Moderator: Moderafo's
Marjolein schreef:ik sluit me aan bij Yael, ik denk dat het onmogelijk is om een medemens te overtuigen van het bestaan van God. Misschien lukt het wel om te overtuigen dat er een god bestaat, maar je kan denk ik niet overtuigen van jóuw beeld over God. (ik weet niet echt goed hoe ik dit moet zeggen, maar ik hoop dat het overkomt)
Trouwens Hijwel, wat een goede posting!!
Aragorn schreef:Maar als je het afdoende weet te bewijzen overtuig je de ander ook. Dat is echter niet mogelijk. Ik denk dat je het nog het beste kunt laten zien door te laten zien in je leven waarom je gelukkiger bent door je relatie met God. Dat mensen dan zien dat God echt een liefdevolle Persoon is ofzow..
Aragorn schreef:Ik ben van mening dat bewijzen een heel verkeerd woordt is in deze kwestie. Ik kan jouw niet overtuigen van je ongelijk, evenmin als jij een ongelovige God kunt bewijzen. Wel kun je het met elkaar eens worden als je allebei 'toevallig' hetzelfde ziet.
Bovendien, er zijn veel minder argumenten tegen de stelling dat er een stoel voor je staat dan dat er voor zijn. In het geval van God zijn er ongeveer evenveel voor- als tegenargumenten.
hijwel schreef:Aragorn schreef:Ik ben van mening dat bewijzen een heel verkeerd woordt is in deze kwestie. Ik kan jouw niet overtuigen van je ongelijk, evenmin als jij een ongelovige God kunt bewijzen. Wel kun je het met elkaar eens worden als je allebei 'toevallig' hetzelfde ziet.
Bovendien, er zijn veel minder argumenten tegen de stelling dat er een stoel voor je staat dan dat er voor zijn. In het geval van God zijn er ongeveer evenveel voor- als tegenargumenten.
Het gaat er niet om hoeveel arugmenten er voor of tegen zijn. Het gaat er om of die stoel bestaat. Het gaat er dus om of God bestaat. Als ik er 100% van overtuigt ben dat mijn God bestaat, en dat Hij zich altijd aan iedereen wil laten zien. Kan ik toch mensen bewijzen dat God bestaat?
ff heel kort:
Als ik iemand wijs op God, en ik zeg dat Hij zijn ogen er voor open moet doen. En hij ziet God. Dan heb ik God toch bewezen aan die persoon?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten