reli-wijzer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 16:11

Yeal...ik heb het uitgezocht...!

De CGK zit wel degelijk in de EA en daarmee in de WEA en valt derhalve onder het ECT-verdrag met de Rooms-Katholieke kerk !!!

Jullie vallen ook in Babylon! Ik zou dus wél gaan nadenken over wat ik je allemaal verteld heb over de URI, RvK en de Beraadsgroepen. Daaraan doet de CGK ook mee trouwens...

Josh

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 jul 2004 16:11

Josh schreef:Yael, zit de CGK ook niet in de Evangelische Alliantie, een SOW-proces of PKN?

Zover ik weet niet :roll:

CGK heeft volgens mij niet de charta getekend....

Wat is charta iig? :oops:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 jul 2004 16:13

Josh schreef:Yeal...ik heb het uitgezocht...!

De CGK zit wel degelijk in de EA en daarmee in de WEA en valt derhalve onder het ECT-verdrag met de Rooms-Katholieke kerk !!!

Jullie vallen ook in Babylon! Ik zou dus wél gaan nadenken over wat ik je allemaal verteld heb over de URI, RvK en de Beraadsgroepen. Daaraan doet de CGK ook mee trouwens...

Josh

Schandalig :!: :!: dat mijn kerkverband daar toe behoord.
Maar waarom zou ik bij het Babylon horen?? :shock:

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 16:22

Babylon staat voor een geestelijke afgodische eenheidsorganisatie. De hoer uit Openbaringen. Ook wel bekend als de kleine hoorn.

Deze hoer staat voor afgoderij onder schijn-christelijke vlag oftewel misleiding van Christenen die plaatsvindt [=tegenwoordige tijd].

De religie in Babylon was 3-ene-zonnegod verering. De RK-kerk is letterlijk daarmee bezig. Constantinus stichtte de RK-kerk en was ook 3-ene-zonnegod-vereerder tot zijn dood. Babylon's afgoden: Baal, Astarte en Tammuz; check je Bijbel maar. Nu beter bekend als: Isis, Horus, Seth. In de RK-kerken: IHS.
Celibaat komt van Cybele=Astarte=Isis

Iedereen die in organisatie meedoet/loopt met Babylon behoort tot Babylon. Ook als je dat niet beseft. De Bijbel spreekt over tekenen die door satan worden uitgedeeld in denken of doen.

Zondag-verering behoort tot de zonnegodcultus. Christenen houden net als Christus de Sabbat; de 7de dag!!!

Meer lezen: * knip door moderator *

Over wie Rome werkelijk is en herkenning symbolen etc:
* knip door moderator *

Josh

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 jul 2004 16:25

van de sabbath ben ik met je eens (ben ook voor de Sabbath)

wat bedoel je met dat over die zonnecultus enz. je bedoelt daar toch niet mee de Drie-eenheid hoop ik, dat zou ik weer godslasterlijk en Babylonisch vinden klinken. :x

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 16:37

De 3-ene-zonnegod heeft inderdaad model gestaan voor de drie-eenheid.

Onze Bijbel vertelt over GOD, de Vader én Zijn Heer en Zoon Jezus. En die Zoon ontving 'goddelijke macht', maar is dus niet zijn Vader GOD.

1 Cor 8:5-6 : er is maar één GOD [de Vader] én er is één Heer [Jezus].

Ook zegt de Bijbel: Wie de Zoon loochent, loochent de Vader die Hem zond.

Jezus zit aan de rechterzijde van GOD; niet naast zichzelf dus. Ook geeft Jezus de macht en het koningschap weer terug aan GOD; niet aan zichzelf dus.

Kortom: de drie-eenheid klopt niet.

En bedenk je ook nog maar eens: wij kunnen aan de Geest van GOD deelnemen als we door de doop deelnemen aan het lichaam van Jezus; niet eerder en niet zonder dus!

Jezus is Middelaar tussen GOD en ons zegt de Bijbel; niet tussen ons en zichzelf dus!

Josh

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 16:40

Interessante Bijbelteksten mbt dit onderwerp:

'God geeft de boekrol aan Jezus' + 'Jezus krijgt de boekrol uit handen van God'
Openbaring 5:7 'Het Lam kwam naar voren en nam de boekrol aan uit de rechterhand van hem die op de troon was gezeten.'

Openbaring 5:7 'Het Lam kwam naar voren en nam de boekrol aan uit de rechterhand van hem die op de troon was gezeten.'

'God alleen weet wanneer Jezus weerkomt' + 'Jezus wordt teruggezonden naar ons'
Mattheüs 24:36 ‘Maar wanneer die dag of dat uur zal komen, weet niemand; de engelen in de hemel niet en ook de Zoon niet, alleen de Vader weet het.' Mattheus 24:36-37 'Maar wanneer die dag of dat uur zal komen, weet niemand; de engelen in de hemel niet en ook de Zoon niet, alleen de Vader weet het. En zoals het ging in de tijd van Noach, zo zal het ook gaan wanneer de Mensenzoon komt.'

Markus 13:32 Wanneer die dag of dat uur komt, weet niemand; de engelen in de hemel niet en ook de Zoon niet, alleen de Vader weet het.' Handelingen 2:20 'De zon zal veranderen in duisternis en de maan in bloed, voordat de grote en stralende dag van de Heer komt.'

'God zal in allen zijn' + 'Jezus geeft de macht terug aan God'
1Corinthe 15:28 'En wanneer alles aan hem is onderworpen, zal ook de Zoon zichzelf onderwerpen aan God, die alles aan hem heeft onderworpen. Dan zal God alles in allen zijn.'

1 Corinthiërs 15:24 'Daarna komt het einde; dan zal hij alle heerschappijen en machten en krachten uitschakelen, en zal hij het koningschap overdragen aan God de Vader.'

Meer lezen: * knip door moderator *

Josh

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 jul 2004 16:52

Mag ik je een tip geven Josh, door onderzoek te doen in de Bijbel ben ik tot een andere conclussie gekomen dat de Drie-eenheid dus geen leugen is. Maar ik zou zeggen lees het boek: Was Jezus de Joodse Messias? van ds H G Koekkoek eens.
Als je wat meer over de Joodse Messiasverwachting leest en dat vergelijkt met Jezus dan kom je tot verrassende dingen en begrijp je Jezus beter. De Joodse Jezus, niet wat christenen er allemaal van gemaakt hebben. :(

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 17:50

Wij kunnen ook deelnemer van de Geest van GOD worden; net als Jezus, maar wij worden daarmee beslist niet GOD en evenmin Jezus; net zoals Jezus niet GOD wordt.

De Bijbel spreekt over het feit, dat de Zoon van GOD goddellijke macht van GOD ontvangt én het eeuwig leven én dat GOD heeft bepaald dat wij ons eeuwig leven in Jezus zullen vinden.

Maar je weet ook nu [1 Cor 15:24-28] dat Jezus de aldus verkregen macht én koningschap weer terug zal geven aan GOD.

De drie-eenheid is een grote misleiding en leugen die uit de RK-kerk komt.

Als je van Jezus GOD maakt heb je simpelweg géén Middelaar meer. Bovendien ontken je het mens-zijn-in-nieuw-lichaam van Jezus én je ontkent het Plan van GOD dat door Jezus tot uitvoering wordt gebracht.

Bovendien: waarop is het evangelie dan nog op gebaseerd; Jezus uis de eerste mens uit de dood die tevens een nieuw lichaam kreeg.... Als Jezus GOD zou zijn, dan zou het gehele evangelie een leugen zijn!

Laat je Bijbel en de Geest uitgangspunt zijn in je geloof!

Josh

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 jul 2004 18:37

Laat dat jouw uitgangspunt ook zijn Josh en lees nu eens eerlijk de Bijbel.

Misschien hebben wij idd wel de naam: Drie-eenheid verzonnen, maar doet dat af aan dat God uit meerdere Personen bestaat die samen 1 zijn?
Er wordt nooit gesproken in de Bijbel over een absolute eenheid zelfs niet in het Shema: Hoor Israel: de HEERE is onze God; de HERE is een.
En de Engel des HEERE wie is dat dan volgens jouw?
(Genesis 16:7-13, Genesis 48: 15 en 16, Zacheria 1:12, Richteren 6:11,12,14-16) En in Jesaja 63:7-14 wordt gesproken over de HEERE, de Engel en de Geest. Duidelijk over drie verschillende Personen.

Wil nog wel voor je verder zoeken hoor. Maar voor mij is er genoeg bewijs voor dat God niet absoluut 1 is.

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 18:52

GOD is één. Maar naast die ene GOD -de Vader- bestaat ook nog eens één Heer.

1 Cor 8:5-6.

Jezus geeft de goddelijke macht die hij van GOD ontving terug. Waarom zou Jezus iets teruggeven als hij zelf die GOD is????

Jezus zit aan de rechterzijde van GOD zegt de Bijbel. Zit Jezus dan naast zichzelf???

GOD spreekt tegen Jezus na de doop en in de wolk op de berg. Sprak Jezus tegen zichzelf of deed hij dan aan buikspreken???

Jezus is Middelaar tussen GOD en de mens zegt de Bijbel; toch niet tussen de zichzelf en de mens?!!??!

Alleen GOD weet wanneer hij Jezus terugzendt; Jezus weet het niet en de engelen ook niet!!!

Volgens mij moet je nu toch wel een beetje gaan begrijpen dat de 3-eenheid beslist niet bijbels is en niet klopt.....

Waarom denk je, dat je na de doop apart nog handoplegging nodig hebt...??????

Zou het misschien zijn omdat er een GOD is en een Zoon van GOD.
Een Geest van GOD en een lichaam van de Zoon van GOD?????

WAT DENK JIJ?????????

Josh

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 jul 2004 19:43

Je geeft geen antwoord, de voorbeelden zijn voor mij duidelijk genoeg dat je ernaast zit met je leer over Jezus dat Hij geen God is. Ben nu bij iemand anders maar zal nog verder op je ingaan. :wink:

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 19:52

Ik denk dat jij nog maar eens goed moet nadenken. Want je loochent GOD en de Zoon van GOD en de Bijbel.

Ik stop met vertellen, want je bent niet van plan te gaan nadenken.

Voor het geval ik het mis heb en je toch wilt gaan nadenken...kijk maar hier en onderzoek je Bijbel:

* knip door moderator *

Dat was 'm dan, groeten, Josh :|

caesar
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor caesar » 09 jul 2004 22:57

Josh, ik respecteer je mening, maar ik sta totaal niet achter je manier van redeneren. Voordat je allerlei wiskundig logische toepassingen van de bijbel maakt, zou ik jou (en de mensen van de sites die je aanraadt) het volgende willen adviseren:

* de bijbel is geen wiskundeboek waarin een aantal stellingen staan waarmee bepaalde gegevens afgeleid kunnen worden. De bijbel is de BOODSCHAP VAN GOD aan ons. Het is het boek waarin God juist laat zien Wie Hij is! En wat/Wie Hij voor ons over heeft! Lees de bijbel in de eerste plaats dus zo en kijk wat God tot jou te zeggen heeft.
* verdiep je in het Grieks (dan zou je o.m. zien dat het woord voor 'god'/'God', theos, ook gewoon bij de Grieken gebruikt werd om hun goden aan te geven)
* verdiep je in de kerkgeschiedenis. Alleen maar zeggen dat die stomme Rooms-Katholieke Kerk ons opgezadeld heeft met de leer van de drie-eenheid is echt heeeeeeel kortzichtig. En dat we er zo snel mogelijk van af moeten is m.i. gewoon stemmingmakerij. En daarmee doe je de kerkgeschiedenis geen recht.
* verdiep je in de dogmatiek. Een dogma is vaak gewoon een weergave van de reële werkelijkheid, en geen logische stelling! Hoe het precies zit tussen Vader, Zoon en Geest zullen wij nooit volkomen kunnen bevatten, we kunnen het alleen maar vaag beschrijven in onze menselijke taal. Je kunt m.i. dus niet zeggen dat de leer van de drie-eenheid niet klopt. Je kunt hooguit zeggen dat je het een slechte benadering van de werkelijkheid vindt, omdat het het er voor jou alleen nog maar onduidelijker op maakt. Maar als je je kerkgeschiedenis kent, zul je zien dat de leer van de drie-eenheid, zorgde voor meer eenheid en rust binnen de toenmalige kerken! (een beetje historisch besef kan nooit kwaad, toch?)
* Geloven is niet tegen andere christenen zeggen dat zij het verkeerd doen... Geloven betekent gewoon vertrouwen op God en vanuit Hem leven. En gewoon, heel simpel, in liefde leven met de ander.

En als laatste: blijf ajb on topic, of open een nieuw topic.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 jul 2004 23:06

Josh schreef:Ik denk dat jij nog maar eens goed moet nadenken. Want je loochent GOD en de Zoon van GOD en de Bijbel.

Ik stop met vertellen, want je bent niet van plan te gaan nadenken.

Voor het geval ik het mis heb en je toch wilt gaan nadenken...kijk maar hier en onderzoek je Bijbel:

* knip door moderator *

Dat was 'm dan, groeten, Josh :|

Ik denk meer dat genoeg beste Josh, en jouw mening is de mijne niet, jij bent overtuigt van je gelijk en ik ook. Je overtuigt mij er niet van dat Jezus geen God is. En ik onderzoek mijn Bijbel ook ik verwacht dat dan ook van jouw dus ga eens in op wat ik zei eerder, de teksten die ik gaf.
het gaat mij niet echt om de leer van de Drie-eenheid, die naam hebben wij gegeven, maar Jezus is 1 met Zijn Vader, Hij is God. http://people.zeelandnet.nl/kielmp/is_jezus_god.htm

Terug naar “Archief”