Homos in de Bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

HOJO
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor HOJO » 18 jun 2004 20:14

Tjonge... zijn jullie hier nou steeds over bezig???? :?

Is alweer een paar weken geleden dat ik hier gekeken heb... vandaar dat het me een beetje verbaast. :wink:

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 18 jun 2004 20:42

HOJO schreef:Tjonge... zijn jullie hier nou steeds over bezig???? :?

Is alweer een paar weken geleden dat ik hier gekeken heb... vandaar dat het me een beetje verbaast. :wink:

Joh, je moest eens weten hoeveel reacties het vorige topic over homosexualiteit telde...
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

BJW
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BJW » 20 jun 2004 13:52

Ik denk niet dat de bijbel Homo of lesbisch zijn veroordeeld. Maar de sex tussen 2 dezelfde geslachten.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 jun 2004 14:52

Waar ik me aan erger is de veroordelende houding van veel mensen. Jammer is dat.

@ Mariamagdalena: mag ik vragen waarom je in hemelsnaam steeds loopt te prediken over die 'scene' van je?

SMO

Berichtdoor SMO » 21 jun 2004 15:05

Mariamagdalena schreef:Zo koopt een van onze vrienden "liefde" van Marokaanse jongetjes op het Centraal Station in Amsterdam.
Ik zal nooit mijn mening daarover geven.
Als Christen ben je anders, leef je anders. Ik ben wel in de wereld, maar niet van de wereld.
Ik doe niet aan al die dingen mee, maar word er door het werk wel mee geconfronteerd, dus veel is voor mij: horen, zien en zwijgen.

Dat heeft weinig met christenzijn te maken. Ik weet verder niks van je, maar zwijgen... Sorry, maar gelukkig spugen de niet-christenen die ik (voornamelijk) ken allemaal op dat soort praktijken. Ook zonder geloof zijn er normen en waarden. Dat is geen christelijk alleenrecht. Ik vind het juist erg belangrijk om mensen wakker te schudden die echt bizar bezig zijn, zolang ik t maar niet uit Gods naam of vanuit godsdienstige overtuiging doe (wat ieders individuele keus immers is), maar vanuit menselijkheid. Als iemand in Allah gelooft, a la, maar als iemand jongetjes op Adam CS afgaat, wat haal je dan in je zieke hoofd? Zo iemand mag best weten dat ik m op dat punt ziek vind. Zo ga je niet met mensen om, gelovig of ongelovig, we zijn allemaal mens en we hebben allemaal te leven in een samenleving, we hebben ons allemaal aan te passen en we hebben allemaal de taak om de wereld niet te verneuken maar zo goed als kan te herstellen, vind ik, ook al weten we dat het geen zin heeft. Niet alle idealisme is slecht. Liever idealistisch en in elkaar geschopt dan afgestompt en heel.

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 21 jun 2004 15:51

daar ben ik het ook mee eens
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 22 jun 2004 00:17

BJW schreef:Ik denk niet dat de bijbel Homo of lesbisch zijn veroordeeld. Maar de sex tussen 2 dezelfde geslachten.

dus God laat mensen geboren worden, die van nature een seksueel instinct hebben die zondig is? laat God mensen geboren worden, die door lief te hebben juist zondigen?
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 jun 2004 01:30

Cuore di Leone schreef:
BJW schreef:Ik denk niet dat de bijbel Homo of lesbisch zijn veroordeeld. Maar de sex tussen 2 dezelfde geslachten.

dus God laat mensen geboren worden, die van nature een seksueel instinct hebben die zondig is? laat God mensen geboren worden, die door lief te hebben juist zondigen?

de bijbel is er heel duidelijk in en keurt het af. net als homo's/lesbiennes zijn er ook hetero's die zondigen door elkaar 'lief te hebben' en die zijn ook geboren dus dat vind ik geen argument.
en van nature een seksueel instinct? door de val in het paradijs zijn we allemaal schuldig, homo of hetero, hetzij door slechte gedachten/ daden maar dat wil niet zeggen dat je het dan maar moet goedkeuren.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 22 jun 2004 01:40

ik wil het niet goedpraten, maar ik kan me niet voorstellen dat God mensen schept die van nature het verlangen hebben om te zondigen. want dat is het, tenminste, wat ik uit vele bijdragen concludeer. andere instincten om te zondigen, zoals stelen e.d., zie ik niet als aangeboren.

het verschil tussen hetero's en homo's is dan ook, dat hetero's het wel goed kunnen doen, homo's nooit.
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 22 jun 2004 11:03

ik vind eht nogal getuigen van vrij weinig respect naar de vorige bijdragen om nu zomaar te stellen dat de bijbel vrij duidelijk is, als die bijbel zo duidelijk was dan hadden we nu niet zo een lange discussie

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 jun 2004 16:19

thespiritisinsideus schreef:ik vind eht nogal getuigen van vrij weinig respect naar de vorige bijdragen om nu zomaar te stellen dat de bijbel vrij duidelijk is, als die bijbel zo duidelijk was dan hadden we nu niet zo een lange discussie

wat is er niet duidelijk aan wat o.a. Paulus over homosexualiteit schrijft? :roll:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 22 jun 2004 16:26

columbus schreef:
thespiritisinsideus schreef:ik vind eht nogal getuigen van vrij weinig respect naar de vorige bijdragen om nu zomaar te stellen dat de bijbel vrij duidelijk is, als die bijbel zo duidelijk was dan hadden we nu niet zo een lange discussie

wat is er niet duidelijk aan wat o.a. Paulus over homosexualiteit schrijft? :roll:
lees ook eens wat voor ongezonde ideeen Paulus over het huwelijk heeft. En vergelijk dat eens met Genesis 1.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 22 jun 2004 22:35

lees maar eens terug, bijvoorbeeld staat t niet voor niks in de brief aan de romeinen, verdiep je eens in t romeinse rijk en zie dat daar de orgien ed aan de orde van de dag waren

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 23 jun 2004 01:03

die brief aan de Romeinen is ook aan ons gericht. hier in nederland komen ook orgien voor. net zo goed als die brief voor de romeinen bedoelt is, is het ook voor ons bedoelt.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 jun 2004 08:07

kurtyo schreef:Waar ik me aan erger is de veroordelende houding van veel mensen. Jammer is dat.

@ Mariamagdalena: mag ik vragen waarom je in hemelsnaam steeds loopt te prediken over die 'scene' van je?

Ik loop niet te prediken over een scene, maar onder muziekanten zie je nou eenmaal veel.
En als je dan gaat vertellen dat je Christen bent, en dat dat allemaal niet kan wat ze doen, dan loop je te oordelen, eigenlijk.
En ik heb altijd geleerd "gij zult niet oordelen"
Maar hoe ik denk, kan ik niet tegen die mensen zeggen.
Iedereen weet wel dat ik Christen ben, en daarom vinden ze mij ook vaak tuttig en dom.
Want als Christen ben je zogenaamd bang voor de dood en dom.
Dus houd ik er maar over op.
Ik kan toch moeilijk tegen al die homo's gaan zeggen: wat jullie allemaal doen is tegen de bijbel?
Dus daarom zeg ik horen zien en zwijgen.
Want je kunt wel die mensen aanvallen over hun praktijken, maar daar krijg je alleen maar ruzie van.
En door het werk ben je verplicht om met die mensen samen te werken, anders komt er geen brood op de plank.

Terug naar “Archief”