Marien schreef:Adriana?
Volgens mij moet je ellendekennis en dat vermoeit en belast zijn niet uit elkaar halen. De Heere heeft hier een geestelijk bedoeling mee en niet direct een levenspraktische. Ben je geestelijk vermoeit en belast en heeft God je dat al bekent gemaakt? Het gaat inderdaad (meestal) met kleine beetjes tegelijk. Onze ogen moeten ervoor worden geopend dat we ellendig voor God zijn. Wij zien het van nature niet.
Doordat God dit alleen kan werken wordt het ook zo´n volmaakt wonder en krijgt Hij alleen de eer. Het is toch onvolmaakt als wij er zelf wat aan denken toe te kunnen doen?
Denken we een beetje hetzelfde?
Ik denk daar al heel lang overna. IN de kerk krijg ik altijd de indruk dat je pas tot Hem mag komen als je je echt een vernederde, armoedige, onderdrukte zondaar voelt, dat je weet hoe dat is.
Maarrr....mag je niet naar Hem toe omdat je geloofd dat God en ZIjn zoon Jezus Christus de enige Waarheid is? OMdat je voelt dat bij Hem echte rijkdom is te verkrijgen, ook al begrijp je nog niet, besef je nog niet da je de eeuweige straf hebt verdient als je blijft zoals je bent.
JEzus is toch ook een leraar, dat Hij je wilt leren en dat je door Hem te volgen ontdekt wie jij bent en waarom Jezus voor jou moest sterven?.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King