Heb je me niet horen zeggen hoor
Ik durf wel een discussie aan.
Maarre, waarschijnlijk doel je ergens anders op.
Wat ik zei over dat er zoveel kerken zijn, omdat als men het niet met de reguliere opvattingen eens is, zelf maar een kerk begint waar alles wat soepeler reilt en zeilt.
Jij maakt er nu van dat degenen die het niet met de opvattingen van een bepaalde kerk eens zijn de deur gewezen wordt, maar dat is niet zo.Die mensen stappen zelf uit een kerk omdat hún het anders willen.
Je draait het hier nu precies om.
Als we terruggaan naar de roots komen we zeker niet uit bij een kerk waar alles kan en mag.
Elke vernieuwing ís zeker geen verbetering dus.Wel een vermakkelijking om jezelf meer vrijheid te geven en zodoende minder bekneld te voelen.
Dat komt op mij over als iets wat niet kan eerlijk gezegd.
Wat iemand anders doet moet hij zelf weten natuurlijk.Ik denk iig niet dat ik me er lekker bij zou voelen.
Ik snap dat je niet blij bent met het feit dat er zoveel kerken zijn... en dat mensen soms een nieuwe kerk beginnen omdat sommige dingen niet mogen... Maar met je opmerking probeer je mij eigenlijk te stimuleren om maar een andere kerk op de gaan richten, dat snap ik ff niet.
Aan de andere kant... als ik in een kerk zou worden veroordeeld als ik naar de EO-jongerendag zou gaan, of gospel zou luisteren... als ik door eigen gemeenteleden zou worden veroordeeld op iets waarmee ik van God leer en Hem kan prijzen... zou ik me inderdaad daar niet thuis voelen...
Als we teruggaan naar de roots komen we inderdaad niet in een kerkwaar alles mag. Wel in een kerk waar je elkaar niet oordeelt op het wel of niet eten van offervlees (en als je daar al niet over mocht oordelen, dan lijkt me elkaar oordelen op het luisteren naar gospel of het gaan naar een jongerendag me al helemaal niet aan de orde)