Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 jul 2004 19:30

Als mannen opgewonden raken van een bikini is er iets mis met ons (mannen) niet met de vrouw die in een bikini of ander geval loopt. Wat is dat toch voor kromme gedachtegang?

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 12 jul 2004 19:33

Weest niet bevreesd, tegenwoordig zijn bikini's uit. Het badpak is weer in de mode.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 jul 2004 19:37

Sabra schreef:Weest niet bevreesd, tegenwoordig zijn bikini's uit. Het badpak is weer in de mode.


Gelukkig voor mij :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 12 jul 2004 20:37

Sabra schreef:Weest niet bevreesd, tegenwoordig zijn bikini's uit. Het badpak is weer in de mode.


en de tankini's niet te vergeten (die zijn ook weer in)...

Ik denk dat je gewoon aan moet trekken waar jij jezelf goed in voelt en daarnaast kan je zelf denk ik ook nog wel beoordelen wat jij aanstootgevend vind of niet.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
jannes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2004 19:35
Contacteer:

Berichtdoor jannes » 12 jul 2004 21:22

Hi,

Ik was altijd al reformatorisch christen van een behoudende kerk. Sinds een jaar ben ik de Bijbel gaan lezen. Ik ben over sommige dingen heel bewust gaan nadenken. Je moet jezelf ook onderzoeken. Weet je ik wil mannen niet tot zonde aanzetten. En over sommige dingen vraag ik me af, of dit wel in m'n leven past. Ik vraag me steeds af, stel dat ik het doe, en het is niet verantwoord. Sommige dominee's waarschuwen en zeggen dat het een 'plek van zonde' en ijdel vermaak is, en als je dicht bij God leeft, dan doe je zulke dingen niet. want je wilt God geen verdriet doen, wat denk je van zo'n opstelling? Ik vind het zelf wel ver gaan soms........

groetjes Jannes :roll:

Gebruikersavatar
Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 26 feb 2004 20:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 12 jul 2004 23:21

Ik kan nergens zo intens van God's schepping genieten als op het strand.
(en ja, ik bedoel de natuur ja)

En qua badkleding, ik zou zeggen, trek niets aan waar je je dochter van 15 niet mee naar het strand zou laten gaan.
Denk ik. Maar ik heb geen dochter.
Je snapt het idee wel denk ik.

Wij mannen hebben het maar makkelijk. Lekker zwembroek aan (wel een lange, niet zo'n zeemlapje) en niemand zal er iets over zeggen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2004 10:38

Precies :)

Ik kan nergens zo intens van God's schepping genieten als op het strand.
(en ja, ik bedoel de natuur ja)


jaaaaja.... zou ik ook zeggen :roll: :wink:

Jannes, het is wat off-topic maarik ben het wel met je eens wat je zegt... Tenminste, dat het een ideale uitgangspositie is... vaak werkt het niet altijd zo voor ons... maar we zouden inderdaad eigenlijk dingen moeten doen omdat we God er een plezier mee doen en dingen moeten laten omdat we anders God verdriet doen... en niet omdat je dat soort dingen nou eenmaal wel/niet doet... dat zou ideaal zijn als dat altijd zou lukken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Willempie
Mineur
Mineur
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 mei 2003 12:50
Locatie: in het midden van het land

Berichtdoor Willempie » 13 jul 2004 12:07

Ik vind dat een bikini niet kan. Je gaat toch ook niet zomaar in je ondergoed lopen. Voor God maakt het niet uit of je nu op het strand loopt of in de stad. God wil dat we overal eerbaar gekleed gaan.

Als je zwemt trek dan een nette tankini of gewoon een badpak aan. Als je uit het water bent, een t-shirt erover heen of inderdaad een rokje of pareo. Tegenwoordig heb je ook hele leuke strandjurkjes.

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 jul 2004 12:13

Wat is een tankini?

Nouja, als mannen mijn blubberende buik en heupen zien, denk ik niet dat ze daar opgewonden van raken :mrgreen: Dus de oplossing is: niet te mooi zijn ;)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 jul 2004 12:55

Ik raak totaal niet opgewonden als ik vrouwen in bikini, badpak, tankini of korte shirts etc. zie lopen, dan zou ik 80% procent van mijn leven in opgewonden status verkeren.

Nogmaals Jannis, jij zet die mannen niet aan tot zonde/zondig denken. De kronkel/fout ligt niet bij jou maar bij die mannen (gelukkig niet alle mannen). Ik ben het met Jeronimuz eens dat je op het strand onwijs kunt genieten, van zowel groene en zandkleurige natuur (duinen en strand) als van de mensen die er lopen. Maar niet op een seksueel prikkelende manier, daar is toch wel iets meer voor nodig. Verder: wie bepaald wat eerbaar is?

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 13 jul 2004 12:59

kurtyo schreef:Ik raak totaal niet opgewonden als ik vrouwen in bikini, badpak, tankini of korte shirts etc. zie lopen,


Ik ook niet

Motormuis
Luitenant
Luitenant
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:06
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Motormuis » 13 jul 2004 13:16

Zareb schreef:
kurtyo schreef:Ik raak totaal niet opgewonden als ik vrouwen in bikini, badpak, tankini of korte shirts etc. zie lopen,


Ik ook niet


Duhhhhhhhhh :mrgreen:
Geen commentaar

Motormuis
Luitenant
Luitenant
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:06
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Motormuis » 13 jul 2004 13:18

Lalage schreef:Wat is een tankini?

Nouja, als mannen mijn blubberende buik en heupen zien, denk ik niet dat ze daar opgewonden van raken :mrgreen: Dus de oplossing is: niet te mooi zijn ;)


Da's een misverstand. Blubberende buik en heupen betekenen niet per definitie dat mannen daar niet opgewonden kunnen raken.
Geen commentaar

Motormuis
Luitenant
Luitenant
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:06
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Motormuis » 13 jul 2004 13:19

Willempie schreef:Ik vind dat een bikini niet kan. Je gaat toch ook niet zomaar in je ondergoed lopen. Voor God maakt het niet uit of je nu op het strand loopt of in de stad. God wil dat we overal eerbaar gekleed gaan.

Als je zwemt trek dan een nette tankini of gewoon een badpak aan. Als je uit het water bent, een t-shirt erover heen of inderdaad een rokje of pareo. Tegenwoordig heb je ook hele leuke strandjurkjes.

Groeten Willempie


Maar wat is eerbaar Willempie? Mogen jongens dan wel in hun zwembroek lopen? Ik ga toch ook niet in m'n boxer over straat, maar wel met een vergelijkbaar formaat zwemmen? Kan dat dan ook niet?
Geen commentaar

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Berichtdoor daatje » 13 jul 2004 15:34

Leuk onderwerp idd

maaru zwemkleding he..
kijk als ik naar et buitenland of gewoon in nl naar het strand ga.. vind ik et ook altijd wel lekker om een btje een lekker kleurtje te krijgen.. niet dan?
en van een bappak krijgie niet echt een bruine buik :)
en ik vind ook dat je moet dragen waar jij je prettig in voelt..

en wat is eerbaar idd??

et is ook tot oneer als de vrouw tijdes het bidden geen hoed op heb :wink: (sory mss btje off topic voorbeeld maar ik bedoel maar)

kuzz

Daat
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten