Wat moet je nou met .....?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Mortlach » 26 jul 2015 12:01

Zojuist een interessant wiki-artikel gelezen over het Dunning-krugereffect. Misschien interessant voor jou, Antoon?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 26 jul 2015 13:13

Dat IS typisch weer zo een psychische aandoening waarvan bijna iedereen wel iets heeft, hetzij niet op het ene vlak, dan wel op het andere, ik voel mij ook in het geheel niet persoonlijk aangesproken, ingeval je dat misschien zou denken.

Iedere evolutionist maar ook creationisten kunnen de schoen wel deels aantrekken, scheppingsgelovigen die niet uitgaan van letterlijke dagen, maar perioden en de bijbel zeer nauwgezet onderzoeken zoals oa. ik ook, kunnen weleens binnen dat plaatje vallen, psychische aandoeningen horen bij mensen, nagenoeg alle mensen.
Degene die er het meest last van hebben zijn mensen die zeker zijn van de zaak terwijl er nog veel open vragen zijn, ikzelf heb nog genoeg vragen over de bijbel, dat heb ik meer gezegd, ik neem het niet zomaar aan maar ga gewoon te rade en zoek verder, en de dingen die wel zekerheid geven zoals veel chronologische fouten in de geschiedenis en waar de bijbel wel helder is, daar ben ik gewoon duidelijk.

Een deel, ik neem aan klein deel van de evolutionisten die botweg beweren dat de theorie overweldigend bewezen is passen precies in het plaatje je kunt het beter aan hen voorleggen.

Ja Mohammed jolijt viert hier en in andere topics hoogtij , mooi meegenomen in de draconische wereld waarin we leven.
En heeft iemand hier weleens een normaal mens ontmoet, en beviel het

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 26 jul 2015 14:57

antoon schreef:Doelbewust wil je niet begrijpen wat ik zeg, ben je ergens bang voor, natuurlijk zijn er mensen en dieren, en mensen zijn mensen, mijn ogen gaan welliswaar achteruit maar ik zie echt wel het wezenlijke verschil tussen de fysieke eigenschappen en mogelijkheden van vrouwen , die mannen weer niet hebben en omgekeerd ook . zie jij het niet en concludeer je dat ook niet, dat wil er bij mij niet in :roll:

Antoon, Je zegt iets wat nergens op slaat, namelijk dat mannen en vrouwen verschillende soorten zijn. Vervolgens is Mortlach "ergens bang voor" omdat hij probeert je te corrigeren op het punt waar je gewoon fout zit. Dat is raar.

Je spreekt Mortlach aan op iets wat JIJ fout had.

Verder vraag ik je uit te leggen in welk opzicht mensen achteruit gaan tov bijvoorbeeld mensen van 1000 jaar geleden? En natuurlijk in te gaan op de talloze postings en vragen van me die door jou gewoon genegeerd worden.
Ook gif is geschapen.

antoon

Berichtdoor antoon » 26 jul 2015 15:13

Antoon, Je zegt iets wat nergens op slaat, namelijk dat mannen en vrouwen verschillende soorten zijn. Vervolgens is Mortlach "ergens bang voor" omdat hij probeert je te corrigeren op het punt waar je gewoon fout zit. Dat is raar.

Je spreekt Mortlach aan op iets wat JIJ fout had.

Verder vraag ik je uit te leggen in welk opzicht mensen achteruit gaan tov bijvoorbeeld mensen van 1000 jaar geleden? En natuurlijk in te gaan op de talloze postings en vragen van me die door jou gewoon genegeerd worden.

Dat is niet waar, in normale spraakgebruik en communicatie worden deze termen gebruikt, net als oersoorten waar ik ook op aangevalen ben en menig geleerde of forumlid van beide kanten heb ik weleens het woord explosie in verband met de BIG BANG horen bezigen, daarover een keer vallen is begrijpelijk en dat je dan , als je het weet de juiste woorden geeft is goed , maar hier wordt het door evos misbruikt om de voortgang te frustreren, dat is verdacht en kan kinderachtig overkomen, trouwens oersoorten van dieren bestaan wel degelijk, de krachten van de Big bang kan men onder woorden brengen met schokken van natuurkrachten, alleen met de grote knal , werd er een orde geschapen ,die orde moet een wetgever achter zich hebben, ik ben verder mijn hele leven nog niemand tegengekomen die verbaasd kijkt als ik zeg, 2 soorten mensen, mannen en vrouwen, ik zeg het weleens en hoor het ook van anderen, en altijd weet men wat er even bedoelt wordt.
evos zijn weleens een apart volkje, maar je kunt ook de Latijnse bewoordingen geven ik zal het gebruiken, alleen vrees ik dat het weleens onleesbaar voor menigeen wordt.

Ben mij van niets bewust, er zijn vragen die niet te beantwoorden zijn, verder reageer ik gewoon.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jul 2015 15:49

antoon schreef:Dat is niet waar, in normale spraakgebruik en communicatie worden deze termen gebruikt, net als oersoorten waar ik ook op aangevalen ben en menig geleerde of forumlid van beide kanten heb ik weleens het woord explosie in verband met de BIG BANG horen bezigen, daarover een keer vallen is begrijpelijk en dat je dan , als je het weet de juiste woorden geeft is goed , maar hier wordt het door evos misbruikt om de voortgang te frustreren, dat is verdacht en kan kinderachtig overkomen,

Woorden betekenen nu eenmaal specifieke dingen en wat de vooruitgang frustreert is dat jij niet zegt "Oké, ik zal me voortaan zorgvuldiger uitdrukken", maar "Ach, je begrijpt toch wel wat ik bedoel". Natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt; zo lastig is dat allemaal niet. Maar je bent de boel gewoon bewust aan het verwarren als je in een gesprek over evolutie niet eens het woord 'soort' goed wenst te gebruiken.

trouwens oersoorten van dieren bestaan wel degelijk,

Citation needed.

de krachten van de Big bang kan men onder woorden brengen met schokken van natuurkrachten, alleen met de grote knal

Nee, dat kan men niet. Maar de mens is niet zo goed in zaken waar ze zich geen voorstelling van kunnen maken, dus maken ze maar een voorstelling en denken dan dat die de daadwerkelijke zaak beschrijft.

, werd er een orde geschapen ,die orde moet een wetgever achter zich hebben,

Citation needed. Bewijs dit nou eens voor me, beste Antoon, dan kom je misschien eindelijk eens niet meer over als iemand die zomaar wat roept.

ik ben verder mijn hele leven nog niemand tegengekomen die verbaasd kijkt als ik zeg, 2 soorten mensen, mannen en vrouwen, ik zeg het weleens en hoor het ook van anderen, en altijd weet men wat er even bedoelt wordt.

Iedereen weet wat je bedoelt. En toch is het fout. Kijk, wat jij doet is de biologische betekenis van 'soort' verwarren/gelijkstellen met de volkse betekenis. In een volkse context de volkse betekenis gebruiken is geen enkel probleem. Zo kan ik het bijvoorbeeld hebben over verschillende soorten auto's. Maar wat jij probeert is de biologische betekenis te vervangen met de volkse. Daar wijzen we je op. Dat gaat alleen maar verwarring en irritatie opleveren.

evos zijn weleens een apart volkje, maar je kunt ook de Latijnse bewoordingen geven ik zal het gebruiken, alleen vrees ik dat het weleens onleesbaar voor menigeen wordt.

Man en vrouw zijn seksueel dimorfe varianten van de soort Homo sapiens.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 26 jul 2015 18:35

antoon schreef:Dat is niet waar, in normale spraakgebruik en communicatie worden deze termen gebruikt,

gekkigheid. Mortlach heeft het over de volksmond. Maar ik hoor nooit iemand spreken over verschillende soorten als het gaat om man of vrouw. maar misschien is dat in jou regio anders... En dan nog zou jij kunnen zeggen dat je je verkeerd hebt uitgedrukt. denk je niet?

net als oersoorten waar ik ook op aangevalen ben en menig geleerde of forumlid

Nou. daar heb ik geen problemen mee hoor. oersoorten, basistypen, baramin, enzovoorts, bestaan sowieso niet. Overigens klopt je zinsbouw al niet. bedoel je misschien "DOOR menig geleerde..."
Ik heb je gevraagd om een voorbeeld van zo'n dier te geven. een foto, of plaatje, of beschrijving. Maar dat je daarin tekort schiet komt je reputatie ook niet ten goede.

Overigens wordt je niet aangevallen, maar aangesproken. we zeggen: " dit of dat klopt niet helemaal". Dan kun je ook zeggen: okee. dat moet anders in een topic als dit, waar soorten een belangrijk gegeven zijn. Dus we richten geen pistool op je, we smijten niet met stoeptegels.

evos zijn weleens een apart volkje, maar je kunt trouwens oersoorten van dieren bestaan wel degelijk, de krachten van de Big bang kan men onder woorden brengen met schokken van natuurkrachten, aok de Latijnse bewoordingen geven ik zal het gebruiken, alleen vrees ik dat het weleens onleesbaar voor menigeen wordt.

Als iemand je woordkeus verbetert kan dat een welkome aanvulling zijn, zodat je als mede forumgebruiker beter uit de verf komt. maar alleen als je iets wil leren. anders is het verspilde moeite.

trouwens oersoorten van dieren bestaan wel degelijk

Noem er eentje? Ik heb een hele posting besteed aan het uitleggen van het verzinsel 'oersoort' maar geen enkele reactie. Dus als ze bestaan ben ik heel benieuwd!

Ben mij van niets bewust, er zijn vragen die niet te beantwoorden zijn, verder reageer ik gewoon.

Antoon zegt: mensen gaan achteruit.
Hetty vraagt: In welk opzicht?
Antoon zegt: Ik ben me van niets bewust.

Dat lijkt me inderdaad een achteruitgang...

Jij zegt: oersoorten bestaan.
Ik zeg: nee. want er is er nog nooit één gezien of gevonden.
Antoon zegt: oersoorten bestaan.

Geef es een voorbeeld?
antoon: Oersoorten bestaan.

En zo gaat het maar door...
Ook gif is geschapen.

bassie76
Mineur
Mineur

Berichtdoor bassie76 » 26 jul 2015 18:40

Mij is alleen de oeros bekend.

antoon

Berichtdoor antoon » 27 jul 2015 07:03

Antoon schreef
de krachten van de Big bang kan men onder woorden brengen met schokken van natuurkrachten, alleen met de grote knal

Mortlach schreef
Nee, dat kan men niet. Maar de mens is niet zo goed in zaken waar ze zich geen voorstelling van kunnen maken, dus maken ze maar een voorstelling en denken dan dat die de daadwerkelijke zaak beschrijft.

UIt oneindige voor ons niet te veronderstellen dichtheid werd door een overvloed aan energie het heelal en alles tot stand gebracht met een precisie die onze voorstelling te boven gaat, daarom kunnen we een ruimtesonde lanceren en weten waar hij naar jaren precies is, maar dat hoef ik niemand hier te vertellen.
Voor evolutionisten die de schepper negeren en zeker weten dat hij niet bestaat, moet dat een gebeurtenis geweest zijn die met geen pen te beschrijven valt, die hun opvattingsvermogen ver te boven gaat.
Voor bijbelgelovers die de schepper kunnen of deels kunnen doorgronden, dit na jarenlange studie niet alleen van de schrift, is het veel minder een probleem, we weten dat hij dingen door een overvloed van energie tot stand brengt, en het ligt in de lijn van zijn handelingen en het boek dat de aarde een begin geeft. ook geleerden zouden door een overvloed van energie, tenminste als die er is, materie tot stand kunnen brengen
Dat is in grote lijnen de kloof tussen ons
Inderdaad zeg ik dingen waar scheppings geleerden meer patent op hebben dan andere geleerden, zoals grondsoorten van dieren, waarom zouden zij geen gelijk hebben . Maarja jullie weten al alles zeker..

Een mogelijkheid is juist oftewel had Darwin het goed en is alles ontstaan door evolutie, of is toch schepping juist, in het laatste geval komt het totaalplaatje heel goed tot zijn recht met wat we waarnemen, en kan degeneratie en grondsoorten beter uit de verf komen.
Sorry maar ik zal iedereen zeggen dat ik niet het gevoel of plicht heb te antwoorden op vragen van evos, waarvan voor hun de uitkomst vaststaat ik geef lering uit de bijbel, welliswaar met de voor mij, voor iedereen uberhaupt beperkte middelen , de bijbel geeft nu eenmaal bij Genesis geen wetenschappelijke bijsluiter.

De bijbel, het scheppingsverslag geeft een volgorde van dingen die ongeveer overeenkomt met wat evo geleerden schrijven en is niet onwetenschappelijk, roep ik dan maar wat, wederom denk ik dat het probleem bij evos ligt, die het bij voorbaat afwijzen

antoon

Berichtdoor antoon » 27 jul 2015 09:22

Dit zeg ik even apart vanwege de impact die het heeft

Het bewijs voor de wetgever achter de Big bang ligt grotendeels bij jullie zelf Hetty en Mortlach, ook voor andere evos en zij die onzeker zijn of 2 kanten uitwillen .
heb je kennis, heb je de bijbel grondig onderzocht, handelen van de schepper, zeker ook de tijdslijn en profetie en heb je de kennis ook onvooroordeeld getoetst aan wetenschappelijke bevindingen dan is er maar een som, een uitkomst , er is een creator

Antoon zegt: mensen gaan achteruit.
Hetty vraagt: In welk opzicht?
Antoon zegt: Ik ben me van niets bewust.

Wat te denken van de achteruitgang van leeftijden voor en na de vloed even vergelijken
wat te denken van incest, hoe wij dat zouden noemen maar in zeer oude tijden gebruikelijk, tot in de Celeuciden tijd nog weleens, waarna het in modernere tijden, tenminste in normale gevallen niet meer voorkomt en zoja wel blijken er gruwelijke complicaties of misvormingen op te treden
de volmaakte of dicht bij de volmaakte mens had er geen problemen mee.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 jul 2015 11:42

antoon schreef:UIt oneindige voor ons niet te veronderstellen dichtheid werd door een overvloed aan energie het heelal en alles tot stand gebracht met een precisie die onze voorstelling te boven gaat, daarom kunnen we een ruimtesonde lanceren en weten waar hij naar jaren precies is, maar dat hoef ik niemand hier te vertellen.

Sterker nog, de foutmarge was minder dan een minuut, op een reis van 30 jaar. :-)

Voor evolutionisten die de schepper negeren en zeker weten dat hij niet bestaat, moet dat een gebeurtenis geweest zijn die met geen pen te beschrijven valt, die hun opvattingsvermogen ver te boven gaat.

Tenzij je met die pen wiskundige formules schrijft, dan is dat wel te doen.

Voor bijbelgelovers die de schepper kunnen of deels kunnen doorgronden, dit na jarenlange studie niet alleen van de schrift, is het veel minder een probleem, we weten dat hij dingen door een overvloed van energie tot stand brengt, en het ligt in de lijn van zijn handelingen en het boek dat de aarde een begin geeft. ook geleerden zouden door een overvloed van energie, tenminste als die er is, materie tot stand kunnen brengen

Jij kunt God doorgronden?! Is dat echt wat je hier wilt beweren?

Dat is in grote lijnen de kloof tussen ons
Inderdaad zeg ik dingen waar scheppings geleerden meer patent op hebben dan andere geleerden, zoals grondsoorten van dieren, waarom zouden zij geen gelijk hebben . Maarja jullie weten al alles zeker..

Ze zouden best gelijk kunnen hebben hoor, en zodra ze een fossiel van die 'grondsoort' uit de grond trekken, wil ik dat met alle liefde over praten.

Een mogelijkheid is juist oftewel had Darwin het goed en is alles ontstaan door evolutie, of is toch schepping juist, in het laatste geval komt het totaalplaatje heel goed tot zijn recht met wat we waarnemen, en kan degeneratie en grondsoorten beter uit de verf komen.

Er zijn natuurlijk in theorie nog wel meer mogelijkheden. Want dit riekt nogal naar de tactiek "Als ik bewijs dat A niet klopt, klopt mijn B dus automatisch wél". Nee, beste Antoon, zo werkt het niet. Je zult toch op een gegeven moment een keer met positief bewijs voor je eigen stelling moeten aankomen.

Sorry maar ik zal iedereen zeggen dat ik niet het gevoel of plicht heb te antwoorden op vragen van evos, waarvan voor hun de uitkomst vaststaat ik geef lering uit de bijbel, welliswaar met de voor mij, voor iedereen uberhaupt beperkte middelen , de bijbel geeft nu eenmaal bij Genesis geen wetenschappelijke bijsluiter.

Het blijft leuk, dat pot-ketel-verhaal van je.

De bijbel, het scheppingsverslag geeft een volgorde van dingen die ongeveer overeenkomt met wat evo geleerden schrijven en is niet onwetenschappelijk, roep ik dan maar wat, wederom denk ik dat het probleem bij evos ligt, die het bij voorbaat afwijzen

Ik wijs niets bij voorbaat af. Ik wijs zaken af waarvoor geen bewijzen zijn of die zich niet houden aan de wetenschappelijke spelregels.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 27 jul 2015 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 jul 2015 11:47

antoon schreef:Het bewijs voor de wetgever achter de Big bang ligt grotendeels bij jullie zelf Hetty en Mortlach, ook voor andere evos en zij die onzeker zijn of 2 kanten uitwillen .
heb je kennis, heb je de bijbel grondig onderzocht, handelen van de schepper, zeker ook de tijdslijn en profetie en heb je de kennis ook onvooroordeeld getoetst aan wetenschappelijke bevindingen dan is er maar een som, een uitkomst , er is een creator

Dus nu moeten wij gaan bewijzen dat er een god is? Ik heb de irrelevante zaken even weggestreept.

Wat te denken van de achteruitgang van leeftijden voor en na de vloed even vergelijken

Die leeftijden zijn mythisch en geen weergave van de realiteit. Het was destijds nu eenmaal gebruikelijk om belangrijke figuren ook indrukwekkende leeftijden te geven. Hoe belangrijker, hoe ouder! Maar dat was een literair truukje om het belang van die persoon te benadrukken.

Ik ben toevallig net een boek aan het lezen over de geschiedenis van Congo, en de schrijver heeft daarvoor een man geïnterviewd die naar eigen zeggen 126 jaar oud was. Die man herinnerde zich dus nog het moment dat er voor het eerst blanken naar Congo kwamen. Zeer indrukwekkend, maar wel een uitzonderingsgeval.

wat te denken van incest, hoe wij dat zouden noemen maar in zeer oude tijden gebruikelijk, tot in de Celeuciden tijd nog weleens, waarna het in modernere tijden, tenminste in normale gevallen niet meer voorkomt en zoja wel blijken er gruwelijke complicaties of misvormingen op te treden
de volmaakte of dicht bij de volmaakte mens had er geen problemen mee.

Mythisch en geen weergave van de realiteit.

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 27 jul 2015 11:53

antoon schreef:Voor bijbelgelovers die de schepper kunnen of deels kunnen doorgronden
Pardon????, het is maar goed dat je het woord"deels"hebt gebruikt!!, wij kunnen God niet doorgronden!

wel kennen , in Hem geloven , Liefhebben ,redetwisten , in discussie gaan (verliezen we toch altijd) en nog een heel rijtje meer , ik kan de kat van de buren al geen eens doorgronden!
Laatst gewijzigd door de passant op 27 jul 2015 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 jul 2015 12:11

de passant schreef: Pardon????, het is maar goed dat je het woord"deels"hebt gebruikt!!, wij kunnen God niet doorgronden!

Zelfs met het woordje 'deels' vind ik het getuigen van een schokkende zelfoverschatting. Dunner-krugereffect, weet je nog?

antoon

Berichtdoor antoon » 27 jul 2015 14:36

Zelfs met het woordje 'deels' vind ik het getuigen van een schokkende zelfoverschatting. Dunner-krugereffect, weet je nog?

Johannes 8: 31,32. "Als gij in Mijn Woord blijft, zijt gij waarlijk discipelen van Mij, en gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal U vrij maken."
NWV: „Indien gij in mijn woord blijft, zijt gij werkelijk mijn discipelen, en gij zult de waarheid kennen en de waarheid zal u vrijmaken” (Johannes 8:31, 32).

Eury
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eury » 27 jul 2015 14:39

@Antoon,

link: http://www.refdag.nl/zeeleguaan_uniek_i ... e_1_927605

Antoon, wanneer zouden volgens jouw bijbelse visie zeeleguanen geschapen zijn? en op welke manier zouden deze zeeleguanen jouw wereldwijde zondvloed hebben kunnen overleven?

link 1: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeeleguaan
link 2: https://en.wikipedia.org/wiki/Marine_iguana

Informatie met betrekking tot landleguanen op de Galapagos

link 3: http://www.bionieuws.nl/artikel.php?id=4315
link 4: http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7811875.stm

Terug naar “Archief”