Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Duschka
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 08 jul 2015 19:53

@foto's
Wat een leuke foto's allemaal.

@Dippie
Fijn dat het goed gaat met de kids.
Vervelend dat je nog zo een hinder van de knip / hechtingen hebt. Bleh.
Hoop dat het met je polsen ook vlot beter gaat.

@Lammetje
Denk je dat er sprake is van KM allergie, dat je met geitenmelk bijvoeding bent begonnen?
Weet je dat geitenmelk en sojamelk vaak ook zeer sterke allergenen zijn, die erg op KM lijken?
Als je kindje KM allergie heeft, wordt in beginsel geadviseerd om geitenmelk en sojamelk ook links te laten liggen.
In elk geval sterkte... niet leuk.

@Jaccootje
Begrijp ik het goed, inmiddels weer een nieuwe baan?
Proficiat. Bevalt 't een beetje?

@bijvoeding en 's nachts wakker
Hier heeft bij bijvoeding echt niet geholpen daarin.
Het ene kindje pakt doorslapen gewoon vlotter op dan de andere.
Onze dame slaapt pas sinds een paar maanden door, daarvoor was ze toch elke 1,5-2 uur wakker voor voeding.
Haar eetpatroon is niet verandert, haar slaappatroon dus ineens wel. Heerlijk hoor.
Maar wel vermoeiend MissF! Ik hoop voor jou dat 't vlot een beetje betert!

Hier hebben de peuterdriftbuien ineens zijn intrede gedaan :-oo
Heel erg sneu om te zien, die machteloze uitbarstingen.
Enfin, ik hoop dat het vlot weer over is, voor peuter en voor ons (lees mij) niet echt fijn.
Op de een of andere manier zijn de driftbuien vooral aan 't einde van de dag en in de avond en dan is ML heerlijk op zijn werk :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jul 2015 22:23

@Duscka, wat grappig dat je dat daar aan linkt. Bij ons vroegen mensen dat ook toen we vertelde dat S. geitenmelk drinkt (manlief drinkt ook geitenmelk). Zelf drink ik geen melk afkomstig van een dier. Hier drinken ze rauwe geitenmelk of nou ja drinken ze gebruiken het voor in de pap 's ochtends en als we pannenkoeken eten. Mijn man wil niks anders meer dan rauwe geitenmelk.

Leuk om al die verhalen eens te lezen, en soms herkenning.

Dat slapen hier gaat ook nog niet echt lekker, 1 keer in de week kunnen we door slapen. Maar ach het went en soms slaapt hij een nachtje bij opa en oma (en daar slaapt hij lekker door).
Nu is hij ziek, hoge koorts en keelpijn. Slaapt nu al sinds vanmiddag 12 uur (en is hooguit een paar keer wakker geweest, ongeveer 10 min.).

Hier vandaag de papieren voor school binnen gekregen, formulieren en hoe de regels. :wink:

Hier overigens ontslag genomen van m'n werk (sinds een paar maanden kwakkelen met mijn gezondheid en ook te horen heb gekregen dat ik ziek ben, niet heel ernstig maar waarschijnlijk wel zodanig dat werken er niet echt (meer) in zit). Wel heel erg dubbel. Maar gezondheid gaat voor denk ik dan.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 08 jul 2015 22:34

@Evelien
De link geitenmelk/ km allergie kwam doordat ik begreep dat bijvoeding moeizaam ging :wink:

Vervelend dat je ontslag moest nemen en vooral sterkte en beterschap!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jul 2015 06:48

Was niet als aanval bedoelt hoor. :wink: Juist niet en ik begrijp jouw reactie wel.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 09 jul 2015 08:28

Peuterdriftbuien zijn heel herkenbaar.

Ik wil kleuren maar het is donker!
Ja dat klopt, kijk het regent buiten en daarom is het donker binnen. Ik kan er ook niets aan doen...
Het moet nu licht worden want ik kan het niet goed zien!
etc. etc.

Kinderen komen op een gegeven moment in de veronderstelling dat ze overal invloed op uit kunnen oefenen en willen zelfstandig worden. Dat maakt het een tijdje lastig.
mooi stukje hierover

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jul 2015 09:36

Oh duschka, wat lastid die peuterbuien, zeker nu je jezelf niet op en top voelt. Sterkte!

Beterschap voor S Evelien!

Lammetje, ben benieuwd of de bijvoeding gaat helpen bij J, de flessen met rijstebloem 's avonds zorgen er in ieder geval al wel voor dat hij wat langer achter elkaar slaapt, dus dat is al een vooruitgang.

Peuterbuien, mijn peuter is ondertussen al een kleuter geworden, maar kan soms ook zo lekker standvastig zijn. 'Ik ga echt niet mee Jurian ophalen van school. Ik blijf hier op de trap zitten en ik ga er nooit, nooit, nooit meer vanaf, wat je ook zegt. Ik blijf hier vandaag en morgen en gisteren en altijd zitten.' Dat soort taferelen :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 09 jul 2015 12:51

MissF schreef:Peuterbuien, mijn peuter is ondertussen al een kleuter geworden, maar kan soms ook zo lekker standvastig zijn. 'Ik ga echt niet mee Jurian ophalen van school. Ik blijf hier op de trap zitten en ik ga er nooit, nooit, nooit meer vanaf, wat je ook zegt. Ik blijf hier vandaag en morgen en gisteren en altijd zitten.' Dat soort taferelen :mrgreen:

:mrgreen: schitterend! Maar ook lastig, denk ik :wink:

Ik moet zeggen, ik stond wel even met mijn ogen te knipperen, de eerste driftbui... we zijn misschien erg verwend, maar DL had eigenlijk zelden last van humeur schommelingen, dus dan is zo'n explosie wel even euh... wennen.
Enfin, maakt niet uit, ik heb er alle begrip voor en voorlopig is mijn tactiek om haar gewoon de ruimte te gunnen om lekker haar frustraties bot te vieren. Ik ben erbij, benoem wat ik denk dat er aan de hand is en vraag of ik haar troosten mag. Dat is dan eerst heel hard en lang... "neeeeeheeeheeee" en dan op een gegeven moment "jaaaaaaaa knuffel".
Daarnaast denk ik eerlijk gezegd dat mijn zeer verminderde melkproductie ook erg invloed heeft en dat ze dit heel moeilijk te verwerken vind. En dat vind ik dan wel weer zielig.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jul 2015 13:13

Dan is zij toch toch nog vrij snel te vermurwen duschka! Dan is zij in aanleg niet zo driftig.

Onze jongste twee zijn driftig, maar dan van nature. J lijkt daarnaast meer op jouw dochter missf! Hij kan echt naar zijn warme eten kijken en zeggen ´dit is het vieste prakkie ooit en dat eet ik niet op´. Inmiddels weet hij dat hij de strijd qua niet kan winnen en dat had heel veel voeten in aarde. Heel veel dingen zijn een strijd met hem, gewoon heel eigenzinnig.
Onze jongste is naast eigenzinnig ook heel driftig. Zodra hij doorheeft dat hij naar bed moet, gooit hij alles wat in zijn buurt ligt naar ons toe om aan het gevaar te ontsnappen :mrgreen:

Wat een leuke foto´s weer! Wat is Vince een leuk ventje liefie!

Vervelend dat je ziek bent Evelien! Krijg je nu een behandeling met medicijnen

Iemand opperde iets over elkaar irl zien. Is daar meer animo voor. Het lijkt mij wel leuk om een aantal van jullie te zien. Ik ken jullie nu zo lang. Kennen is misschien een groot woord, maar daar lijkt het na al die jaren wel op.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 09 jul 2015 16:15

@ geitenmelk: Geitenmelk en koemelk lijken idd erg op elkaar qua structuur en het advies is bij koemelkallergie idd geitenmelk ook te laten staan (tijdje geleden nog van een kinderallergoloog gehoord), geloof dat de eiwit structuur iets van 96% overeenkomt. Paardenmelk lijkt er daarentegen dan weer niet op...maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

@ Evelien: heftig zeg dat je moest stoppen met werken! Sterkte!

@ Dippie: leuke foto's

@ Dusckha: sterkte met de buien, kan soms zo lastig zijn voor die kleintjes.

Hier een die erg last heeft van warmteuitslag in haar nekje. Veel jeuk eraan....beetje zielig.
Haar handjes gaan super gelukkig. We hoeven pas in oktober terug. Ze gebruikt ze weer volledig en laat gelukkig verzorging ook weer toe!

@ Doorslapen: dat duurde hier ook eindeloos allebei met zo'n 1,5 jaar geloof ik....tja....elk kind is anders denk ik ;-).
(ik verbaas me dan in mijn werk nog regelmatig over de vraag 'mijn kind slaapt nog niet door...., wat kan ik doen' Tja, als dat kleintje amper 3 maanden is is het niet heeel vreemd ;-).)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 09 jul 2015 19:25

Ajl, Vince is van mij :P Maar dank je wel :)
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 jul 2015 19:25

@ajl dat was ik ;-) twee jaar geleden ook gedaan in een speeltuin en ik vond dat toen eigenlijk wel heel grappig :)

Heerlijk herkenbaar al die verhalen over de kids te lezen.. Hier laatste dagen drama met de oren van J weer, ik hoop echt dat het straks direct beter gaat met buisjes 8-[
En F heeft sinds vanmiddag vakantie; gek idee toch wel ineens, net gewend aan het schoolritme (vanaf eind mei naar school) en dan nu ineens 6 weken vrij...

Schattig kereltje idd Dippie! Ik vind rood haar zo leuk! (maar ik ben bevooroordeeld, want heb er hier ook 1 thuis met rood haar ;-))

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jul 2015 19:35

Ik ben in ieder geval wel voor om een keer af te spreken. Vorige keer kon ik er niet bij zijn. Wie lijkt het nog meer leuk?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 09 jul 2015 19:46

Ben hier lang niet geweest vanwege foutmeldingen die ik steeds kreeg als ik de site opende, maar inmiddels zijn de foutmeldingen opgelost en kan ik weer meelezen!
Hier gaat alles z'n (drukke) gangetje. Morgen nog een half dagje school, en dan gaan we genieten van de vakantie.

Ik heb leuke foto's voorbij zien komen, zal mijn kids ook maar weer eens showen :) (niet zo'n hele duidelijke, 't wordt tijd ze weer eens op de foto te zetten ;))
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jul 2015 20:39

Leuke foto's die voorbij komen en wat leuk om ze te zien groeien.

@Ziekte, het is idd. niet leuk. Echt zo balen en soms zo frustrerend. Maar ik voel me gezegend met enorm veel lieve mensen om me heen. En als ik dan onze zoon zie (elke dag vrolijk en met een biq smile) dat maakt je dag dan wel weer goed, ondanks de pijn en vermoeidheid.

Sinds een paar weken fietst S. dus gewoon zonder zijwieltjes. Hij heeft daar ook zo veel plezier van. Zo leuk om te zien.

Hier een fotootje van S. (hij heeft een zonnebril op zonder glazen) :wink:

Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jul 2015 20:42

Leuke foto's!

Oeps dippie, ik bedoelde ook eigenlijk jou ipv liefie, verkeerd neergezet.

Haai wat worden jouw kinderen alweer groot! Hoe oud is jouw jongste nu? Gaat alles met S goed of is zij nog onder controle?

Wat wordt S anders Evelien? Echt groot alweer!

@ doorslapen
Tja ik ben ook zo'n moeder die verwend was met doorslapen van de oudste twee met 6 weken ( met bv). Ik was compleet verbijsterd dat nr 3 dat met 3 mnd ook niet deed, vooral als je dan weer moet werken en je nachten oploopt met een brullend kind. Achteraf had ik hem bij ons in bed moeten nemen, maar goed achteraf is alles makkelijk praten. Bij ons is J gaan slapen vanaf het moment dat hij ging lopen met 13 mnd. Vanaf dat moment ben ik er voor hem nooit meer uit gegaan 's nachts. En gelukkig sliep onze 4e ook met 8 weken gewoon van 21.30 tot 6 uur, helemaal weer zoals wij het gewend waren :mrgreen:

Terug naar “Archief”