Moderator: Moderafo's
Adriana schreef:Als ik dicht bij de Heere leef, Hem iedere dag echt nodig heb, dan kan ik veel meer van mijn omgeving hebben. Dan ben ik niet zo opvliegend en driftig. Dan denk ik niet kwaad over een ander. Dan verdenk ik een ander niet. Maar als ik niet dicht bij Hem leef dan doe of reageer ik zoals ik van nature ben. Maar als je dicht bij Hem blijft dan is je leven anders. Dan leef je meer uit liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid (Galaten 5). Dit alles wil Hij ons schenken!!
Je blijft inderdaad in zekere zin dezelfde persoon, maar je karakter wordt wel bijgeschaafd, als je heel ongeduldig bent wordt je als het goed is geduldiger en zo. De vrucht van de Geest is vreugde liefde lankmoedigheid zelfbeheersing etc.. die dingen worden wel als het goed is bijgeschaafd aan je karakter. Als je karakter niet bijgeschaafd zou worden, hoe zou de wereld dan ooit iets aan je merken? Mensen kunnen als het goed is aan christenen iets zien, zonder dat ze weten dat het christenen zijnHet Weermannetje schreef:Idd ja. Maar dat komt omdat God dan in je is. Maar je karakter hou je wel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten