[quote=@mic]hèhè straks ga je nog beweren dat niet gelovigen logischer kunnen denken dan gelovigen. kdenk ut ook...[/quote]Nee helemaal niet, ik ga iets heel anders zeggen. Jij bent gelovige en programmeert, je zult dan logisch moeten denken. Logische denken en geloven gaat op het Religeuze gebied niet heel goed samen. Logische denken is het zoeken naar een hoe, een wat en een waarom op dingen. Geloven is antwoord aannemen zonder het hoe, een wat en een waarom nodig te hebben.
@meschianza
Na jou zoektocht ben je gaan geloven, logisch dat doen meer mensen. Toen kwam God Hoogst Persoonlijk naar jou toe, dan moet je wel in hem gelooft hebben, anders kan dat naar mijns inziens niet.
Wat vind jij christendom?
Hum, ik dacht altijd dat het Rooms-Katholicme hier anders overdacht...Door veel bidden en goede werken kom je niet terug bij God, verbreek je de macht van de duivel niet
Natuurlijk is er een Hogere Macht, dat kan gewoon niet anders. Je stopt een dynamietstaaf in een pot verf en je krijgt de Mona Lisa, dit kan menselijker wijs gesproken niet, een Big Bang moet je ook geloven. Ik geloof het niet. En als er wel een zou geweest zijn, is die van God afkomstig en was Hij het die er voorzorgde dat het een Mona Lisa werd. Ofwel, hij stuurde alle stukjes zodat het een werd. Dit lijkt me stug, want dan zou je een bestaan van een God kunnen ontkennen. Ik geloof dat God de Aarde gemaakt heeft, de zee en al wat daar in is, het kan gewoon niet anders.
God heeft alles vantevoren ingesteld, hij gaf ons een vrije wil, en het was zo gepland dat wij dat zouden misbruiken (er gebeurd namelijk niets zonder de wil van God?). Het kwaad ontstond dus niet, maar is er altijd al geweest. Alles heeft zijn tegengewicht, een Goed een Kwaad een Licht een Donker en Liefde en een Haat, zonder een tegenpool bestaat iets niet. Hoe kun je iets doen wat er niet is... dat kan alleen God, God kan iets maken water nog niet was... Een mens niet, een mens kan dus nooit het KWaad kunnen maken, scheppen of laten ontstaan. Het was er al, maar misschien niet zichtbaar aanwezig. Alles was er op voorbereid dat het fout zou gaan. Leeuwen hadden al slachttanden etc etc (moet, want er zijn geen leeuwen-skeletten gevonden met grastanden).
De Duivel kan inderdaad God dwarsbomen, maar dan moet God dat wel willen. Hoe hard zullen de duivelen in de hel hebben gegild toen Jezus aan het kruis hing? Ik denk dat ze allemaal hebben gebruld van het lachen, maar dat veranderde toen Jezus opstond uit de dood, toen hebben ze ook gebruld maar dan van pijn, haat en misschien zelf verdriet.
Wat we hier doen is, alles afschuiven op de vrije wil die God ons gegeven heeft en die wij hebben misbruikt. Ik weet dat eigenlijk niet zo goed. Waarom zouden wij een vrije wil hebben? Heeft God een vrije wil?
@Aragorn
God zal zeker boven onze begrippen van Goed en Kwaad staan. Hij is niet gebonden aan onze wetjes en grollen. Wij eren God allemaal op een andere manier, God legt je geen juk op van wetjes en andere bla bla verhaaltjes die wij ons zelf voorhouden en ook nog geloven.
@@mic

ik vind er wel wat inzitten ja. God gaf de kennis van goed en kwaad, goed en kwaad was er al. T'is alleen jammer dat juist die kennis ons aanzet tot het doen van kwaad.
Dit probeer ik dus al de hele tijd te zeggen, Goed en Kwaad was er al, alleen wisten wij niet wat het was. Hoe kan de Satan het dan weten, dat het er was? Een engel is niet alwetend... maar ik weet wel, dat hij ons heeft verleid tot het eten van die boom. Het kwaad was er al, anders had die boom anders geheten, De Boom der Kennis van Goed en Kwaad. Vreemd eigenlijk...
@Kurtyo
Liefde: daar twijfel ik aan.
Trouw: is dat zo?
Wijs: ik vind het niet zo wijs dat Hij Satan geschapen heeft en zo het kwade in de wereld bracht.
Almachtig: juist, en als dat zo is, waarom doet Hij er zo weinig mee?
Alwetend: dus Hij wist dat Satan zou vallen.
Alomtegenwoordig: waarom komt Hij dan niet bij mij op bezoek als ik daar jaren om vraag? Er staat toch dat Hij de deur open doet als je klopt?
enz.: is er nog veel meer?
Waarom zou God voor iedereen lief zijn? sommige mensen hebben een lesje nodig, zoals ik, hij pakte een paar dingen van mij af en ik ging er met de staart tussen mijn pootjes vandoor. Ik stak bij wijze van spreken mijn middelvinger op en gilde dat hij de hemel mocht houden als ik de aarde kreeg.. deal toch?
God is Liefde? misschien, maar niet altijd... soms is liefde niet goed voor een persoon.
Wijs : Ja, ik vind het ook knap stom dat God de Satan een vrije wil schonk.
Almacht : Zal hij vast wel zijn, maar ik zie het iig niet, kijk om je heen? Waar is God?
Alwetend : Ja hij wist dat... hij weet alles.
Alomtegenwoordig : Hum, is aan te twijfelen, wat is alomtegenwoordig, dat hij overal is? of in alles is? Als Hij overalomtegenwoordig is, is Hij dus al bij je, alleen zie je hem niet, omdat jij Hem op jou manier verwacht. Je staart je blind op een verhoring van je gebed, wat niet komt. Kijk eens een andere kant op.. misschien zie je hem dan.
Raido..