Jeugdkerken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2004 12:07

Erna82 schreef:
Marnix schreef:Ze zijn heel goed... :) Ik help ze af en toe met wat dingen... dus ik ken ze wel goed... Zijn toffe lui... en de act is leuk... ik ben benieuwd naar je mening dus laat die hier ff horen als je ze hebt gezien ;)

Ze waren idd goed! Alleen, moet ik eerlijk toegeven, heb ik weinig kaas gegeten van artistieke dingen :oops: (maffe TU-student :) ). Maar goed, ze legden het uit en ik vond het een goed stuk!

En nu hoor ik hier ontzettend vaak alleen de blije boodschap van jeugdkerken. Niet alleen dus. Afgelopen zaterdag ging het erover dat geloven niet alleen maar fijn is, maar dat je er ook wat mee moet doen. Straal die liefde, die je van God krijgt, uit in de wereld!

Ja inderdaad, er wordt wel eens gedacht dat bij Jeugdkerken de boodschap alleen maar vrolijk is en mooi (blij blij mijn hartje is zo blij)... maar ze zijn vaak juist radicaal, dwingen je tot het maken van keuzes... en er komt vaak duidelijk naar voren dat geloven niet alleen maar blij zijn is, dat het soms ook heel moeilijk kan zijn en grote offers kan vragen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”