Kan de satan je laten huilen van blijdschap

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hilbrand1988
Verkenner
Verkenner

Kan de satan je laten huilen van blijdschap

Berichtdoor hilbrand1988 » 25 jul 2015 23:00

Ik zat vanmiddag te denken en ik meen dat het de heilige geest is geweest, over de gelijkenis van de verloren zoon.
dat verhaal(niet voor de eerste keer) moest ik heel erg van huilen.huilen van blijdschap.vooral omdat het verhaal is van mijn leven

Nu weet ik echter ook dat de satan zich voor kan doen als
een engel des licht. Maar gaat zijn macht zover??? Kan de satan je laten huilen van blijdschap?

de passant
Sergeant
Sergeant

Re: Kan de satan je laten huilen van blijdschap

Berichtdoor de passant » 26 jul 2015 15:24

hilbrand1988 schreef:Ik zat vanmiddag te denken en ik meen dat het de heilige geest is geweest, over de gelijkenis van de verloren zoon.
dat verhaal(niet voor de eerste keer) moest ik heel erg van huilen.huilen van blijdschap.vooral omdat het verhaal is van mijn leven

een engel des licht. Maar gaat zijn macht zover??? Kan de satan je laten huilen van blijdschap?

NEE!, het is geen kwestie van macht , het gaat 100% tegen zijn "natuur"in, dus drie keer NEE,NEE,NEE!!!

Teus
Majoor
Majoor

Re: Kan de satan je laten huilen van blijdschap

Berichtdoor Teus » 26 jul 2015 15:55

hilbrand1988 schreef:Ik zat vanmiddag te denken en ik meen dat het de heilige geest is geweest, over de gelijkenis van de verloren zoon.

Beste Hilbrand,

Je huilde van blijdschap om en door de Liefde van God, door Zijn grootheid en verlangen naar jou.
Je weet dat deze vreugde anders is als dat je een cadeau krijgt of iets dergelijks.
Deze vreugde, specifiek uit de Liefde van God, kan satan je niet geven.

Overigens, satan kan niet weten wat je denkt, hij is zeer slim en kan aan onze houding, daden of gedrag zien waar we mee bezig zijn.

Hilbrand, als je deze vraag ook nog eens bij God brengt...zeer grote kans dat Hij je op een bijzondere wijze laat zien dat Hij het is, met nog meer vreugde.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Terug naar “Archief”