Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Het Weermannetje schreef:Nee, helaas heb ik het niet ervaren. Maar toch geloof ik vast dat dat de enige en echte waarheid is.
Maar je gelooft iets toch niet omdat het je altijd zo verteld is?
(Ik kan dat tenminste niet, al zou ik het soms wel willen, want dat moet wel een stuk rust geven...)
jacobH schreef:Het Weermannetje schreef:hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:Ja, ik ook. Ik heb God vanuit mijzelf echt niet nodig hoor.
dus jij hebt God nu niet nodig? waarom ben je dan toch naar Hem op zoek? Waarom wil je dan christen zijn?
Ik ben niet naar Hem op zoek. Maar ik geloof een historisch geloof. Het geloof in Jezus Christus ken ik nog niet. En ook al heb ik dat historische geloof, dan nog ga ik niet naar Jezus zoeken. En ik wil wel een waarschuwing hiervandaan geven: Pas toch op, dat je je niet bedriegt voor een nimmereindigende eeuwigheid.
bedrieg je je zelf niet met zo'n uitspraak?
Je verschuilt je zelf achter je onbekeerlijheid (hoe weet je dat eigenlijk heb je dat al eens geprobeerd? je zelf bekeren?)
Je geeft wel als blinde leidsman (dat zeg je namelijk zelf) een waarschuwing aan mensen die in iedergeval proberen (misschien wel helemaal verkeerd, ik weet het niet) Jezus te zoeken.
Beste discussie partners,
Ik neem het voor niemand op hier. Dit is de andere kant waar ik zo bang voor ben. (ik sla dus niet alleen maar naar dezelfde toe)
De weerman meent op basis van een dogmatiek onbekeerd te blijven. En weetje hij heeft nog gelijk ook. Niemand is in staat om God te dienen. Maar beste Weerman heb je dat dan ervaren.
God zal je niet vragen of je de dogmatiek van weet ik veel wie hebt gelezen maar Hij zal vragen of je je hebt bekeerd. Misschien zullen dan wel deze woorden voor je gelden. Hoe vreselijk ook dat ze zijn.
23 ¶ En er zeide een tot Hem: Heere, zijn er ook weinigen, die zalig worden? En Hij zeide tot hen:
24 Strijdt om in te gaan door de enge poort; want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan, en zullen niet kunnen;
25 Namelijk nadat de Heer des huizes zal opgestaan zijn, en de deur zal gesloten hebben, en gij zult beginnen buiten te staan, en aan de deur te kloppen, zeggende: Heere, Heere, doe ons open! en Hij zal antwoorden en tot u zeggen: Ik ken u niet, van waar gij zijt.
26 Alsdan zult gij beginnen te zeggen: Wij hebben in Uw tegenwoordigheid gegeten en gedronken, en Gij hebt in onze straten geleerd.
27 En Hij zal zeggen: Ik zeg u, Ik ken u niet, van waar gij zijt; wijkt van Mij af, alle gij werkers der ongerechtigheid!
28 Aldaar zal zijn wening en knersing der tanden, wanneer gij zult zien Abraham, en Izak, en Jakob, en al de profeten in het Koninkrijk Gods, maar ulieden buiten uitgeworpen.
29 En daar zullen er komen van Oosten en Westen, en van Noorden en Zuiden, en zullen aanzitten in het Koninkrijk Gods.
30 En ziet, er zijn laatsten, die de eersten zullen zijn; en er zijn eersten, die de laatsten zullen zijn.
daarom
1 ¶ O alle gij dorstigen! komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk!
2 Waarom weegt gijlieden geld uit voor hetgeen geen brood is, en uw arbeid voor hetgeen niet verzadigen kan? Hoort aandachtiglijk naar Mij, en eet het goede, en laat uw ziel in vettigheid zich verlustigen.
3 Neigt uw oor, en komt tot Mij, hoort en uw ziel zal leven; want Ik zal met u een eeuwig verbond maken, en u geven de gewisse weldadigheden van David.
4 Ziet, Ik heb hem tot een getuige der volken gegeven, een vorst en gebieder der volken.
5 Ziet, gij zult een volk roepen, dat gij niet kendet, en het volk, dat u niet kende, zal tot u lopen, om des HEEREN uws Gods wil, en om des Heiligen Israels wil, want Hij heeft u verheerlijkt.
6 ¶ Zoekt den HEERE, terwijl Hij te vinden is; roept Hem aan, terwijl Hij nabij is.
7 De goddeloze verlate zijn weg, en de ongerechtige man zijn gedachten; en hij bekere zich tot den HEERE, zo zal Hij Zich Zijner ontfermen, en tot onzen God, want Hij vergeeft menigvuldiglijk.
8 Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE.
9 Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten.
10 Want gelijk de regen en de sneeuw van den hemel nederdaalt, en derwaarts niet wederkeert; maar doorvochtigt de aarde, en maakt, dat zij voortbrenge en uitspruite, en zaad geve den zaaier, en brood den eter;
11 Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen, hetgeen Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen, waartoe Ik het zende.
12 Want in blijdschap zult gijlieden uittrekken, en met vrede voortgeleid worden; de bergen en heuvelen zullen geschal maken met vrolijk gezang voor uw aangezicht, en alle bomen des velds zullen de handen samenklappen.
13 Voor een doorn zal een denneboom opgaan, voor een distel zal een mirteboom opgaan; en het zal den HEERE wezen tot een naam, tot een eeuwig teken, dat niet uitgeroeid zal worden.
met vr gr
JacobH
Aragorn schreef:Nee, al zou ik het willen, ik zou het niet kunnen.. niet voor langer dan 2 weken iig...
Aragorn schreef:Nou, ik bedoel geloof in het algemeen. Op welke grond kun je nu iets geloven? Kun je uberhaupt wel iets geloven?
Oke, jullie gaan natuurlijk zeggen: God's Woord, maar daar schijnt ook niet iedereen het over eens te zijn...
jacobH schreef:Aragorn schreef:Nou, ik bedoel geloof in het algemeen. Op welke grond kun je nu iets geloven? Kun je uberhaupt wel iets geloven?
Oke, jullie gaan natuurlijk zeggen: God's Woord, maar daar schijnt ook niet iedereen het over eens te zijn...
wie is iedereen? Zo ongeveer de gehele mensheid
23 Doch wij prediken Christus, den Gekruisigde, den Joden wel een ergernis, en den Grieken een dwaasheid;
24 Maar hun, die geroepen zijn, beiden Joden en Grieken, prediken wij Christus, de kracht Gods, en de wijsheid Gods.
Je moet niet geloven vanuit een wetenschappelijke benadering. Ik heb dat zelf ook altijd gedaan, en ben tot de conclusie gekomen dat God onmogelijk kon bestaan. "Helaas" heb ik dat nooit met mijn geweten, met mijn bestaan of met mijn zijn kunnen doen. Ik wist gewoon dat God bestond en dat frustreerde me enorm.
Maar ik weet heel zeker dat als je de bijbel grondig onderzoekt je tot grote bloei kan komen. Ook zullen je verdachtmakingen naar God of naar Zijn Woord overgaan. Ik spreek uit ervaring!!
Als je gelooft gaat het denken over. Dan word je als een kind. Je overgeven en alles overlaten. Inderdaad voor de Jood een ergenis en voor de griek een dwaasheid maar voor degene die het beleven mag de grootste weldaad die je kan beleven op deze aarde.
Met vr gr
JacobH
Het is misschien wat moeilijk uit te leggen. Maar God laat zich vinden. Als je bid "God, ik weet niet zeker of u daar bent, maar als u daar bent wil ik U leren kennen, wilt u mij laten merken dat U bestaat? Mij geloof geven?" weet ik zeker dat Hij je niet laat staan. Misschien reageert hij in 10 seconden, misschien stelt hij je geduld op de proef (maar ja ik weet dat klinkt als een wazig excuus voor als het niet 'werkt' maar zo bedoel ik het niet). Besteed tijd aan hem en je zult hem vinden. Misschien heb je iets aan serie's als Henny zoekt God. Tklinkt misschien wat wazig allemaal dus als je vragen hebt zeg je het maar. helaas kan ik je het niet geven, maar alleen maar de richting wijzen waar je het kunt vinden. suc6 ermee!Aragorn schreef:O ja, dat zou best kunnen JacobH.
Ik bid ook niet zo heel veel, want het voelt toch niet echt normaal om te bidden naar Iemand waarvan je je afvraagt of Die wel bestaat... dus dat zou je dan wel kwalijk bidden kunnen noemen denk ik ja.
De ene keer vind ik God en de bijbel enzo wel oke en echt mooi, maar de andere keer vraag ik me af: moet ik dit nu allemaal maar geloven?
Nouja, je kent het vast wel.. Idd kun je me niet helpen, dat kan niemand, alleen God, als Hij er is. (Da's ook wel HET nadeel van atheisme: je kunt nooit met zekerheid weten dat God niet bestaat, dus blijf je altijd ergens onzeker)
Aragorn schreef:Het Weermannetje schreef:Nee, helaas heb ik het niet ervaren. Maar toch geloof ik vast dat dat de enige en echte waarheid is.
(Ik kan dat tenminste niet, al zou ik het soms wel willen, want dat moet wel een stuk rust geven...)
Het Weermannetje schreef:Aragorn schreef:Het Weermannetje schreef:Nee, helaas heb ik het niet ervaren. Maar toch geloof ik vast dat dat de enige en echte waarheid is.
Nee, ook omdat ik er iets van ervaren heb.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten