1 Cor 15:28...Jezus onderwerpt zich aan God?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Josh

1 Cor 15:28...Jezus onderwerpt zich aan God?!

Berichtdoor Josh » 22 jun 2004 18:28

1Corinthe 15:28 'En wanneer alles aan hem is onderworpen, zal ook de Zoon zichzelf onderwerpen aan God, die alles aan hem heeft onderworpen. Dan zal God alles in allen zijn.'

Als ik hier zo lees, dan onderwerpt Jezus zich aan God... Hoe werkt dat nu eigenlijk precies? Kan iemand me dat uitleggen?

Josh

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: 1 Cor 15:28...Jezus onderwerpt zich aan God?!

Berichtdoor meschianza » 22 jun 2004 19:10

Josh schreef:1Corinthe 15:28 'En wanneer alles aan hem is onderworpen, zal ook de Zoon zichzelf onderwerpen aan God, die alles aan hem heeft onderworpen. Dan zal God alles in allen zijn.'

Als ik hier zo lees, dan onderwerpt Jezus zich aan God... Hoe werkt dat nu eigenlijk precies? Kan iemand me dat uitleggen?

Josh

Jezus heeft zich op aarde ook al onderworpen aan de wil van God de Vader. In de hof van Gethsemanee.
OMdat zijn verlossingswerk volbracht is, dat Hij het overgeeft aan de wil van God?

Ik zou er nog ff over na moeten denken.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 jun 2004 19:27

onderworpen worden
Namelijk afgelegd hebben, niet Zijn goddelijke natuur en macht, maar deze wijze van bediening van Zijn Middelaarsambt, welke Hij, als een gezant des Vaders, alsdan volkomen volbracht en uitgevoerd zal hebben.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Josh

Berichtdoor Josh » 22 jun 2004 21:05

Snap ik niet John...wat bedoel je daarmee?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 jun 2004 22:13

uitleg over jou vraag
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 23 jun 2004 10:00

Ik heb hier de volgende uitleg over gehoord:

Jezus is koning over aarde, Hij heeft de aarde bevrijd uit de klauwen van de satan. Na het laatste oordeel, als het uitvaagsel in de hel is geworpen en in de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde de zonde niet meer bestaat, geeft Hij het Koninkrijk weer terug aan Zijn Vader.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 jun 2004 10:10

TheKeimpe schreef:Ik heb hier de volgende uitleg over gehoord:

Jezus is koning over aarde, Hij heeft de aarde bevrijd uit de klauwen van de satan. Na het laatste oordeel, als het uitvaagsel in de hel is geworpen en in de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde de zonde niet meer bestaat, geeft Hij het Koninkrijk weer terug aan Zijn Vader.

Ja, daar komen mijn gedachten ook in de buurt. JEzus heeft het verlossingswerk volbracht, en geeft het dan over aan de wil van God de Vader, de Rechter van hemel en aarde. JEzus zal de oude wereld niet gaan veroordelenen over de nieuwe werled gaanheersen omdat Hij de dood heeft overwonnen, maar Hij geeft het aan de Vader. Daarmee onderwerpt Hij zich. Onderwerpen is niet vernederen ofzo, het is de wil van de ander laten gelden.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

egel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor egel » 27 jul 2004 20:45

omdat Jezus waarachtig(echt) God en waarachtig(echt) mens moet zijn
(catechismus zondag 5 vr en atw 15)

Jezus moest een rechtvaardig mens zijn om de schuld voor ons te dragen
zou het kunnen wezen dat hij dan als mens de wereld regeerd en het dan overdraagt aan zijn Goddelijke kant waar ook God de Vader bij inzit.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 27 jul 2004 22:58

Als je niet gelooft dat Yeshua de Messias na Zijn wederkomst Koning zal zijn over het huis van Jacob en deze aarde zal regeren, iets waar alle profeten naar hebben uitgezien, valt het moeilijk deze tekst te verklaren. Alleen hier in dit Schriftwoord wordt ons medegedeeld dat nadat alle vijanden, de dood, satan, alles verslagen zal zijn, Hij de Messias het koninkrijk zal overdragen aan de Vader. Opdat God zij alles in allen. dan is het de eindeloze eeuwigheid, alleen hier wordt daar over gesproken. Maar voor het zo ver is moeten er nog vele profetieën vervuld en zaken geschied zijn. Hier bij deze tekst is deze wereld bevrijd van de satan en is de Schepping zoals de Heere het bedoeld heeft, maar dan kan er niet meer gezondigd worden. Hallelua!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 29 jul 2004 04:32

Beste Josh,

De Heilige Vader, in de Hemel, is de Schepper van hemel en aarde. Zijn Zoon Jezus is aan de ene kant Zijn Zoon, maar aan de andere kant ook Zijn God, omdat Hij niet boven de Zijn Vader kan uitsteken, Jezus is net als wij, afhankelijk van zijn Vader.

Heb je al eens meegemaakt dat jij, boven je Vader kunt uitseken, met betrekking tot de plaats, die hij als jouw Vader is begonnen en tot aan zijn overlijden, feitelijk, zal blijven?

@@In dien Gij Mijn geboden bewaart, zult gij in Mijn Liefde blijven GELIJK ik de geboden MIJNS Vaders bewaard heb in en Zijn Liefde....@@

Mens = Jezus als voorbeeld
Jezus = De Vader als voorbeeld

God betekent = boven de ander gesteld - Almachtig

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 29 jul 2004 04:32

Beste Josh,

De Heilige Vader, in de Hemel, is de Schepper van hemel en aarde. Zijn Zoon Jezus is aan de ene kant Zijn Zoon, maar aan de andere kant ook Zijn God, omdat Hij niet boven de Zijn Vader kan uitsteken, Jezus is net als wij, afhankelijk van zijn Vader.

Heb je al eens meegemaakt dat jij, boven je Vader kunt uitseken, met betrekking tot de plaats, die hij als jouw Vader is begonnen en tot aan zijn overlijden, feitelijk, zal blijven?

@@In dien Gij Mijn geboden bewaart, zult gij in Mijn Liefde blijven GELIJK ik de geboden MIJNS Vaders bewaard heb in en Zijn Liefde....@@

Mens = Jezus als voorbeeld
Jezus = De Vader als voorbeeld

God betekent = boven de ander gesteld - Almachtig

David
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor David » 03 aug 2004 20:14

Jezus heeft alle macht op hemel en aarde ontvangen van de Vader, de waarachtige God zoals Jezus Hem noemt in zijn hogepriesterlijke gebed.

En uiteindelijk als hij zijn laatste vijand de dood overwonnen heeft zal hij zich weer onderwerpen aan degene van wie Hij die almacht ontvangen heeft.

David :wink:

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 04 aug 2004 07:19

David schreef:En uiteindelijk als hij zijn laatste vijand de dood overwonnen heeft ...

Dat heeft Hij toch al gedaan op de paasmorgen ?

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 04 aug 2004 07:29

TheKeimpe schreef:Ik heb hier de volgende uitleg over gehoord:

Ik zat hier nog even over na te denken. Mijn vraag is waarom Jezus dan een eeuwig koning wordt genoemd ? Denk bijv. aan de beloften aan het huis van David, denk aan -meen ik- de engel Gabriel die dit Maria toezegd.
Betekent eeuwig soms : tot de eeuwigheid begint ?

aquila

Berichtdoor aquila » 04 aug 2004 09:14

Maja de Bij schreef:
David schreef:En uiteindelijk als hij zijn laatste vijand de dood overwonnen heeft ...

Dat heeft Hij toch al gedaan op de paasmorgen ?

In principe wel, maar het oordeel is nog niet uitgevoerd. Dat zal gebeuren bij het einde zoals beschreven in
Op 20: 11 En ik zag een grote witte troon en Hem, die daarop gezeten was, voor wiens aangezicht de aarde en de hemel vluchtten, en geen plaats werd voor hen gevonden. 12 En ik zag de doden, de groten en de kleinen, staande voor de troon, en er werden boeken geopend. En nog een ander boek werd geopend, het (boek) des levens; en de doden werden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken geschreven stond, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren, en de dood en het dodenrijk gaven de doden, die in hen waren, en zij werden geoordeeld, een ieder naar zijn werken. 14 En de dood en het dodenrijk werden in de poel des vuurs geworpen. Dat is de tweede dood: de poel des vuurs. 15 En wanneer iemand niet bevonden werd geschreven te zijn in het boek des levens, werd hij geworpen in de poel des vuurs.

Terug naar “Archief”