God is bij je!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

God is bij je!

Berichtdoor lizzz » 19 dec 2002 08:40

Soms ben ik ergens mee bezig, en dan ga ik es nadenken (...) Nou, en dan denk ik, ik heb hele goede vrienden, en fijne familie, bij wie ik altijd terecht kan. Maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen. En dan komt er zo'n gevoel van enorme eenzaamheid over je.
Maar dan voel je opeens Gods nabijheid. En dan is het of Hij tegen je zegt: 'Je hoeft het helemaal niet alleen te doen, Ik ben altijd bij je, en ben er altijd voor je. Ik wil je altijd helpen.' En dan voel je je zo enorm gelukkig, dat er altijd Iemand bij je is. Dan kan je je niet indenken dat je je ooit eenzaam gevoeld hebt.
Heb jij dat nou ook wel eens?
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 19 dec 2002 10:09

ik heb juiist vaak het gevoel dat god niet bij me is
ik twijfel ng zo veel in het geloof
maar toch is god bij je ook al voel ik hem niet
groeten connie

Niet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Niet » 19 dec 2002 10:55

Ik heb ook wel eens het gevoel dat Hij bij mij is..... Vooral als ik het moelijk heb....... Dan weet ik toch dat Hij er voor mij is, en dat Hij voor mijn zonden is gestorven.....
Beetjuuuuuuuuuu jammer!!!!!!!!!!!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 19 dec 2002 13:30

connie schreef:ik heb juiist vaak het gevoel dat god niet bij me is
ik twijfel ng zo veel in het geloof
maar toch is god bij je ook al voel ik hem niet
groeten connie

Ja dat is zo, Hij is altijd bij je. Ook al wil je dat niet. Maar als daar over nadenk, kan ik me zo intens gelukkig voelen! Er is Iemand, die er altijd voor jou wil zijn, en je nooit zat wordt!

wilke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wilke » 19 dec 2002 14:04

Ik begrijp dat gevoel van eenzaamheid, dat je er als het er op aan komt alleen voor staat.
Als je dan bedenkt dat de Heere altijd bij je is, kan ik me voorstellen dat je dan intens gelukkig ben.

Maar ik ben zo ongelovig. Je moet denk ik wel een persoonlijke relatie met God hebben en Jezus als je Redder, wil je zo gelukkig kunnen zijn.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 dec 2002 14:49

Ik twijfel af en toe, maar het is juist bemoedigend dat God altijd bij je is, omdat je mag weten dat Hij er ook is als je dat niet zo voelt.
Soms blijkt uit een kleine gebeurtenis dat God precies weet wat ik nodig heb en dat Hij voor me zorgt, dan kan ik daar wel heel blij van worden. Maar ik kan niet voorkomen dat ik me soms heel rot voel. Voor mij is het dan ook belangrijker dat God met me meegaat door de rottigheid heen, dan dat ik me niet meer zo rot voel (want hoe je dat voor elkaar krijgt weet ik ook niet).

Niet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Niet » 19 dec 2002 15:08

Weet je: de relatie met God is eigenlijk heel scheef...... Zodra we het goed gaat hebben we Hem vaak niet meer nodig...., maar zodra we in de problemen zitten, dan mag die bij ons komen, en heel vaak is Hij er dan ook voor ons........ Dit is eigenlijk verschrikkelijk scheef...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 dec 2002 15:35

Niet schreef:Weet je: de relatie met God is eigenlijk heel scheef...... Zodra we het goed gaat hebben we Hem vaak niet meer nodig...., maar zodra we in de problemen zitten, dan mag die bij ons komen, en heel vaak is Hij er dan ook voor ons........ Dit is eigenlijk verschrikkelijk scheef...

Ik bid inderdaad meer als ik in de put zit, maar ik bid juist ook veel meer als ik heel blij ben. Dan zit ik met een big smile op de fiets en dan zeg ik nog net niet hardop: weeeeeeeeeeee dankuwel Here God, dankuwel dat u alles zo mooi heeft gemaakt :) :) :)

Niet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Niet » 19 dec 2002 15:36

Ja, dat is dan goed, maar heb je Hem dan ook nog echt nodig op dat moment????? Want dat moet toch eigenlijk wel het geval zijn... Hij is er altijd voor ons, ook als we het niet moeilijk hebben.....

Arthur
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arthur » 19 dec 2002 16:21

Dat God bij je is kan als heel goed ervaren worden.
Dat hij je helpt ook

maar...
Als Hij bij mij is, dan ziet hij ook mijn rottigheid!
en daarom wens ik Hem soms ver weg!
Geen ontwikkeling zonder conflict!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 19 dec 2002 17:07

Lalage schreef:
Niet schreef:Weet je: de relatie met God is eigenlijk heel scheef...... Zodra we het goed gaat hebben we Hem vaak niet meer nodig...., maar zodra we in de problemen zitten, dan mag die bij ons komen, en heel vaak is Hij er dan ook voor ons........ Dit is eigenlijk verschrikkelijk scheef...

Ik bid inderdaad meer als ik in de put zit, maar ik bid juist ook veel meer als ik heel blij ben. Dan zit ik met een big smile op de fiets en dan zeg ik nog net niet hardop: weeeeeeeeeeee dankuwel Here God, dankuwel dat u alles zo mooi heeft gemaakt :) :) :)

Ja! Dat heb ik ook! Ik zit sowieso altijd met een big smile op mn gezicht. En soms ben ik aan het praten en dan zeg ik in mezelf dank u Heer en dan besef ik me opeens weer dat ik tegen iemand praat. Of als ik muziek hoor, dan zeg ik het vaak ook hard op.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 23 dec 2002 13:45

Ik geloof dat God altijd bij me is. Het heeft niet zozeer te maken met hoe ik mijvoel (zondig, gelukkig, ellendig, heilig). Dan zou het weer van ons moeten komen. Ik denk dat God juist heel blij is als het goed gaat en we niet heel erg veel zijn hulp nodig hebben. Vergelijk God eens met een Vader dat zijn kind leert fietsen.

Als een vader zijn kind leert fietsen dan helpt hij eerst een handje. Hij houdt zijn zoon vast. Op een gegeven moment laat hij zijn zoon voor het eerst los en moet hij zelf leren fietsen. Hij blijft nog wel kijken en moedigt hem aan. En na een poosje ziet hij dat het lukt. En kan hij naar binnen gaan.

Zo is het ook met ons. God wil juist dat het goed met ons gaat. Hij wil dat wij in de praktijk brengen datgene wat Hij ons leert. Als je leven goed gaat mag je blij zijn. Net als een kind dat net heeft leren fietsen denk je dan niet zo veel aan je vader. Je bent helemaal blij met het feit dat je hebt leren fietsen en gaat daar in op. Is dat erg?? Ik denk het niet. God staat denk ik net als die vader uit het voorbeeld thuis voor het raam te wachten en te kijken naar zijn zoon. Met blijdschap!! Omdat zijn zoon iets doet wat hij hem geleerd heeft. En als zijn kind valt... wat zou vader dan doen? En wat zou jij als kind doen? Is daar iets mis mee? Ik denk het niet.

Hij houdt van ons als een Vader voor zijn kind. Wij zijn zijn zonen en dochters.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

wilke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wilke » 23 dec 2002 15:08

sorry hoor maar als je denkt dat God blij is als we Hem niet nodig hebben, dan heb jij een andere bijlbel dan ik.
Ik denk dat we God pas onze Vader kunnen noemen als we een heel intieme en nabije band met Hem hebben.
En dus in afhankelijkheid van Hem leven: Vader, wat wilt Gij dat ik doen zal?

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 23 dec 2002 16:02

god is juist verdrietig als we weg lopen bij hem
pas als we met hem verder gaan dan is ie blij en wilt ie onze vader zijn
ik loop dikwijls bij god weg omdat ik zoveel onzeker heid heb in god
maar ik kom wel steeds weer terug bij jezus
alleen ik kan zo moeilijk zijn hand vast blijvenm houden dat ik steeds weer los laat
groeten connie

J.G.
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor J.G. » 23 dec 2002 18:17

Ik heb ook van die momenten dat DE HEERE zo dicht bij me is.
Dan zou je het wel uit willen schreeuwen: "Heere, dank U wel!"
Je merkt dan echt Zijn hand in je leven. Dat Hij alles bestuurd, dat Hij weet wie je bent en dat je al je zorgen aan Zijn voeten mag neerleggen.

Als DE HEERE tot me spreekt dat zijn de mooiste momenten.

Maar Hij lijkt vaak ook zo ver weg...
Dan kan ik me wel eens eenzaam voelen.
Maar dan mag ik toch nog op Hem verrtrouwen,
-Als mensen falen komt dat eerder door een gebrek aan bemoediging dan door iets anders-

Terug naar “Archief”