Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Wanneer mag je als Christin scheiden?
Mag je scheiden omdat je man een buitenechtelijke relatie erop na houdt?
Of omdat je man je regelmatig alle hoeken van de kamer laat zien en je isoleert van de buitenwereld? Je verbiedt om met vriendinnen om te gaan, of zelfs verbiedt om zelf de boodschappen te doen, zodat je niet meer buiten komt? En ondertussen wel zelf regelmatig alleen naar het cafe gaat waar hij andere vrouwen ontmoet?
En er iedere dag ruzie is, zodat de kinderen overstuur zijn, en de vrouw al bang is als de man thuis komt dat ze niet iets fout doet?
Moet je in zo'n situatie koste wat het kost getrouwd blijven of mag je dan wel scheiden?
Waar ligt de grens als je als vrouw geestelijk en/of lichamelijk mishandeld wordt en altijd in angst leeft?
Ik vraag dit voor een vriendin die eigenlijk wil scheiden, maar denkt dat God dat niet goed vindt, omdat ze in de kerk getrouwd zijn.........
Mariamagdalena schreef:Dus niet als je regelmatig bont en blauw geslagen wordt?
Moet je dan wachten tot je doodgeslagen wordt?
En het goede voorbeeld geven met je zachtmoedige Christelijke levenswandel helpt niet bij iemand die 4 kratten bier per week drinkt.
Dus je moet maar blijven tot er een ongeluk gebeurt en je erin blijft?
En wat als je door al die slaag en vernederingen in een psygiatrisch ziekenhuis terecht komt? En hij belooft goeds en na een paar weken begint het geweld weer van voor af aan?
(ik verzin dit niet, dit speelt dus echt)
Optimatus schreef:Ik denk niet dat je van een mens kunt verlangen dat hij/zij Christus letterlijk in daden na kan volgen. De mens is immers niet God.
Andre schreef:
Per direct je koffers pakken is mijn advies, en probeer de rest van je leven te gebruiken om over deze ellende heen te komen.
Wat mij wel zou boeien is de werkelijke reden van deze ruime alcohol consumptie............
dingo schreef:Andre schreef:
Per direct je koffers pakken is mijn advies, en probeer de rest van je leven te gebruiken om over deze ellende heen te komen.
Wat mij wel zou boeien is de werkelijke reden van deze ruime alcohol consumptie............
Wat is daar boeiend aan? Hij heeft ongetwijfeld een probleem maar daar kan over gepraat worden als hij zijn handen in zijn zakken houdt, eerder niet. Dat komt misschien hard over, maar mijn ervaring is dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken.
Mariamagdalena schreef:[....]
Mannen kunnen in een soort midlifecrisis komen, en als ze niet rijk zijn geworden, denken dat ze mislukt in het leven zijn. Sommige mannen verdrinken dan hun frustraties.
[....]
Mariamagdalena schreef:Precies, nooit. Ze is nu dus naar een Evangelisch opvangcentrum om tot rust te komen en de boel op een rijtje te zetten hoe het verder moet. Gelukkig maar.
Aslan schreef:
*een beetje chaotisch, maar ik hoop dat je snapt wat ik zeg*
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten