Stelling: Je doet God tekort als je jezelf niet...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 mei 2004 15:44

bloempie19 schreef:Ik zit niet te wachten op een gevoel, hoewel ik dat wel het liefste zou willen krijgen. Ik ben namelijk een echt gevoelsmens, ik handel meestal met m'n gevoel ipv met m'n verstand.
Jij hebt het erover dat je wil wordt veranderd. Geloof jij dat als je hebt gebeden dat dan direct je wil veranderd wordt? Ik niet. Het kan wel 50 jaar duren voordat een gebed verhoord wordt.
Je zegt ook dat je verlangens krijgt naar God en dat het gevoel er na komt. Dit is tegenstrijdig, want verlangen is een gevoel.

Maar als ik jou antwoord zo lees, dan ga jij er vanuit, dat als je ergens voor bidt, dat je het dan zo in de schoot geworpen krijgt en dat ik er moeilijk over denk ofzo.
Als ik het fout heb, dan moet je het zeggen hoor!

verlangen naar God is niet direct een gevoel. Het diepste van je verlangen is de verandering van je innelijke mens (je hart)(je ziel). Het kan niet zo zijn, dat je een enorm verlangen hebt om voor God te leven terwijl je nog een kind van de duivel bent. Van nature wil je God niet dienen.

Tuurlijk is een verlangen ook een gevoel, maar dat gevoel wordt gevormd door de beleving in je hart (nieuw hart). Je kan allang een verlangen hebben in je hart terwijl de duivel jou gevoel nog voed met: "jij hebt gekozen voor de duivel, dus je wilt hem ook dienen".

mischien verandert God wel direct je wil. mischien ook niet. Mischien heeft God het allang veranderd. Ik weet het niet, God antwoord soms laat en altijd op Zijn tijd. Maar als jij gelovig vraagt aan God of Hij jou van je kwaal wil verlossen (je oude hart, wil) dan geloof ik niet dat God lang wacht.

bidden is echt moeilijk, ik ervaar het elke dag weer.. Soms kan ik dingen niet geloven, dat God het zal doen. Maar vaak werkt God zo wonderlijk alleen omdat ik een beetje van mijn verwachting op Hem gevestingt had.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”