En Annanias en Zafira dan?jacobH schreef:Wat was het karakter van die straf? Ik ben geneigd dat te zien als kastijding ten goede, uit liefde.Maarten schreef:kan iemand uitleggen waarom David gestraft werd na de de zonde met Batseba en de volkstelling?
Jak 2:10 Want wie de gehele wet zal houden, en in een zal struikelen, die is schuldig geworden aan alle.HereIam schreef:Waar staat in het NT dat we ons moeten houden aan de wet?
Volgens mij zeg Jakobus het perfect in Jak 1:25 "Maar die inziet in de volmaakte wet, die der vrijheid is, en daarbij blijft, deze, geen vergetelijk hoorder geworden zijnde, maar een dader des werks, deze, zeg ik, zal gelukzalig zijn in dit zijn doen."
De volmaakte wet is de wet der vrijheid. Als wij ons volledig aan de wet van God zouden houden zouden wij vrij zijn van het oordeel. Natuurlijk kunnen wij allemaal die wet niet houden, maar hoe meer we het doen hoe meer vrij wij zijn. De wet is dus geen beperking het is wat ons vrij maakt.
Wat is die wet der vrijheid dan? Ook dat legt Jakobus uit:
Jak 2:8 Indien gij dan de koninklijke wet volbrengt, naar de Schrift: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven, zo doet gij wel;