Een taak in het zendingswerk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denk jij er wel eens over na dat je een periode van je leven (minimaal half jaar) een taak kan hebben in het zendingswerk?

Ja, ik ervaar een sterke roeping en houd rekening met een taak in het zendingswerk.
3
7%
Ja, ik denk daar vaak over na, maar ben nog onzeker over mijn roeping.
10
22%
Ja, maar ik orienteer mij eerst op korte periodes in het zendingswerk.(werkvakanties)
8
18%
Ja, maar door mijn huidige situatie kan ik me er niet op richten.
7
16%
Nee, ik heb er nooit bij stilgestaan dat er een taak voor mij in de zending kan liggen.
7
16%
Nee, ik denk niet dat ik geschikt ben voor het zendingswerk
10
22%

Totaal aantal stemmen: 45

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 18 apr 2004 21:34

Spyg schreef:
wormpje schreef:
Spyg schreef:Maar ik weet dat GOD een taak met mij heeft alleen welke weet ik nog niet want anders had ik het nu niet geleefd

Heel goed Spyg!

Bid voor duidelijkheid. Vraag of God je wil leiden in de beslissingen die je neemt in je leven, zodat Hij je klaarmaakt voor de taak die je te doen hebt.

dat doe ik ook maar ik wacht er al 5 jaar op en nog steeds geen antwoord
Begin gewoon. Doe iets wat jou leukt lijkt om te doen (evangelisatie, jeugdwerk, kinderwerk of wat dan ook)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 28 apr 2004 15:38

wordt hier met zending hetzelfde bedoelt als evangelisatie?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 apr 2004 16:12

man_on_fire schreef:wordt hier met zending hetzelfde bedoelt als evangelisatie?

Daar is idd wat verwarring over. Persoonlijk zie ik evangelisatie als onderdeel van zending. Evangelisatie wordt vaak gedaan naast werk/opleiding.
Ik denk dat je van zending spreekt, zodra je je eigen baan, opleiding laat voor wat het is en fulltime je richt op het verbreiden van de bijbel evt in combinatie met hulp bieden. Een fulltime evangelist die uitgezonden wordt naar BElgie zie ik ook als een zendeling.
Je bent dan echt uitgezonden...., uit je situatie van baan/opleiding, vertrouwde omgeving in Nederland.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 apr 2004 16:15

Spyg schreef:
wormpje schreef:
Spyg schreef:Maar ik weet dat GOD een taak met mij heeft alleen welke weet ik nog niet want anders had ik het nu niet geleefd

Heel goed Spyg!

Bid voor duidelijkheid. Vraag of God je wil leiden in de beslissingen die je neemt in je leven, zodat Hij je klaarmaakt voor de taak die je te doen hebt.

dat doe ik ook maar ik wacht er al 5 jaar op en nog steeds geen antwoord

wat is geen antwoord?
God geeft soms antwoorden in je hart, God (jezus Christus zelf) leef in jou en in jou hart. Dan mag je ook naar je hart luisteren.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 apr 2004 16:41

best een moeilijk punt: wat is roeping.

Een onweerstaanbare drang?
Een bijbeltekst?
EEn stem in een droom?
Of de sterke bewogenheid voor een bepaald land, volk, problematiek?

van alles wat?
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

BaBBa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BaBBa » 29 apr 2004 09:22

ik weet niet goed of ik iets in de zending moet gaan doen. Maar misschien wel want ik vind het wel raar, haast de enige tekst die ik uit mijn hoofd ken uit de bijbel is: Gaat dan heen onderwijst al de volken dezelve dopende in de naam des Vaders des Zoons en des Heiligen Geestes. Leerende hen onderhouden alles wat ik u geboden heb. En ziet Ik ben met ulieden tot de voleinding der wereld.
Dus daarom denk ik wel eens dat ik toch zou moeten gaan evangeliseren. Maar ik kan absoluut geen talen. En dan kan je wel zeggen dat mozes ook niet goed was, maar het is wel een heel groot practisch probleem. en eigelijk weet ik helemaal niet of ik het ook wel wil. Maar het blijft wel een beetje zeuren bij me... (misschien is dat wel zoiets als een roeping? :| )

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 29 apr 2004 09:27

BaBBa schreef:ik weet niet goed of ik iets in de zending moet gaan doen. Maar misschien wel want ik vind het wel raar, haast de enige tekst die ik uit mijn hoofd ken uit de bijbel is: Gaat dan heen onderwijst al de volken dezelve dopende in de naam des Vaders des Zoons en des Heiligen Geestes. Leerende hen onderhouden alles wat ik u geboden heb. En ziet Ik ben met ulieden tot de voleinding der wereld.
Dus daarom denk ik wel eens dat ik toch zou moeten gaan evangeliseren. Maar ik kan absoluut geen talen. En dan kan je wel zeggen dat mozes ook niet goed was, maar het is wel een heel groot practisch probleem. en eigelijk weet ik helemaal niet of ik het ook wel wil. Maar het blijft wel een beetje zeuren bij me... (misschien is dat wel zoiets als een roeping? :| )

Ook al ken jij geen talen, als God jou een roeping heeft gegeven dan helpt Hij jou ook bij de talen en bij alle andere dingen waarvoor je komt te staan!

BaBBa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BaBBa » 29 apr 2004 09:34

Ja maar eigelijk wil ik ook helemaal niet maar ja... :|

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 29 apr 2004 10:31

[/quote]

dat doe ik ook maar ik wacht er al 5 jaar op en nog steeds geen antwoord[/quote]

Hoe komt dat denk je?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 apr 2004 09:31

meschianza schreef:best een moeilijk punt: wat is roeping.

Een onweerstaanbare drang?
Een bijbeltekst?
EEn stem in een droom?
Of de sterke bewogenheid voor een bepaald land, volk, problematiek?

van alles wat?

Dat vind ik ook heel moeilijk. Ik loop al jaren met de wens, gedachte om voor een poos naar het buitenland te gaan. En dan op een indirecte manier evangeliseren of zending bedrijven, via straatwerk ofzoiets. Maar ja, ik weet ook niet goed wat Gods leiding met mijn leven is, dus vraag ik maar of Hij het me wil leren. Nu ervaar ik wel dat ik steeds meer rust in mijn beslissingen hierover krijg en in mijn omgeving werken dingen ook mee zodat ik kan gaan.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 30 apr 2004 10:09

Saskia schreef:Dat vind ik ook heel moeilijk. Ik loop al jaren met de wens, gedachte om voor een poos naar het buitenland te gaan. En dan op een indirecte manier evangeliseren of zending bedrijven, via straatwerk ofzoiets. Maar ja, ik weet ook niet goed wat Gods leiding met mijn leven is, dus vraag ik maar of Hij het me wil leren. Nu ervaar ik wel dat ik steeds meer rust in mijn beslissingen hierover krijg en in mijn omgeving werken dingen ook mee zodat ik kan gaan.

Wat vindt je van de uitspraak: God heeft Zijn plan met jou in jou hart gelegd?

Als God je echt ergens wil hebben zal Hij je zeker roepen. Maar als ik in de klas zit, en mijn hart verlangt er na om wat over God te vertellen dan volg ik mijn hart toch ook? Als ik een verlangen heb om kinderen te helpen in brazillie dan ga ik dat toch gewoon doen. God leeft in je hart, dat wil dus zeggen dat je ook je hart mag volgen. Jezus Christus zelf in jou hart heeft dat verlangen. (tenzij het je gevoel is)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 11 mei 2004 16:18

ik heb voor de laatste optie gekozen.

Het lijkt mij geen goed plan als ik de straat op zou gaan, of whatever. Hoe kan ik mensen van God vertellen als ik Hem zelf niet ken?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

DoIoRoK
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DoIoRoK » 11 mei 2004 22:06

Zending is niet altijd een roeping. Ik ben zelf zendelingskind, en heb 15 jaar op Curacao gezeten. En mijn vader dus 15 jaar als zendeling. Als dominee daar dus. Maar hij had van te voren nooit het idee om iets aan zending te doen of zo. Het kwam op zijn pad en hij heeft het gedaan. En achteraf is het heel goed bevallen, en was het op zijn lijf geschreven. Maar je hoeft het echt niet opeens pats boem te weten. Zelfs niet als je een roeping krijgt. Veel mensen noemen het ook een roeping als je er al heel lang aan denkt en dat dat gevoel van dat-lijkt-mij-wel-wat steets groter word. Net als iemand die altijd al geweten had dat die brandweerman wou worden of zo. Een roeping hoeft echt niet iets heel bijzonder te zijn, al kan dat natuurlijk wel in een uitzonderlijk geval.
Ik vind trouwens wel dat als je zendeling word, dat je dat echt voor meerdere jaren moet doen. En dat je dan echt de taal moet leren en je moet aanpassen aan iedereen daar. En aan de cultuur. En niet doen of jij het beter weet, want dat werkt helemaal niet. Maar als je het doet, ga je een hele mooie tijd tegemoed. Maar je moet er wel tegen kunnen. Het kost een hoop geestelijke energie en je moet sterk in je schoenen staan. Het is niet zomaar iets.
Maar ik heb wel de tijd van mijn leven gehad.

DoIoRoK

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mei 2004 22:15

Hm, doe mij ook maar zo'n vader die zendeling op curacao is.. 8)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 12 mei 2004 07:59

Ik denk, dat ik op het moment absoluut niet geschikt ben voor zendingswerk.

Terug naar “Archief”