Het water dat (geen) scheiding brengt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Re: Het water dat (geen) scheiding brengt

Berichtdoor oekaboeka » 08 mei 2015 11:47

Learsi : Wat bedoel je , als je zegt............"je hebt verstand gekregen van God"...........

Alle vermogens waar je over bezit heb je van God gekregen , zien , horen enz.... en ook je verstand en ik ga er vanuit dat je niet verstandelijk beperkt bent ,maar dan zal het je ook niet aangerekend worden maar als je je verstand bewust afsluit sta je zeker niet onschuldig dus denk daar aan want God weet of jouw verstand goed genoeg is om iets te snappen en als het goed genoeg is maar als je je dan toch afsluit van een leer die een mogelijke dwaalleer ontmaskert dan hou je dus bewust een leugen in stand en dat lijkt mij niet wijs. Snappie :wink:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 mei 2015 15:54

oekaboeka schreef:maar dwaalleren bekend maken daar zal ik geen stap voor terug doen onder het mom van eenheid :-&

Zo zijn alle oorlogen en kerkscheuringen begonnen. #-o

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 08 mei 2015 19:14

oekaboeka schreef:Alexander91 : Geloof je werkelijk dit soort complottheorien, bedoelt om christenen die hetzelfde belijden als jij zwart te maken?

Zwart maken he , mmm wie de schoen past trekt hem aan zou ik zeggen , de waarheid voor eenheid zetten is mijn motto in deze , leugens komen van de duivel en daar wil ik niet aan mee doen.

Alexander91 : Weet je dat als je ergens iets in wilt zien of eenmaal ziet, dat je het dan overal in kunt zien, en dat het met name de beperking van de eigen psyche is dat je het andere niet kunt zien?

Jaja , ga maar wijs doen als je denkt dat dat het rechtvaardigt om willens en wetens in dwaalleren te geloven.

Alexander91 : Sommige mensen zien het als een levenstaak om de kinderdoop met alles wat voor handen is te bestrijden. Ik hoop dat je je daar verre van houdt en volgt wat Paulus over dergelijke zaaiers van verdeeldheid meldt...

Bestrijden is niet aan mij , maar dwaalleren bekend maken daar zal ik geen stap voor terug doen onder het mom van eenheid :-&

Hoe kan iemand Christus belijden en ondertussen de duivel dienen? Zie je zelf niet in hoe je het kwaad inzet om het goede te bereiken? Bestrijd het goede door het goede te doen! Niet met woede voortkomend uit het vlees, maar met liefde en geduld, voortkomend uit de geest.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 08 mei 2015 21:01

oekaboeka schreef:Learsi : Wat bedoel je , als je zegt............"je hebt verstand gekregen van God"...........

Alle vermogens waar je over bezit heb je van God gekregen , zien , horen enz.... en ook je verstand en ik ga er vanuit dat je niet verstandelijk beperkt bent ,maar dan zal het je ook niet aangerekend worden maar als je je verstand bewust afsluit sta je zeker niet onschuldig dus denk daar aan want God weet of jouw verstand goed genoeg is om iets te snappen en als het goed genoeg is maar als je je dan toch afsluit van een leer die een mogelijke dwaalleer ontmaskert dan hou je dus bewust een leugen in stand en dat lijkt mij niet wijs. Snappie :wink:

Daar waar een natuurlijk mens nog niet tot de erkenning is gekomen, dat hij niet in staat is om Gods Woord te begrijpen, daar worden leringen gevonden die logisch zijn voor de natuurlijke mens, terwijl ze onbijbels zijn.
De natuurlijke mens bezit(van nature!) niet de mogelijkheid om het Woord te verstaan en bezit dus ook niet de mogelijkheid om te onderscheiden welke leer bijbels is en welke leer niet.

Want er staat geschreven.............wij spreken niet met woorden die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende, maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen die van de Geest van God zijn; want ze zijn hem dwaasheid en hij kán ze niet verstaan, omdat ze geestelijk onderscheiden worden.

Toch?

h.g.
Learsi

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 08 mei 2015 22:45

oekaboeka schreef:
maar dwaalleren bekend maken daar zal ik geen stap voor terug doen onder het mom van eenheid :-&

Rotterdam : Zo zijn alle oorlogen en kerkscheuringen begonnen. #-o

En de vraag is dan door wie , ik stel alleen dwaalleren aan het licht zonder oorlog en of er daardoor een kerkscheuring door ontstaat is dan niet anders , ik zou in ieder geval niet omwille van de eenheid in dwaalleren blijven geloven die tegen Het Woord ingaan .

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 08 mei 2015 23:01

Alexander91 : Hoe kan iemand Christus belijden en ondertussen de duivel dienen? Zie je zelf niet in hoe je het kwaad inzet om het goede te bereiken? Bestrijd het goede door het goede te doen! Niet met woede voortkomend uit het vlees, maar met liefde en geduld, voortkomend uit de geest.

Ben je echt zo naief ? Door onwetendheid en misleiding natuurlijk , je volgt dan een dwaal welke natuurlijk niet van God zelf afkomt en dus alleen maar van de duivel kan afkomen want dat is zijn doel , dat betekent niet meteen dat je bewust een dienaar van de duivel bent maar dat je misleid bent , als je uit onwetendheid een dwaal volgt lijkt het mij niet dat je daar zwaar voor gestraft word maar als je bewust en tegen beter weten in een dwaalleer achterna loopt en rond verkondigd dan zou ik me meer zorgen maken.
Bestrijd het goede ? ik mag aannemen dat je hier een schrijffout hebt gemaakt , en betreft woede uit het vlees zoals jij zo mooi invult voor iemand anders :lol: , zeg je gewoon omdat het je niet aanstaat wat ik zeg , maar ik zeg niks uit woede maar zeg juist alles met geduld en uit liefde voor de waarheid en dus ook voor mijn medemens en waarom zou ik dit spreken uit mijn vlees en niet uit De Geest ? Ik denk dat komt omdat jij het niet kan verdragen met jouw vlees. (afleidend van jouw gevoelige misplaatste reactie)

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 08 mei 2015 23:12

Learsi : Daar waar een natuurlijk mens nog niet tot de erkenning is gekomen, dat hij niet in staat is om Gods Woord te begrijpen, daar worden leringen gevonden die logisch zijn voor de natuurlijke mens, terwijl ze onbijbels zijn.
De natuurlijke mens bezit(van nature!) niet de mogelijkheid om het Woord te verstaan en bezit dus ook niet de mogelijkheid om te onderscheiden welke leer bijbels is en welke leer niet.

Zeg je nu dat ik lees en kijk als een natuurlijk mens en jij als een Geestelijk mens ? Hoezo hoogmoedig maar goed als dat je geruststelt zal ik je niet verder lastigvallen met mijn natuurlijke mens visie op de Bijbel , ik heb gezegd wat ik wou zeggen , wat je ermee doet is aan jezelf.

Want er staat geschreven.............wij spreken niet met woorden die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende, maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen die van de Geest van God zijn; want ze zijn hem dwaasheid en hij kán ze niet verstaan, omdat ze geestelijk onderscheiden worden.

Toch?

Snap je zelf wel wat hier staat ?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 09 mei 2015 06:55

oekaboeka schreef:oekaboeka schreef:
maar dwaalleren bekend maken daar zal ik geen stap voor terug doen onder het mom van eenheid :-&

Rotterdam : Zo zijn alle oorlogen en kerkscheuringen begonnen. #-o

En de vraag is dan door wie , ik stel alleen dwaalleren aan het licht zonder oorlog en of er daardoor een kerkscheuring door ontstaat is dan niet anders , ik zou in ieder geval niet omwille van de eenheid in dwaalleren blijven geloven die tegen Het Woord ingaan .

oekaboeka schreef ; En de vraag is dan door wie

Deze vraag is makkelijk te beantwoorden, door de eeuwen heen zijn er mensen geweest die meenden dan hun interpretatie van het christelijk geloof "de Waarheid" met een hoofdletter was. Op grond daarvan noemen ze de mening van iedereen die daarvan afwijkt een "dwaalleer".

Dat begon al bij de discipelen, Christus ziet dit toch iets anders.

En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt.
Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam, en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken.
Want wie tegen ons niet is, die is voor ons.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 09 mei 2015 10:20

Oekaboeka schreef ; En de vraag is dan door wie

Rotterdam : Deze vraag is makkelijk te beantwoorden, door de eeuwen heen zijn er mensen geweest die meenden dan hun interpretatie van het christelijk geloof "de Waarheid" met een hoofdletter was. Op grond daarvan noemen ze de mening van iedereen die daarvan afwijkt een "dwaalleer".

Dat begon al bij de discipelen, Christus ziet dit toch iets anders.

En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt.
Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam, en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken.
Want wie tegen ons niet is, die is voor ons.

#-o #-o #-o #-o Zo makkelijk is die vraag blijkbaar niet te beantwoorden. Ik bedoel met door wie ? wat als vraag was op jouw verwijt dat oorlogen en kerkscheuringen zijn ontstaan door mensen die bijbels zaken anders zijn gaan zien dan de norm , dat die juist als ketters worden verklaard door de machtige heersende kerk en dat die kwaadaardige heersers wat zichzelf kerk noemt , dat die juist de mensen die bijbelse waarheden aan het licht willen stellen en die afwijken van de norm dat ze juist die willen vervolgen en doden, zelfs door marteling.
Jij bent hier degene die meteen over oorlogen en scheuringen praat , terwijl ik gewoon tot de conclusie ben gekomen , mede dankzij de leer van die man uit die link, dat wat ik zeg , gewoon volkomen bijbels is en dat ik dat gewoon graag wil delen met iedereen die geinteresseerd is in een zuivere bijbelse leer, zonder traditie en overleveringen die vruchteloos zijn en soms zelfs totaal onbijbels en duivels.
Verder zal ik niks verbieden hoor , dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken ik kan slechts proberen te vermannen en te corrigeren , wat iedereen er mee doet is voor eigen rekening.

Shalom Rotterdam

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 mei 2015 08:40

oekaboeka schreef: #-o #-o #-o #-o Zo makkelijk is die vraag blijkbaar niet te beantwoorden. Ik bedoel met door wie ? wat als vraag was op jouw verwijt dat oorlogen en kerkscheuringen zijn ontstaan door mensen die bijbels zaken anders zijn gaan zien dan de norm , dat die juist als ketters worden verklaard door de machtige heersende kerk en dat die kwaadaardige heersers wat zichzelf kerk noemt , dat die juist de mensen die bijbelse waarheden aan het licht willen stellen en die afwijken van de norm dat ze juist die willen vervolgen en doden, zelfs door marteling.
Jij bent hier degene die meteen over oorlogen en scheuringen praat , terwijl ik gewoon tot de conclusie ben gekomen , mede dankzij de leer van die man uit die link, dat wat ik zeg , gewoon volkomen bijbels is en dat ik dat gewoon graag wil delen met iedereen die geinteresseerd is in een zuivere bijbelse leer, zonder traditie en overleveringen die vruchteloos zijn en soms zelfs totaal onbijbels en duivels.
Verder zal ik niks verbieden hoor , dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken ik kan slechts proberen te vermannen en te corrigeren , wat iedereen er mee doet is voor eigen rekening.

Shalom Rotterdam

Dank voor je vredewens - graag wens ik jou hetzelfde.

Bijbelse waarheden, Bijbelse leer, on-Bijbels ? De Bijbel is een multi-interpretabel Boek en "de Geest blaast waarheen Hij wil".
Je baseert je mening mede op " de leer van die man uit die link". Ik wil je toch aanraden wat meer dan een linkje aan te klikken.
En meer dan dat, internet is een fantastische mogelijk om in contact te komen met christenen in andere kerken, landen en culturen.
Praat eens met onze zusters en broeders buiten je eigen gezichtsveld en laat je verbazen.
Wie weet dat je daarna wat minder gaat vermanen en corrigeren. :D

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 10 mei 2015 10:23

Wie weet :wink: en ik lees echt wel meer dan alleen dat ene linkje , maar voor mij is het duidelijk en bijbels correct wat in die link staat , maar ik zou zeggen lees zelf maar een keer en dan echt helemaal , dan kun je zelf oordelen.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 11 mei 2015 20:19

oekaboeka schreef:Zeg je nu dat ik lees en kijk als een natuurlijk mens en jij als een Geestelijk mens ? Hoezo hoogmoedig maar goed als dat je geruststelt zal ik je niet verder lastigvallen met mijn natuurlijke mens visie op de Bijbel , ik heb gezegd wat ik wou zeggen , wat je ermee doet is aan jezelf.

Het is niet aan mij om te bepalen of jij een geestelijke mens bent.
De Heere weet dat wel.
En jij weet ook of je die Geest van de Vader gekregen hebt.
Want Hij geeft die Geest aan een ieder die Hem daar om bidt.(Lukas 11:13)(Math7:7-12)
Wie bidt die wordt gegeven.
............Hoeveel te meer zal de Vader hen de Geest geven die Hem daarom bidden.........
Zelfs een geestelijk mens kan (tijdelijk) een leer aanhangen die onbijbels is.
Het gaat mij erom wat het Woord leert over het verstand van de natuurlijke mens.

En van nature heeft de mens geen verstand van goddelijke zaken.
Het begin van Spreuken 2 maakt duidelijk dat de natuurlijke mens een weg af teleggen heeft, om tot (het) verstand tekomen.
Spreuken 3:5 zegt daarom ook:....steun op uw verstand niet.......ken Hem in al uw wegen en Hij zal uw paden recht maken.
Daar wordt het verstand bedoeld, dat een ieder van ons van nature in zich omdraagt.
Lees Spreuken 4:5:.... verkrijg wijsheid, verkrijg verstand, vergeet niet en wijk niet af van de redenen mijns monds.....
.........Verkrijg dan wijsheid en verstand met al uw bezittingen.....
......Ik onderwijs u in de weg der wijsheid.....Ik doe u treden in de rechte sporen...........
Al die teksten leggen het gebrek van de natuurlijke mens bloot.
......die de bestraffing hoort krijgt verstand.....
Paulus zegt:....er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.....
God wordt niet gezocht door de natuurlijke mens.
Dat zoeken naar God wordt niet in de natuurlijke mens gevonden, omdat hij onverstandig is.
Jezus zegt dat het voor de verstandigen verborgen is.
Zo wijst het geschreven Woord ons onze gebreken aan en Geest en Woord leren ons om dat wat wij niet hebben en niet kunnen, om dat van de hemelse Vader te bidden en te verwachten.

Zo ongeveer het belangrijkste werk van Gods Geest is, dat wij in leren stemmen met het Geschreven Woord.
Met name wat dit Woord ons over onze natuur leert.
De Geest komt dus een werk bij ons doen, dat volkomen tegen ons verstand en onze logica in gaat.
Want van nature zijn wij vlees en dat vlees begeert tegen de Geest.

Het is ook niet voor niets, dat de Geest ook de Geest der wijsheid genoemd wordt.
Opdat wij ontvangen, verlichte ogen des verstands.(Efeze1:15-23)

h.g.
Learsi

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 20 mei 2015 15:44

learsi schreef:Johannes de doper doopte mensen terwijl ze hun zonden beleden (Mark.1:5).
In het 4e vers staat ook weer dat griekse woordje "eis".........tot vergeving der zonden.
Samen met vers 5 levert dit in ieder geval op, dat het woordje hier niet ''op grond van" kan betekenen.
Hun zonden waren nog niet vergeven.Want ze werden gedoopt "terwijl ze hun zonden beleden". En als ze al vergeven zijn, dan hoeven ze niet meer beleden te worden.
Conclusie is dan, dat die vergeving geschonken wordt ná de waterdoop.
Bij de doop van Johannes betekent het woordje "eis" dus niet "op grond van" (de vergeving die reeds geschied is), maar juist "naar toe", het geeft een beweging aan naar de vergeving der zonden toe.

h.g.
Learsi

Er zijn op dit stukje eigenlijk geen reacties gekomen.
Mag ik er van uitgaan, dat, de vertaling van het griekse woordje "eis" en de conclusie die daaruit getrokken kan/mag worden, door een ieder onderschreven wordt ?

NB, het gaat over de doop van Johannes de doper.

h.g.
Learsi

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 21 mei 2015 13:18

Er zijn nog geen reacties op deze door mij geplaatste link gekomen: http://www.bodedesheils.nl/download/Fij ... enlijk.pdf
Mag ik er van uit gaan dat een ieder de inhoud hiervan onderschrijft? :wink:
(Ook de doop van Johannes wordt hierin m.i. op de juiste manier uitgelegd)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 mei 2015 14:20

@naamloos: er zijn ook nog geen reacties op de al veel eerder door mij geplaatste link gekomen: http://www.wordmp3.com/baptism-outlined-defense
Moet ik aannemen dat iedereen de inhoud daarvan ook onderschrijft? ;)

(en zo kunnen we nog wel even doorgaan...)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”