Zoenen........

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 14 jun 2004 16:09

Aragorn schreef:
Nee, je hoeft je zeker niet te schamen, ik meende het ook serieus. Ik vind dat juist wel oke, we zijn in onze cultuur vooral als mannen toch al vaak zo slecht in het uiten van gevoelens.

Gelukkig, want het gaf een heel close gevoel. En het was echt. We doen dat niet altijd. Maar bij zoiets is het heel fijn om op die manier samen je gevoelens te uiten. Mensen zijn soms zo bekrompen. Je wilt niet weten waar mensen je voor uit maken als ze zulke dingen horen. Ik kan begrijpen dat veel er geen behoefte aan hebben. Maar bij goede vrienden vind ik dat het moet kunnen. Mits de genegenheid van beide zijden komt. Enne voor de duidelijkheid dit heeft niets met erotiek te maken. :roll:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 jun 2004 16:12

bij mijn schoonfamilie is het ook zo de gewoonte dat je ze om de nek vliegt en 3 keer een zoen geeeft..., vreselijk vind ik dat!!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2004 16:12

Ja, nee, ja, idd. :)

En nee, we hadden het hier toch gewoon over kussen op de wang en geen tongzoenen ofzo?

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 14 jun 2004 16:53

Aragorn schreef:
En nee, we hadden het hier toch gewoon over kussen op de wang en geen tongzoenen ofzo?

Volgens mij ging het over gewoon zoenen, tongzoenen das weer een heel ander verhaal.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Psalm 106:47

Nancie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nancie » 14 jun 2004 16:54

Kvind het niet erg als ik drie zoenen op m'n wang krijg en ik deel ze ook er graag uit :P =D>

Wat ik alleen zo lastig vind, je kan van te voren niet zie of iemand het leuk vind of niet, of het de gewoonte is dat je elkaar 3 zoenen geeft. :?
voorbeeld als je met iemand weg bent geweest, van de ene krijg je het wel en de andere niet. Krijg ik het van de ene niet dan denk ik gelijk weer. Wil nu nog drie zoenen of niet. :wink: (beetje overdreven misschien.)

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 14 jun 2004 17:42

Ik houd absoluut niet van dat standaardgezoen. :roll:
Als het een vaste gewoonte is, is het helemaal niet meer bijzonder en ik vind dat het uitreiken van zoenen iets bijzonders moet blijven :)
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 14 jun 2004 18:01

ehm, tja, heb altijd de neiging om heel enthousiast als ik mensen ken (of net leer kennen) om ze drie keer te zoenen en als ik ze echt ken dan krijgen ze er soms nog n knuffel bij

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jun 2004 18:03

Ik houd ook helemaal niet van dat gezoen. Ik snap ook niet waar het voor nodig is. Als het nou om een naast familielid is, dan geef ik soms wel graag een zoen, op verjaardagen of aan je zonen als die weggaan of zo, of aan je vader als hij komt of weggaat, maar niet aan vrienden of bekenden, bah. Ik zeg soms: kijk uit, ik heb een besmettelijke keelontsteking! :wink:

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 14 jun 2004 18:23

thespiritisinsideus schreef:ehm, tja, heb altijd de neiging om heel enthousiast als ik mensen ken (of net leer kennen) om ze drie keer te zoenen en als ik ze echt ken dan krijgen ze er soms nog n knuffel bij

*getuige van geweest* :mrgreen:
was juist grappig spontaan :)

en Marnix en aragron, we gaan zéker niet zoenen donderdag :mrgreen:
Vreest niet :P
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jun 2004 18:28

Jamaar, jamaar JK, ik had er nog ZO op gehoopt... :shock: :mrgreen:

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 14 jun 2004 18:43

haha, ik heb dr wel gezoend :p
tja, ik weet niet, denk er niet eens bij na

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 jun 2004 18:48

mariekje schreef:Bij ons is zoenen ook heel gewoon. Onder de jongeren geven de jongens de meiden 4 zoenen...... 3 en 1 op de mond... Tis maar wat je gewend ben denk ik... Ben er mee opgegroeit dus heb er gen problemen mee..

Ik ga dus never nooooooooooooit van mijn leven in Lisse wonen! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 14 jun 2004 18:58

stel je t voor dat je n soa oploopt :s

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 14 jun 2004 19:11

Een hand geven is soms zo afstandelijk...Zoen jij je moeder 3x als ze jarig is of geef je dr gewoon een hand :mrgreen:

En ja, zoals caroline tensen en nance iedereen om de nek vliegen...bleh;-)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 jun 2004 19:27

Eerlijk gezegd geef ik haar een zoen omdat ik weet dat ze dat graag heeft. En echt niet omdat ik het zo graag wil. Ik heb absoluut NIETS tegen haar, we kunnen goed met elkaar overweg, maar als het half lukt probeer ik er onderuit te komen. Bijkomend nadeel is dat ik ver weg woon, ze dus weinig zie. Als ik ze dan wel zie, voel ik me min of meer verplicht tot ......

Heb het er wel eens over gehad, de reactie was: als jij niet meer van ons houd moet je ons niet meer zoenen.

Zo ernstig bedoel ik het nou ook weer niet!
Laatst gewijzigd door *Annet* op 14 jun 2004 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”