Wat is er verkeerd aan bijv. radio 538?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 09 jun 2004 21:11

Tis lijkt mij met radio net als met alle andere dingen inhet leven. Het gaat er niet om of iets slecht is. Niets is slecht op zichzelf. HEt gaat er om dat jij als christen leeft en dat je een leven van aanbidding leidt.

Richt je op God zou ik zeggen en dan merk je wel wat je wel en niet passend vindt.

Karel de Grote
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Karel de Grote » 10 jun 2004 08:28

Radio 538 is het werkterein van den duivel. Wat hij gaat soms onzichbare wegen, zo gevaarlijk is hij.

Radio 538 en andere zenders zijn niet goed te praten vanwege:
- soms de hele foute, dubbelzinnige liedjes
- het frequent vloeken
- de gore, schuine en godslasterlijke taal welke wordt gesproken door DJ's
- de wereld achter de zender, de wereld van zonde, lusten en geld.
- Kun je God ontmoeten tijdens het luisteren? En durf je God ook tijdens het luisteren recht in de ogen aan te kijken?

Gedenkt dat Christenen in de wereld zijn en niet van de wereld. Als je met God leeft wil je helemaal niet te maken hebben met zulke zenders. Ze verliezen hun waarde en ook voor ontspanning hoef je ze niet meer.
...zonder strijd geen vrede en zonder vrede geen strijd...

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 10 jun 2004 09:33

meine gute, ik dacht dat we het er over eens waren dat Gordon flauw was, maar ik ben tegen het demoniseren van mensen met blonde krullen :mrgreen: werkterrein van de duivel, neem je nu niet erg grote woorden in de mond? Ik ben het helemaal met je eens dat je in je geloof niet bijster opgebouwd zal worden, maar er is ook een tijd van gewoon ontspannen, teneinde de rest van de dag wel goed bezig te kunnen zijn bijvoorbeeld, ik zou dat zelf niet doen bij 538, maar dat luister je zelf helemaal geen radio zeker?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 jun 2004 11:28

Karel de Grote schreef:Radio 538 is het werkterein van den duivel. Wat hij gaat soms onzichbare wegen, zo gevaarlijk is hij.

Refoweb, de kerk, orgelconcerten, wegwijsbeurs, etc. zijn het werkterrein van den duivel. Want hij gaat soms onzichtbare wegen, zo gevaarlijk is hij.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 10 jun 2004 11:47

thespiritisinsideus schreef:meine gute, ik dacht dat we het er over eens waren dat Gordon flauw was, maar ik ben tegen het demoniseren van mensen met blonde krullen :mrgreen:

Mooi, the spirit ziet ook in dat Gordon wegmoet bij Noordzee :mrgreen:

Heb ook hartstikke mooie blonde krullen, maar da's dan ook de enige overeenkomst tussen "je grote vriend in de morgen" en mij..........

Trouwens, werkterrein van de duivel: de hele wereld is het werkterrein van de duivel. Dus zet hem maar niet in een hokkie, daar houdtie niet van :shock:
Geen commentaar

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 10 jun 2004 13:11

Aragorn schreef:
Karel de Grote schreef:Radio 538 is het werkterein van den duivel. Wat hij gaat soms onzichbare wegen, zo gevaarlijk is hij.

Refoweb, de kerk, orgelconcerten, wegwijsbeurs, etc. zijn het werkterrein van den duivel. Want hij gaat soms onzichtbare wegen, zo gevaarlijk is hij.

Maar dit mag je dan weer niet zeggen Aragorn...

Ik maak me vaak boos om de manier van 'opleggen van gedachtengoed'. Ik bedoel: is het niet gewoon verstandig dat ieder voor zich bepaalt wat hij/zij wel of niet luistert? En behalve dat het muzikaal gezien crap is op 538 denk ik niet dat het hellevuur lonkt als je er naar luistert.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 10 jun 2004 14:00

Van mij mag je een ander er best op wijzen als je denkt dat zijn of haar muziekkeuze (of wat dan ook) verkeerd is. De ander zal in de meeste gevallen mondig genoeg zijn, om zich te verdedigen, of er op te wijzen dat hij geen behoefte heeft aan mensen die hem belerend toespreken.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 10 jun 2004 18:05

kurtyo schreef:
Ik maak me vaak boos om de manier van 'opleggen van gedachtengoed'. Ik bedoel: is het niet gewoon verstandig dat ieder voor zich bepaalt wat hij/zij wel of niet luistert? En behalve dat het muzikaal gezien crap is op 538 denk ik niet dat het hellevuur lonkt als je er naar luistert.

Ik vind de teksten van radio 538 in strijd met de Bijbel. Dat kan denk ik iedereen die de Bijbel leest en radio 538 luisters wel met me eens zijn.
En als dat ZO duidelijk het geval is als bij radio 538 (want die teksten en praatjes moet je bijna wel op die manier interpreteren, zoals de musici/omroepers het bedoeld hebben), mag je denk ik best zeggen dat radio 538 een rotzender is.
Ik vind het trouwens som behoorlijk frustrerend dat je van niets meer mag zeggen dat het fout is.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 11 jun 2004 10:30

dat mag je voor jezelf wel zeggen, maar laat iedereen zelf die afweging maken, als ik naar '*censuur* it' wil luisteren (wat ik NOOIT zou willen), moet iemand adners dat dan zeggen, dat dat niet mag

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: radio 538

Berichtdoor hijwel » 11 jun 2004 10:41

eline ruben schreef:Het ligt eraan hoe je over seks praat, ik denk dat je zelf wel weet hoe er over seks gesproken mag worden! Of zie ik dat verkeert!groetn :roll: :!: :!: :!:

zoals in hooglied..

in details, en liefdevol
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 11 jun 2004 10:57

538 ja...

wat je ook doet, doe alles ter ere van God.
dank God voor de mooie muziek op 538
dank God voor de goeie grappen.
bid God voor vergeving van verkeerde grappen.

Ik kan God dankzeggen voor een mooi nummer van Celine Dion. Ik luister graag naar levensverhalen van mensen die ze in muziek uitdrukken. Maar ik luister liever naar opwekking. Of naar een goed gospel nummer waarin ik God groot kan maken.
Overal is een tijd voor, af en toe wil ik gewoon ff een goed muzikaal nummer horen om te gieten van de mooie stembanden die God geeft.

maar nu terug naar 538..
dank jij God voor de mooie muziek op 538? (of kan je dat niet?)
dank je God voor de grappig uitspraken over van alles en nog wat?
vindt God het goed voor jou als je hier naar luistert?

ik heb ook een hekel aan mensen opleggen hoe ze het moeten doen. God vormt je wil, geweten en vormt jou. Hij maakt jou zoals Hij jou wil hebben. Dus vraag het aan God en wees samen met God hiermee bezig.

de trouwtekst van mijn broer:
Ik zal u onderwijzen, en u leren van de weg, die gij gaan zult; Ik zal raad geven, Mijn oog zal op u zijn

dus laat je niet van de kaart brengen door mensen die zeggen, dat mag wel! dat mag niet! vraag het aan je liefdevolle Vader die het beste met jou voor heeft.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Kiwi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi » 12 jun 2004 10:30

Van de duivel? Ik dacht van Edwin Evers. Is die ontslagen dan? :mrgreen:
It's been quite a day: I put on a shirt and a button fell off. I went to the mailbox and the handle fell off. I'm afraid to go to the bathroom now...

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 12 jun 2004 11:02

En vanaf maandag komt daar ook nog is Ruud de Wild bij.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jun 2004 14:00

Kiwi schreef:

Van de duivel? Ik dacht van Edwin Evers. Is die ontslagen dan? :mrgreen:

Overigens moet ik toegeven dat Edwin Evers wel een goede DJ/cabaratier is vergeleken met een hoop andere DJ's.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 12 jun 2004 14:19

Je verraad jezelf!! De echte muziekfan luisterde toch niet naar 538? :mrgreen:
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

But when the trees bow down their heads,

The wind is passing by.

Terug naar “Archief”