reli-wijzer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2004 10:38

Lol! Ik kom uit op Humanisme... De mens centraal stellen. Wat is dat nou weer voor een onzin :) De optie "modern christen" bestaat zeker niet :D

Zonder Jezus geen redding. Zonder Geestesgaven geen herstelde band met God. Zonder dat alles groeiend in zonde en de vrucht van de wereld en daarmee reddeloos...

En dit geldt dus ook voor de Protestant, de Katholiek en de Moslim

Zucht daar ging de test niet over, dus nogal off-topic. Misschien kun je dit beter naar de makers van de test sturen :roll: ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 12:12

Marnix...de essentie is dat het gehele relisjoppen en relihoppen-gebeuren afkomstig is uit de Beraadsgroepen van de Raad van Kerken. Bovendien dus, dat dit afgodische gedoe dus tegen GOD en GODS WOORD ingaat.[

Dit is letterlijk aanzetten tot afgoderij !!!!!!

Daarom nogmaals back to topic:

Weten jullie eigenlijk wel waar de 'reliwijzer' en 'reliruil' eigenlijk vandaan komt?!

Niet van de NCRV, want dat is slechts een 'spreekbuis'....

Het is de Raad van Kerken die zogenaamde 'Beraadsgroepen' vormt. Beraadsgroepen komen voort uit alle religies van de wereld en heeft tot doel om meer respekt voor elkaar te krijgen om zo samen diensten te gaan organiseren, samen te gaan en uiteindelijk samen te smelten tot één religie met dezelfde god.

Meer hierover lezen?
* knip door moderator *

En men wil beginnen met samenvoegen van de drie grote 'mono-theistische geloven'... Islam, Judaisme en Christendom. Ook dat hoorden we in 'Schepper & Co' van de NCRV; lees zelf maar:
* knip door moderator *

Zelfs de in dat NCRV-programma gedelegeerde van de CDA zei letterlijk dat alle religies in de CDA zijn vertegenwoordigd en samenvoeging van religies willen. Zou dat nou christelijk zijn...alle afgodische religies samenvoegen...? En over welke 'god' spreken we dan eigenlijk???

Josh

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 09 jul 2004 12:14

het is goed dat je bezorgd bent josh, terecht zelfs. maar om er zo'n heisa van te maken... ik ben het marnix eens: stuur die makers eens een mailtje. kom je mssch van je onbezorgdheid af, of wordt die erger :mrgreen:
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 12:23

De Raad van Kerken zit achter deze afgodische beweging waarvan de NCRV de spreekbuis is.

En de meeste kerken hebben als 'overkoepelend orgaan': De Raad van Kerken

Zou dat misschien iets kunnen gaan betekenen voor de deelnemende kerken????

Zou het gevolgen hebben voor Christenen in die kerken die meedoen met deze afgoderij en 'samensmelting-in-afgodische-eenheid'???

Zou het kunnen zijn, dat GOD dat hele afgodische samensmelten helemaal niet wil???

Zou het kunnen zijn dat de meeste mensen niet doorhebben wat 'hun' Raad van Kerken aan het doen is?????

Misschien moet je daar toch eens even over gaan nadenken als jij in een kerk zit die ook meedoet met de Raad van Kerken !!!
Josh

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 09 jul 2004 12:45

Josh schreef:Misschien moet je daar toch eens even over gaan nadenken als jij in een kerk zit die ook meedoet met de Raad van Kerken !!!
Josh

Ja, en dan? Eruit stappen en met z'n allen een Refowebkerk oprichten ofzo?

Btw: ik had katholicisme, en dan protestantisme en boeddhisme :oops: .
"De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken."
- Arthur C. Clarke -

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 09 jul 2004 13:40

euh, josh, wil je niet zo in m'n oor schreeuwen? dan luister ik namelijk niet.
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 13:59

Je reakties suggereren dat je een beetje hardhorend bent... :wink:

Reageren hoeft niet, maar denk er eens goed overna :idea: :idea: :idea:

Josh :!:

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 09 jul 2004 14:09

dude, ik heb er ook over nagedacht. en zoals ik al zei: ik vind het terecht dat je je zorgen maakt.

:arrow: who's not listening now huh.

maarrr... je schopt een hoop stennis, tenminste, je lijkt je er zo ontzettend druk over te maken. over-reacting, zou ik zeggen. het doet af aan je inhoud. daarnaast, zoals jij je posts typt (dan weer rood, dan weer zwart, dan weer groot, dan weer klein) is gewoon niet relaxed om te lezen, dat bedoel ik met schreeuwen.

plus dat ik marnix gelijk geef: het is redelijk zinloos om hier nog veel langer over door te gaan. je punt is duidelijk. maar je moet je punt maken bij degenen die die tests maken.

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 15:03

Als jullie het 'een hoop stennis' noemen en het 'onbelangrijk vinden'...

Interesseert het jullie niet dat jullie worden samengevoegd met occulte, afgodische religies en levensfilosofieën door jullie eigen Raad van Kerken???

Dergelijke afgoderij wordt in de Bijbel ook wel met 'de hoer' betiteld.
Deze 'hoer' is dus een geestelijke organisatie die 'overspel pleegt' met alle vuile afgoderij die er is op deze Aarde...

Deze vuile overspelige vrouw staat symbool voor afgodisch Babylon die Baal, Astarte en Tammuz vereerde, waarvan de vrouw -ook wel de godin genaamd- model staat voor zowel Lady Liberty als Cybele/Isis uit de Rooms-katholieke kerk. Hun heilige zondag is de dag van de 3-ene-zonnegod (=Baal, Astarte en Tammuz = IHS).

Denken jullie werkelijk dat het niet tijd wordt om jullie ogen te gaan openen en de misleiding te zien die gaande is?!

Sla je Bijbel eens na op 'de hoer' en 'Babylon' en wat God met haar voor heeft en met iedereen die met haar meedoet en haar teken ontvangt...

Josh

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 jul 2004 15:10

Waar heb je het over Josh :?: :shock: Ik ben geen Katholiek dus ik heb daar niks mee te maken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2004 15:17

En welke kerken vallen dan onder de Raad van Kerken?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 15:42

Yael..de Raad van Kerken is overkoepelend voor bijna alle kerken inclusief de Rooms-Katholieke Kerk !!!!

En alle andere (Evangelische kerken) zitten met het Evangelical-Catholic-Treaty (=ECT-verdrag) óók met de Rooms-Katholieke kerk samen !!!

Bovendien: zowel de WEA (=Wereld Evangelische kerken) als de WCC (=Wereldraad van kerken) zitten weer in de URI. Dit staat voor: 'United Religions Initiative (=alle religies samengebracht inclusief voodoo, b'hai, satanisme etc. !!!!!!)

Op nationaal niveau regelen de NCC (=Raad van Kerken per land) dus 'Beraadsgroepen' die ook weer uit alle religies en levenswijsheden worden gevormd.

Lees er meer over, want het treft én betreft jou persoonlijk ook !!!
* knip door moderator *

Josh

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 09 jul 2004 15:43

hoezo de cgk behoort niet tot de RvK. en ik wil niet echt iets met die organisatie te maken hebben want ze stellen zich vaak anti-Israel op. heb dus niet veel fidusie in de RvK.

Josh

Berichtdoor Josh » 09 jul 2004 15:53

Yael, zit de CGK ook niet in de Evangelische Alliantie, een SOW-proces of PKN?

CGK heeft volgens mij niet de charta getekend....

Terug naar “Archief”