Ok bij deze mijn visie:
Jezus heeft de wet, ook de 10 geboden voor ons vervuld. Dat wil echter niet zeggen dat de wet daarom voor ons komt te vervallen. De geboden van God zijn goede leefregels. God dacht niet: Laat ik het leven van de mensen die in mij geloven maar een beetje moeilijk maken door wat regels voor ze in te stellen... Gods regels zijn niet om ons wat te onderdrukken. Gods gaf ons die geboden omdat Hij van ons houdt, omdat Hij weet dat het goed voor ons is. Hij weet dat altijd maar werken niet goed is voor mensen... Daarom stelde Hij de rustdag in, omdat dat goed voor ons is.
Helaas gebeurt het altijd weer dat mensen allerlei regeltjes erbij verzinnen... de farizeeen deden dat bijvoorbeeld... Maar nu gebeurt het nog steeds... je mag niet sporten, je mag niet wandelen... sommigen mogen niet met de auto/bus.... je mag geen tv kijken en radio luisteren op zondag (als het in de refowereld sowieso al mag

) en ga zo maar door. Laat je daardoor niet van de wijs brengen... Geniet van de zondag zoals God dat bedoelde... Om met Hem bezig te zijn, maar ook om uit te rusten, de ontspannen (die dingen zijn prima te comineren)
De zondag is niet een dag waarop je een hoop niet mag... het is een dag waarop je bepaalde dingen niet hoeft de doen, en waarop je juist een heleboel dingen wel mag (sporten, uitrusten, ontspannen)!
Cool he!