Moderator: Moderafo's
SMO schreef:dat is niet de strekking geloof ik![]()
ach, als ik erbij nadenk, vind ik anticonceptie niet natuurlijk idd en zou ik me er liever verre van houden. net als van seks voor huwelijk en allerlei andere dingen die door een andere maatschappij opeens een issue zijn geworden, terwijl dat het in de tijd van de bijbel niet of minder was.
.
Miss A. schreef:"Seks hebben en niet getrouwd zijn:
Hebreen 13:4 (NBG51) Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen.(citaat van de site www.imme.jeugdkerken.nl)
Dit stukje vond ik bij Imme. Lijkt mij toch wel duidelijk?
Aragorn schreef:Miss A. schreef:"Seks hebben en niet getrouwd zijn:
Hebreen 13:4 (NBG51) Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen.(citaat van de site www.imme.jeugdkerken.nl)
Onbezoedeld.. hm, hoe moet je dat interpreteren? Is het ook bezoedeld als je alleen maar met degene waar je van houdt en uiteindelijk mee trouwt naar bed gegaan bent? Oke, jij zegt nu natuurlijk ja, maar ik vraag me af wat er hier precies bedoeld wordt.
Miss A. schreef:Maar ik vind dat toch ook geen argument (we houden van elkaar en daarom...), want hoeveel verkeringen gaan er niet uit na een tijd (soms zelfs na een aantal jaar)? Dan heb je jezelf aan iemand gegeven die dus uiteindelijk toch niet je man/vrouw wordt.
parsifal schreef:Aragorn schreef:Miss A. schreef:"Seks hebben en niet getrouwd zijn:
Onbezoedeld.. hm, hoe moet je dat interpreteren? Is het ook bezoedeld als je alleen maar met degene waar je van houdt en uiteindelijk mee trouwt naar bed gegaan bent? Oke, jij zegt nu natuurlijk ja, maar ik vraag me af wat er hier precies bedoeld wordt.
Ik denk ook van ja, misschien moeten we trouwens als gemeenten er wel voor zorgen dat jonge stelletjes de mogelijkheid hebben om te trouwen. Tegenwoordig ligt dat wat moeilijk geloof ik.
Lalage schreef:parsifal schreef: misschien moeten we trouwens als gemeenten er wel voor zorgen dat jonge stelletjes de mogelijkheid hebben om te trouwen. Tegenwoordig ligt dat wat moeilijk geloof ik.
Bedoel je dat ze eerst belijdenis moeten doen voor ze mogen trouwen? Of dat het in het algemeen raar wordt gevonden dat je jong trouwt?
parsifal schreef:Lalage schreef:parsifal schreef: misschien moeten we trouwens als gemeenten er wel voor zorgen dat jonge stelletjes de mogelijkheid hebben om te trouwen. Tegenwoordig ligt dat wat moeilijk geloof ik.
Bedoel je dat ze eerst belijdenis moeten doen voor ze mogen trouwen? Of dat het in het algemeen raar wordt gevonden dat je jong trouwt?
Ik doelde eigenlijk voornamelijk op geld zaken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten