onzen Heere.
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 04 aug 2004 16:59

1 Timoteüs 4:12-14a
12 Niemand mag op je neerkijken omdat je zo jong bent. Wees een voorbeeld voor de gelovigen door je woorden en je gedrag, door je liefde, je geloof en je zuiverheid. 13 Leg je in afwachting van mijn komst toe op de voorlezing van de Schrift, en op het aansporen en het onderrichten van medegelovigen. 14 De gave die je bezit, mag je niet verwaarlozen.

Toen ik deze tekst een paar maanden geleden las, was het net alsof het God tegenover mij was. Het duurde even voordat ik me realiseerde dat dit een brief van Paulus aan Timoteüs was.

cornelis
Kapitein
Kapitein

Welk Bijbelgedeelte is jou dierbaar.

Berichtdoor cornelis » 06 aug 2004 20:47

Komt allen herwaarts tot Mij,allen die vermoeid en belast zijt ,en Ik zal u rust geven.Math 11 vers 28.
En ook Psalm 119 vers 130,De opening Uwer woorden geeft licht,de slechten verstandig makende.
De nieuwe vertaling heeft: Het openen van uw woorden verspreidt licht,het geeft de onverstandigen inzicht.
ook uit deze vertaling is vers 11,waar staat:Ik berg uw woord in mijn hart,opdat ik tegen U niet zondige.
Deze teksten heb ik ook moge ervaren als een heerlijke werkelijkheid.
een hartelijke groet van cornelis50.

Terug naar “Archief”