Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Laurina
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Laurina » 28 jun 2004 16:22

Guus Geluk schreef:
Laurina schreef:
Guus Geluk schreef:
Sjaan schreef:Bakker komt naar Urk!

Gisteren beroepen, vandaag aangenomen \:D/

Is dat echt zo, of zeg je dat zomaar?
Urk had toch eerst een ander beroepen?

Vanzelf zeg ik het niet zomaar [-X
maar het klopt wel ja, ze hadden eerst de Heer beroepen, maar die heeft bedankt. Toen hebben ze gisteren Bakker beroepen en die heeft het dus aangenomen.
En ik heb het gehoord van mensen die in de ger.gem. hier op Urk zitten, dus als het goed is is het waar...

Wel slim bekeken daar in Urk 8) Maar Bakker is dus 2e keus.... :|
In gezelschap geeuwen is vooral dan onbetamelijk, wanneer er alle reden toe bestaat.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 28 jun 2004 17:13

Kunnen we beter maar teruggaan naar de tijd van de Apostelen. Paulus stelde toch mensen aan die de gemeente moesten leiden. Dat lijkt me beter dan het kwartetten op dit forum.

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 28 jun 2004 17:27

waarnemer schreef:Kunnen we beter maar teruggaan naar de tijd van de Apostelen. Paulus stelde toch mensen aan die de gemeente moesten leiden. Dat lijkt me beter dan het kwartetten op dit forum.

Dan werd er op dit forum gekwarttet over wie Paulus zou aanstellen. :P
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 28 jun 2004 17:59

Volgens de laatste berichten gaat kand. Bakker naar Urk en
kand. Terlouw naar Rotterdam-Zuidwijk.
Als het niet waar is lees is het vast vanavond nog wel.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 28 jun 2004 18:34

Pugna,
Dat zeg je nu wel. Maar het is toch wel heel iets anders, dan in de dagen der Apostelen. Trouwens in Hongarije en Roemenië hebben ze een bisschop die zegt gewoon waar je naar toe moet. Daar is ook wat voor te zeggen. Het heeft wel nadelen, ik was voor 15 jaar terug in Roemenië, ten tijde van de omwenteling, dat een jonge dominee die trammelant met zijn Bisschop had overgeplaatst werd naar een dorpje in een afgelegen dorp diep in de karpaten. Het zou misschien voor Nederland wel goed wezen, dan zou ik als ik bisschop was ds. Mondria uit Waardenburg overplaatsen naar Terneuzen en ds. Vreugdenhil naar Kootwijkerbroek.

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 28 jun 2004 18:40

waarnemer schreef:Pugna,
Dat zeg je nu wel. Maar het is toch wel heel iets anders, dan in de dagen der Apostelen. Trouwens in Hongarije en Roemenië hebben ze een bisschop die zegt gewoon waar je naar toe moet. Daar is ook wat voor te zeggen. Het heeft wel nadelen, ik was voor 15 jaar terug in Roemenië, ten tijde van de omwenteling, dat een jonge dominee die trammelant met zijn Bisschop had overgeplaatst werd naar een dorpje in een afgelegen dorp diep in de karpaten. Het zou misschien voor Nederland wel goed wezen, dan zou ik als ik bisschop was ds. Mondria uit Waardenburg overplaatsen naar Terneuzen en ds. Vreugdenhil naar Kootwijkerbroek.

Hoe er ook wordt beslist, mensen speculeren er toch wel over.

En over bisschoppen lees ik niets in de bijbel.
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 28 jun 2004 18:49

pugna schreef:
waarnemer schreef:Pugna,

Hoe er ook wordt beslist, mensen speculeren er toch wel over.

En over bisschoppen lees ik niets in de bijbel.

Als we ds. gaan verplaatsen dan zal ik de transfers wel regelen............
Hoghem, Beens, Mouw, en nog zo'n rijtje naar de zendingsvelden, en de rest moet ik nog eens bekijken. Komen we vast wel uit......... :lol: :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 28 jun 2004 19:05

Bookman schreef:Als we ds. gaan verplaatsen dan zal ik de transfers wel regelen............
Hoghem, Beens, Mouw, en nog zo'n rijtje naar de zendingsvelden, en de rest moet ik nog eens bekijken. Komen we vast wel uit......... :lol: :wink:
beste bookman, ik vind dat je wel erg triomfantelijk en respectloos je afkeur uitspreekt. Van dit soort uitingen walg ik. bah :frown:

de ander uitnemender achten dan jezelf is moeilijk, dat weet ik uit ervaring, maar dit gedrag is zeker ook niet christelijk.
The one thing you can give and still keep is your word.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jun 2004 19:14

Volgens mij praten we allemaal wartaal hierow.

De een zegt dat die kandidaat daar heen gaat.
en weer een ander daar heen.

Laten we het maar afwachten.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 28 jun 2004 19:36

Maarten schreef:
Bookman schreef:Als we ds. gaan verplaatsen dan zal ik de transfers wel regelen............
beste bookman, ik vind dat je wel erg triomfantelijk en respectloos je afkeur uitspreekt. Van dit soort uitingen walg ik. bah :frown:

de ander uitnemender achten dan jezelf is moeilijk, dat weet ik uit ervaring, maar dit gedrag is zeker ook niet christelijk.

En toch zou het goed zijn Maarten voor deze mannen! Misschien dat het dan ooit nog wat wordt! :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 28 jun 2004 19:47

Bookman schreef:
Maarten schreef:

En toch zou het goed zijn Maarten voor deze mannen! Misschien dat het dan ooit nog wat wordt! :wink:

En jij kan dat bepalen [-X

Volgens mij kan Hij dat alleen.
Hij zend ze waar Hij ze hebben wilt.
Jammer van een Ger-Gem lid dat hij er zo over denkt.

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 28 jun 2004 19:55

wh schreef:Volgens de laatste berichten gaat kand. Bakker naar Urk en
kand. Terlouw naar Rotterdam-Zuidwijk.
Als het niet waar is lees is het vast vanavond nog wel.

Is trouwens uit zeer betrouwbarebron,
Kand. Bakker wist al dat hij naar Urk moest al voordat hij het beroep
kreeg, en heeft dit vanmorgen aangenomen.

Kand. Terlouw heeft het beroep vanmiddag aangenomen, naar Rotterdam-
Zuidwijk in de toekomst Barendrecht zijn woonplaats.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 28 jun 2004 19:59

wh schreef:
En jij kan dat bepalen

Volgens mij kan Hij dat alleen.
Hij zend ze waar Hij ze hebben wilt.
Jammer van een Ger-Gem lid dat hij er zo over denkt.

Ik zeg alleen wat goed zou zijn. En ja dat kan ik bepalen. Luister naar hun preken, en je zult horen dat je met mensen te doen hebt die totaal wereldvreemd zijn. Predikanten die van het zendingsveld komen denken iets nuchterder. En gedachten zijn vrij. Zowel voor jou als voor mij. Ik zou kunnen zeggen:"Jammer dat er nog gergem-leden zijn die klakkeloos in ds. geloven". Ik niet meer. Zeker niet meer als ik gehoord heb dat er ds. zijn die zo'n 2 uur Gods Woord staan te verkrachten met allerlei wind van leer. De Heere heeft me alleen bevolen Zijn Woord te geloven, en niet dat van hun. Zeker niet als het elkaar finaal tegenspreekt. Maar om kort te gaan, je mag ze allemaal hebben, oke? :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jun 2004 20:07

Bookman schreef:Ik zeg alleen wat goed zou zijn. En ja dat kan ik bepalen. Luister naar hun preken, en je zult horen dat je met mensen te doen hebt die totaal wereldvreemd zijn.

Als dat het criterium is mag jij ook weleens op het zendingsveld gaan kijken.. :roll: :P

Guus Geluk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Guus Geluk » 28 jun 2004 20:09

Laurina schreef:Wel slim bekeken daar in Urk 8) Maar Bakker is dus 2e keus.... :|

Ja :roll:

Terug naar “Archief”