Goed, ik ga even letterlijk lezen..
TheEdge schreef:Als jij als voetbalminnende christen een andere christen, die het moeilijk vindt om het spelletje zelf los te zien van de opgefokte sfeer rond het voetballen, in verwarring brengt, kun je maar beter voortaan helemáál afzien van voetballen kijken, uit liefde voor je medechristen.
Dit is mi. geen algemene uitspraak dat je nooit voetbal mag kijken, er is een bepaalde voorwaarde aan verbonden (zie het vetgedrukte woordje als).
Alex Dekkers schreef:Echter in mijn geval kwets ik niemand met het kijken naar voetbal, derhalve is het onjuist om deze situatie te vergelijken met een andere situatie waarin Pauls verkeerde. Derhalve is bovenstaande redenering van jouw kant onjuist, met een goed argument (alleen in een andere discussie dan).
Ook bij Paulus is er sprake van een hypothetische situatie, net zoals ik hierboven bij The Edge aangegeven heb. Hij zei ook:
als ik mijn broeder er mee zou kwetsen zou ik liever nooit vlees eten, enz..
Maar dat zegt dan meer over het individu in kwestie en niet over het voetbal kijken in het algemeen.
Dat klopt dus ja.
Wellicht kan ik in de discussie feller overkomen dan een ander, echter dat risico loop je nu eenmaal in een discussie en daar moet je tot op een zeker niveau ook maar gewoon tegen kunnen, lijkt me. Daarbij kan het zijn dat TheEdge' stuk anders interpreteert dan ik dat doe. Echter interpreteer ik het letterlijk zoals het er staat, wat op een schriftelijk forum de enige wijze is. En als ik het idee heb in een discussie (wellicht de ene keer meer gerechtvaardigd als de ander) dat men mij met non-argumenten (in mijn ogen) probeert te benaderen, dan zal ik daar ook 'fel' op reageren (mijns inziens is mijn gedrag zeker niet fel).
Zie boven: ook ik probeer het letterlijk te lezen.

Misschien dat ik ook fel reageerde omdat ik weer dacht dat jij een non-argument uit de kast haalde terwijl je TE´s posting niet begrepen had. Whatever, ik geloof dat we het uiteindelijk wel eens zijn.
Oja, inderdaad moet je daar tot op zekere hoogte tegenkunnen ja (felheid).
Dat is wellicht het probleem van een forum, dat sommige deelnemers elkaar niet persoonlijk kennen. Niet erg verder, part of the deal denk ik dan zo maar.
Dat is waar, al had je het ook uit m´n postings wel op kunnen maken, hoop ik.