ouders en relaties

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jun 2004 09:48

Het geval dat cc noemt is idd wel wat extreem ja, en als het meisje dan ook nog eens jong is moet je ze soms wel tegen zichzelf in bescherming nemen.

Ik zat meer aan wat subtielere gevallen te denken, het komt nl. ook voor dat ouders het verbieden omdat de jongen van de ogg is en zijzelf van de gergem ofzo.. :roll:

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 jun 2004 11:27

ik heb het bij een vriend en vriendin van me meegemaakt... zijn ouders waren het er niet mee eens, en daardoor is het uiteindelijk ook uitgegaan. met alle nare gevolgen van dien.
zelf heb ik het er wel eens over gehad met mijn ouders, en ze weten gewoon dat mijn vriend míjn vriend is, en niet hun keuze....
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 21 jun 2004 17:38

Aragorn schreef:Het geval dat cc noemt is idd wel wat extreem ja, en als het meisje dan ook nog eens jong is moet je ze soms wel tegen zichzelf in bescherming nemen.

Ik zat meer aan wat subtielere gevallen te denken, het komt nl. ook voor dat ouders het verbieden omdat de jongen van de ogg is en zijzelf van de gergem ofzo.. :roll:


ja, wat je noemt met kerken ofzo, of andere 'subtielere' gevallen, dat is inderdaad een ander verhaal.

Maar ik reageerde even zo omdat joepie en MM allemaal zo fel tegen CC begonnen.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

joepie

Berichtdoor joepie » 21 jun 2004 19:19

JialiKelly schreef:Ik vind dat jullie te fel tegen Cybercurse ingaan.

Iedereen kan wel zn mond vol hebben van christelijke verdraagzaamheid, maar je moest zelf maar eens in zo'n situatie zitten!
Ik denk dat jullie postings er dan heel anders hadden uitgezien.

Natuurlijk zeggen jullie nu van niet. Maar ik blijf erbij, je moet zoiets eerst maar eens zelf meemaken.


Wie zegt dat ik nog nooit in zo'n situatie heb gezeten?
Toch blijf ik bij mijn reactie. Je hebt als broer er werkelijk niets mee te maken! Zeker niet om het zogenaamd op een kleine verkeerde manier op te gaan lossen. Het lost namelijk niets op!
Ik zou dus ten alle tijden een gesprek met die persoon aan gaan. Zonder dat mijn kinderen zich daarmee zouden mogen bemoeien.
Je bent een broer en niet een ouder. Dan zou de verhouding tussen broer en zus alleen maar negatief kunnen beinvloeden. En stuk maken.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 21 jun 2004 19:26

Wie zegt dat ik nog nooit in zo'n situatie heb gezeten?
Toch blijf ik bij mijn reactie. Je hebt als broer er werkelijk niets mee te maken! Zeker niet om het zogenaamd op een kleine verkeerde manier op te gaan lossen. Het lost namelijk niets op!
Ik zou dus ten alle tijden een gesprek met die persoon aan gaan. Zonder dat mijn kinderen zich daarmee zouden mogen bemoeien.
Je bent een broer en niet een ouder. Dan zou de verhouding tussen broer en zus alleen maar negatief kunnen beinvloeden. En stuk maken.


Ik heb er als broer dus zeker wel wat mee te maken. Jij klinkt een beetje als 'ik ben mijns broeders hoeder niet'...

Als jouw broer van de flat af wil springen, dan hou je 'm toch ook tegen!? (ownee, je hebt er niets mee te maken :? )

Bovendien zou mijn bemoeienis zeker wel uitmaken. Ik geloof dat hij haar van z'n leven niet meer aan zou durven kijken. (en natuurlijk zou ik eerst een fatsoenlijk gesprek beginnen, iedereen verdient een waarschuwing ;))

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 21 jun 2004 20:22

Allereerst: Heb respect voor elkaar, beoordeel niet op buitenkant ed. :-)

Mijn ouders zijn vanaf t begin heel blij geweest met Daan. Hij is natuurlijk ook de ideale schoonzoon :clown:

snien
Mineur
Mineur
Berichten: 125
Lid geworden op: 19 mei 2004 20:17
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 21 jun 2004 20:36

Ik heb een tijdje in Suriname gewerkt en kreeg er op een gegeven moment verkering met een Surinamer. Ik heb ontiegelijk veel commentaar over me heen gekregen vanuit Nederland. Toen ik weer terug was in Nederland was mn relatie met mn Surinaamse vriend regelmatig onderwerp van gesprek (en vooral van pesterijtjes door mn broers en schoonzussen). Echt verboden hebben mn ouders het nooit maar ze hebben me er wel steeds op gewezen dat ik niet slim bezig was. Dat kreeg ik zelf ook wel in de gaten maar juist door al de negativiteit wbt mn relatie werd ik koppig en ging juist door om (proberen) te bewijzen dat het wel degelijk kon (tegen beter weten in zodat ik er zelf niet eens meer van kon genieten, stom stom stom).
Het verbieden van een relatie kan dus erg averechts werken.

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 21 jun 2004 22:29

Ja. Natuurlijk kan dat.
Mijn zus woont ook samen met een Marokkaan, en hoewel mijn ouders er niet blij mee zijn, accepteren ze hem toch.

Maar daarvoor zijn wel de nodige problemen, met andere gasten geweest.
En daarom kan ik me de situatie van CC hartstikke goed indenken.

Trouwens.. jij oordeelt ook zomaar joepie. Je hebt niet eens aan CC gevraagt of ze misschien eerst een gesprek met die gast hebben gehad.

Je gaat er gelijk vanuit dat ze die gozer met kettingzagen de deur uit hebben gejaagd ofzo (ok ok, dat is ook iets overdreven :wink: )
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

bandiet
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2003 09:07

Berichtdoor bandiet » 22 jun 2004 10:09

Oké

ik zal iets duidelijker zijn.

Ik heb gewoon verkering met een degelijk persoon. Niks geen moslim of hindoe ofzoietsdergelijks. Een hollands persoon. Verder is die persoon opgegroeit in een kerkelijk, reformatorisch gezin. Ook helemaal in orde, aangezien ikd at ook ben.

Mijn ouders willen die persoon niet als "kind" ze kunnen die persoon niet accepteren. Waarom is mij de vraag. Ik wilde dus wel eens weten of er nog meer mensen waren die met dit verschijnsel te maken hebben. Op school vertelde ik het tegen iemand en die melde mij dat het een oudewetse gewoon te is om een relatie te verbieden.

Daar moet nog bij worden vermeld dat het in het begin van onze relatie ook is gezegd door mijn ouders. Daardoor is juist de relatie hechter geworden.

IS er niemand die dit ook eens heeft meegemaakt????

joepie

Berichtdoor joepie » 22 jun 2004 10:25

Wat ik me dan af vraag, tenminste als ik dat mag vragen, wat is er volgens je ouders niet goed aan haar?
Waarom willen ze haar dus niet accepteren?

En ja ik heb dat vroeger ook meegemaakt. Zal je sterker vertellen, mijn man vroeg mij aan mijn moeder (mijn vader was al overleden) ten huwelijk.
En mijn moeder heeft dus eigenlijk nee gezegd.
We zijn toch getrouwd en nu dus al ruim 25 jaar.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 22 jun 2004 10:47

bandiet schreef:Oké

ik zal iets duidelijker zijn.

Ik heb gewoon verkering met een degelijk persoon. Niks geen moslim of hindoe ofzoietsdergelijks. Een hollands persoon. Verder is die persoon opgegroeit in een kerkelijk, reformatorisch gezin. Ook helemaal in orde, aangezien ikd at ook ben.

Mijn ouders willen die persoon niet als "kind" ze kunnen die persoon niet accepteren. Waarom is mij de vraag. Ik wilde dus wel eens weten of er nog meer mensen waren die met dit verschijnsel te maken hebben. Op school vertelde ik het tegen iemand en die melde mij dat het een oudewetse gewoon te is om een relatie te verbieden.

Daar moet nog bij worden vermeld dat het in het begin van onze relatie ook is gezegd door mijn ouders. Daardoor is juist de relatie hechter geworden.

IS er niemand die dit ook eens heeft meegemaakt????


Ja, bij mij ook.
Mijn ouders vonden mijn man (destijds mijn vriendje) ook helemaal niks, maar dat kwam meer omdat hij uit een arbeidersmilieu komt, en niet omdat hij foute dingen deed of zo, want dat deed hij niet.
Maar daarom was het voor mij juist een rede om idd te bewijzen dat het wel goed ging. Dus, als ze niks negatiefs hadden gezegd over hem, dan weet ik niet hoe het gelopen was...........

bandiet
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2003 09:07

Berichtdoor bandiet » 22 jun 2004 11:03

ik zal nog wat toelichten.

Ik ben van normale leeftijd.

DIngen waarop mijn oudes afknappen zijn:

- zij komt uit het westen van het land --> lui dus
- zij is niet een mooi figuurtje om te zien
- zij vind het moeilijk om zich ergens veilig te voelen
- zij is gewoon waardeloos, mijn zusjes lachen en kwetsen haar
- ik moet het maar gewon accepteren, tis mijn eigen schuld at ik voor haar heb gekozen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 22 jun 2004 11:07

bandiet schreef:- zij is niet een mooi figuurtje om te zien
- zij vind het moeilijk om zich ergens veilig te voelen
- zij is gewoon waardeloos, mijn zusjes lachen en kwetsen haar
- ik moet het maar gewon accepteren, tis mijn eigen schuld at ik voor haar heb gekozen.



Kan je niet je zusjes tot de orde roepen, om hun duidelijk te maken dat ze haar niet mogen uitlachen of kwetsen?

Kan je niet iets verzinnen zodat ze zoiets niet meer doen?

Jou vriendin gaat zich nog rotter voelen, door hun, en daar kwetsen ze jou ook mee.
Een beetje respect voor jou kan wel, toch?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 22 jun 2004 11:09

En als jou zusjes zich zo tegen haar gedragen, voelt ze zich helemaal niet veilig.
Ik zou persoonlijk de neiging hebben om samen met haar telkens ergens anders heen te gaan, en niet bij jou thuis te zitten.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jun 2004 11:51

bandiet schreef:ik zal nog wat toelichten.

Ik ben van normale leeftijd.

DIngen waarop mijn oudes afknappen zijn:

- zij komt uit het westen van het land --> lui dus
- zij is niet een mooi figuurtje om te zien
- zij vind het moeilijk om zich ergens veilig te voelen
- zij is gewoon waardeloos, mijn zusjes lachen en kwetsen haar
- ik moet het maar gewon accepteren, tis mijn eigen schuld at ik voor haar heb gekozen.

is dit serieus? wat naar zeg... hoe gaat zij daarmee om eigenlijk? Laat haar maar weten dat jij haar heel mooi en lief vindt...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten