Gebedsgenezing!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 dec 2002 23:59

Amen Rianne. Mooi gezegd! Dit leven is niet anders dan een voortdurend sterven, en de dood is een overgang naar een plek waar het veel beter is. Dat wil echter neit zeggen dat we dus maar niet aan genezingen moeten doen. Het is een gave van de Geest waarmee we God mee kunnen eren en aan de buitenwereld laten zien dat Hij echt bestaat.

Wel moet je erg uitkijken met de verwachtingen. Er zijn ook gebedsgenezers die, als je niet geneest, zeggen dat je geloof niet sterk genoeg is, of mensen die als een Emiel Ratelband je ervan proberen te overtuigen dat je zal genezen. Kunnen wij God's wil snappen? Kunnen wij Hem dwingen iemand te genezen? Laat er voorop worden gesteld dat zijn plan het beste is, en laten we ons dan ook er bij neerleggen als God een andere weg kiest.

Eelco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: Gebedsgenezing!?

Berichtdoor Eelco » 04 dec 2002 00:12

janneke schreef:Wat ik heel erg eng vond, is dat er ontzettend veel mensen op de grond vielen, stuiptrekkingen begonnen te maken, schuimbekken enz. Ik geloof zeker wel dat hier sprake is van een hogere macht. Maar zeker niet de goeie! Ik denk dat hier sprake is van het werk van de duivel.

Ik denk niet dat je dat op basis van dergelijke uiterlijke verschijnselen kunt zeggen. Zonder te pleiten voor dergelijke gebedsgenezingen wil ik opmerken dat het ook wel de laatste stuiptrekkingen van de kwade kracht in het lichaam zouden kunnen zijn. Dat gebeurde immers ook bij die jongen die Jezus genas?
CBPVVPDR heeft er een eind aan gemaakt!

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 04 dec 2002 00:21

Eelco, Jezus was de Zoon van God en da's toch net iets anders dan een zweverig iemand die contact heeft met allerhanden geesten. Ben het met je eens dat uiterlijkheden geen grond zijn om te oordelen, maar heb je weleens de boeken van Jomanda gelezen? Ze proclameert b.v. met de geest van Silvia Milecam te praten e.d. Nee, absoluut niet in de naam van Christus.
Credo ergo sum

Eelco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eelco » 04 dec 2002 00:29

Dat is dan ook niet wat ik beweerde. Ik heb er zelfs expliciet bij vermeld dat ik niets uitsprak over de gebedsgenizing op zich.
Mijn punt is dat je onmogelijk kunt stellen dat iets van de duivel is omdat er verschijnselen als schuimbekken en stuiptrekkingen optreden.
CBPVVPDR heeft er een eind aan gemaakt!

poemojn
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor poemojn » 06 dec 2002 21:51

Eelco schreef:Dat is dan ook niet wat ik beweerde. Ik heb er zelfs expliciet bij vermeld dat ik niets uitsprak over de gebedsgenizing op zich.
Mijn punt is dat je onmogelijk kunt stellen dat iets van de duivel is omdat er verschijnselen als schuimbekken en stuiptrekkingen optreden.

1 Samuël 19 schreef:24 Ook hij trok zijn klederen uit en was in geestvervoering in tegenwoordigheid van Samuël: hij lag die gehele dag en de gehele nacht naakt terneer. Daarom zegt men: Is Saul ook onder de profeten?

1 Samuël 10 schreef:10 Toen zij daar te Gibea kwamen, zie, een schare profeten trad hem tegemoet; de Geest Gods greep hem aan en hij geraakte onder hen in geestvervoering. 11 En allen die hem van vroeger kenden, zagen hoe hij met de profeten profeteerde; en men zeide tot elkander: Wat is toch de zoon van Kis overkomen? Is Saul ook onder de profeten?

Vreemde verschijnselen toch voor iemand die onder geestvervoering is geraakt? Tenminste in onze ogen, voor die Joden die zich afvroegen of Saul plotseling ook een profeet was geworden was het blijkbaar een kenmerk van profeten - en van Gods geest.
Daarom lijkt mij dat je niet zomaar kunt beweren dat iets niet van God afkomstig kan zijn wanneer het gepaard gaat met gebeurtenissen die op jou vreemd overkomen.
Poemojn for President!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 09 dec 2002 06:46

beste mensen, de CV Koers van afgelopen week (?) is geheel gewijd aan gebedsgenezing. O.a. een goed artikel over de veelbesproken Nigeriaanse gebedsgenezer ?? (zijn naam ben ik even kwijt :) ).

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 09 dec 2002 10:05

nu ik geloof niet zo in gebeds genezing
waarom sterven er dan zoveel mensen en kinderen die toch om genezing vragen en ze worden niet genezen
kijk als god er een geneest dan moet ie ze allemaal genezen zo zie ik het
groeten connie

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 09 dec 2002 14:37

connie schreef:nu ik geloof niet zo in gebeds genezing
waarom sterven er dan zoveel mensen en kinderen die toch om genezing vragen en ze worden niet genezen
kijk als god er een geneest dan moet ie ze allemaal genezen zo zie ik het
groeten connie

Ten eerste MOET God niets en is het allemaal genade wat Hij doet. Wij vinden het oneerlijk dat God de één wel geneest en de ander niet, maar misschien is het voor die ander wel beter dat ie niet geneest. Er wordt door de mensen zoveel geeist van God, volgens mij veel te veel. Als God dan niet doet wat wij willen worden we meestal boos terwijl wat God met ons voorheeft beter voor ons is

Ik las nog ergens wat:
De dokter beweert dat ik niet meer beter word, maar onze voorganger zegt dat ik geloof moet hebben. De gemente heeft gebeden en onze voorganger heeft met mij gebeden. God wil geen ziekte. Hij wil dat ik genees. Ik moet het wonder van de Heere opeisen...

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 09 dec 2002 16:58

beste mensen, de CV Koers van afgelopen week (?) is geheel gewijd aan gebedsgenezing. O.a. een goed artikel over de veelbesproken Nigeriaanse gebedsgenezer ?? (zijn naam ben ik even kwijt ).

Surfer,

bedoel je T.B. Joshua?
Credo ergo sum

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 10 dec 2002 16:03

Surfer,

bedoel je T.B. Joshua?
Ja. Ik heb de reportage op tv gezien van iemand die genezen was van een spierziekte.

Warhola
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Warhola » 10 dec 2002 22:59

Ik geloof dat dat heel goed kan Surfer. Zoals de Bijbel zegt verandert God nooit, toen niet, nu niet en in de toekomst niet. Dus als Hij destijds door de hand van Jezus en later ook enige discipelen mensen van ziektes kon genezen dan heeft Hij nu nog steeds dezelfde kracht en macht. Wel is het uiteraard oppassen met wat van God is en wat niet...
The facists of the future will be those people and organisations who are said to be anti-facism

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 11 dec 2002 09:56

ik moet zeggen dat ik behoorlijk sceptisch was wat betreft wondergenezingen. En nog steeds wel, eigenlijk. Maar ja, dat kan ook iets zeggen over mijn gebrek aan geloof. De genezing van die spierziekte kwam wel overtuigend over. Ook omdat deze Joshua B. zichzelf op de achtergrond hield en duidelijk aangaf dat Christus het wonder deed en niet hij.

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 11 dec 2002 20:16

Hoe weet je bij gebedsgenezingen zeker dat het van God komt?

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 11 dec 2002 21:58

nu ik geloof er niet zo in gebeds genezing
groeten connie

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 11 dec 2002 22:03

Hoe weet je bij gebedsgenezingen zeker dat het van God komt?

Klinkt misschien niet helemaal waterdicht wat ik nu zeg, maar toch:

Als het van God komt dan zal dat, naast een fysieke medicinale werking, ook effect hebben voor de ziel. Zo'n wonder geschied met als doel dat God er de eer van krijgt of soms ook om een twijfelaar de macht van God te tonen.
Credo ergo sum

Terug naar “Archief”