nou, dominee's studeren ook nog als ze al dominee zijn, het komt vaker voor dat ze pas later een ander 'licht' zien als voorheen.
dat zou een reden kunnen zijn van koersverandering denk ik
Moderator: Moderafo's
Yael schreef:columbus schreef:nou, dominee's studeren ook nog als ze al dominee zijn, het komt vaker voor dat ze pas later een ander 'licht' zien als voorheen.
Daar hoef je niet heel een gemeente in mee te trekken.
columbus schreef:nou, dominee's studeren ook nog als ze al dominee zijn, het komt vaker voor dat ze pas later een ander 'licht' zien als voorheen.
Aragorn schreef:
Wat is een roeping precies? En wat als je wel bekeerd bent, goed kunt (s)preken, een onberispelijk leven leidt en geen roeping hebt?
Aragorn schreef:TR86, je hebt gelijk..! Het is soms (voor mij) moeilijk om serieus te blijven bij bepaalde discussies, maar je moet natuurlijk wel eerlijk blijven.
Op het gebed gaan er dingen veranderen, ook tav van het curatorium. God werkt in onze kerken, daar ben ik zeker van. Maar laten we het gebed niet verzaken maar bidden om een doorbraak van het Evangelie in onze kerken, een opwekking!
Of geloof je niet dat dat nog kan in Nederland...?
Geloof je dat dit nu al gebeurd?
TR86 schreef:Op het gebed gaan er dingen veranderen, ook tav van het curatorium. God werkt in onze kerken, daar ben ik zeker van. Maar laten we het gebed niet verzaken maar bidden om een doorbraak van het Evangelie in onze kerken, een opwekking!
Of geloof je niet dat dat nog kan in Nederland...?Geloof je dat dit nu al gebeurd?
Ja, ik als ik bijv. kijk naar de toenemende betrokkenheid van jongeren bij het Evangelie van Jezus Christus binnen -laten we het noemen- de kerken van de ger. gez., dan is er zeker iets aan de gang.
Een echte doorbraak is het echter (nog) niet. Hoewel wij hier zelf een grote rol in spelen moet er voor alles gebeden worden om de leiding van de Heilige Geest.
Maar, terug naar het onderwerp. Misschien is het zinvol een nieuw topic te openen over opwekking in Nederland..?
TR86 schreef:Op het gebed gaan er dingen veranderen, ook tav van het curatorium. God werkt in onze kerken, daar ben ik zeker van. Maar laten we het gebed niet verzaken maar bidden om een doorbraak van het Evangelie in onze kerken, een opwekking!
Of geloof je niet dat dat nog kan in Nederland...?Geloof je dat dit nu al gebeurd?
Ja, ik als ik bijv. kijk naar de toenemende betrokkenheid van jongeren bij het Evangelie van Jezus Christus binnen -laten we het noemen- de kerken van de ger. gez., dan is er zeker iets aan de gang.
Een echte doorbraak is het echter (nog) niet. Hoewel wij hier zelf een grote rol in spelen moet er voor alles gebeden worden om de leiding van de Heilige Geest.
Maar, terug naar het onderwerp. Misschien is het zinvol een nieuw topic te openen over opwekking in Nederland..?
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 14 gasten