Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 07 apr 2015 09:29

Ik koop schoenen vaak in dezelfde winkel in het dorp waar ik werk is het al snel 2 halen 1 betalen dan is het goed te doen. En daarna verkoop ik ze weer via een facebook site.

Wij hebben een minder leuk weekend achter de rug Nina is zaterdagavond gaan spugen en dit is doorgegaan tot maandagmorgen... Zaterdag op zondag heeft het wasmachine heel de tijd gedraaid :shock:
Eten wil nog niet echt maar ze is wel weer vrolijk en gezellig op het kdv gaan spelen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 apr 2015 09:45

Ja, de ha had prednison voorgeschreven. Het nadeel van prednison is dat het alleem symptoombestrijding is en verder niets doet. Toen de pred was uitgewerkt, was hij weer benauwd en ben ik naar de hap gegaan. Daar werd ik gelijk verwezen naar de ka en vervolgens ben ik met benauwdheidsklachten altijd door de ka gezien.
Eerlijk gezegd heb ik geen hoge pet op van ha ( sowieso niet van de gemiddelde arts :oops: ), maar dat kan ook wel beroepsdeformatie zijn. Ik ben denk ik te kritisch. Door mijn werk zie en lees ik te veel. Eenmalig een enorme aanvaring gehad met de ha en sindsdien gaat het prima.

@ liefie gedragen schoenen weer verkopen? Dat heb ik nog nooit gehoord en het zou ook niet in mij opkomen. Ik koop en verkoop eigenlijk nooit iets van de kids.

Als de jongensschoenen er nog goed uitzien, bewaar ik ze als reserveschoenen voor de volgende. Maar meestal zijn de schoenen na 1 seizoen wel afgedragen. Al gaat het dit jaar goed. De schoenen zien er nog redelijk uit.
Ik begrijp ook echt niet 654321 dat jouw jongens een jaar met 1 paar kunnen doen? Dat zal bij mijn buitenspeel- en ravotkinderen ook echt niet kunnen. De sandalen moeten regelmatig hersteld/genaaid worden, omdat ze compleet afgeragt zijn

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 apr 2015 09:56

AJl Ik verkoop alleen dingen die er nog goed uitzien :wink: En Nina heeft nog nooit schoenen gehad die afgedragen zijn zeker haar winterlaarzen niet die zien er nog super netjes uit. Zal nu waarschijnlijk wel veranderen als ze naar school gaat :lol:
Ik heb voor Nina nu zo goed als nieuwe All stars overgenomen zien er nog als nieuw uit voor 10 euro ideaal voor buiten spelen enz.
Schoenen/laarzen waar ze veel mee loopt doe ik dat niet.

Nina der kleding verkoop ik ook (alleen de mooie spullen en merk) dat loopt erg goed vraag er niet veel voor. Nina en Jet zitten niet goed wat seizoenen betreft en zit teveel tijd tussen dan vind ik het echt niet leuk meer.
Ik bewaar erg weinig alleen dingen die we gekregen hebben voor de geboorte en nog nette rompertjes,slabben en spuugdoekjes die gaan dan weer naar mijn schoonzus die verwacht in Juli een kleine als alles goed mag gaan.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 07 apr 2015 10:45

Bij mij hebben ze schoenen alleen naar de kerk en school aan (en bij uitzonderingen zoals een feestje). Binnen dragen we geen schoenen (niemand) en met buitenspelen gaan de laarzen aan. Ik poets/behandel schoenen ong. 1 keer in de 2 weken.

Volgens mijn podoloog is het dragen van schoenen noodzakelijk (stuur ze maar eens op blote voeten naar school ;-)) maar is er niets gezonder dan op blote voeten lopen (en zij is ook voorstander van klompen)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 apr 2015 10:56

Mijn kinderen dragen de schoenen ook met buiten spelen, tenzij wij een eind gaan wandelen in het bos ofzo dan doen zij laarzen aan, maar dan nog zijn de schoenen versleten met gekruip over de grond, remmen met de neuzen van de schoenen :mrgreen: . Dat wordt echt niet minder als zij laarzen aandoen met buiten spelen. Wij kopen in het voorjaar ook altijd een paar van die nep crocs van de zeeman en die trekken zij ook vaak aan bij het buiten spelen, maar ook die zijn compleet versleten aan het einde van de zomer.
Ik ben inmiddels wel overstag qua gaten in de broeken en van de verstelpats erop. Ik was er eerst falikant tegen en vind het nog steeds afgrijselijk, maar de broeken sleten soms in 3 weken compleet kapot. Ik zag gisteren dat J met steppen gewoon remt met zijn knieën over de grond. :-oo Ik was er klaar mee. Nu hebben zij dus ook pats op de broeken.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 apr 2015 11:05

ajl schreef:Ik ben inmiddels wel overstag qua gaten in de broeken en van de verstelpats erop. Ik was er eerst falikant tegen en vind het nog steeds afgrijselijk, maar de broeken sleten soms in 3 weken compleet kapot. Ik zag gisteren dat J met steppen gewoon remt met zijn knieën over de grond. :-oo Ik was er klaar mee. Nu hebben zij dus ook pats op de broeken.

Nou ik vind het ook wel geschoten nu. De oudste en de jongste doen er normaal mee, maar de middelste, ook met schoenen, hij krijgt veel vaker nieuwe broeken en schoenen dan die andere twee omdat ie alles sloopt. :lol: Ik had net allemaal nieuwe broeken gekocht, want in die andere zat een scheur overal op z'n knie, hop, bij deze ook. Lelijke rode appels ga ik erop naaien, deed mijn moeder vroeger ook, want ik had ook altijd een gat in m'n broek. Ik hoop dat die broeken met scheuren weer snel in de mode komen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 apr 2015 11:43

AJl Ja dat is denk het verschil... Op het kdv bij ons staan laarzen en klompen en crocs en die doen de kinderen aan met buiten spelen (zijn van het kdv)
En Nina is nu bijna 4 jaar en ze heeft 1keer een winkelhaak in een jurkje gehad toen ik ze uit de auto tilde en ze achter de sluiting van de gordel. Voor de rest nog nooit :shock: En 1x is een shirtje verpest toen ze een tube sterke lijm te pakken had en op haar shirt had afgesmeerd :lol:
Sokken zijn hier nooit kapot die gaan weg omdat ze te klein zijn haha

En ze hoeft echt niet voorzichtig te zijn en draagt gewoon alles en mag er ook altijd in buiten spelen of wat dan ook.

Zo wij gaan straks naar een vriendin van mij gezellig een nachtje logeren mijn man is op vakantie met zijn zwagers... Dus wij nemen het er ook lekker van :lol: Zal wel een kippenhok zijn niet normaal want zij heeft 4 kinderen en dan neem ik er nog 2 mee :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 apr 2015 12:17

Ach, beterschap voor nina, wat ellendig dat overgeven :(

Ik koop eigenlijk altijd schoenen in de uitverkoop van seizoen ervoor. Alleen dit keer vergeten, en nu zijn er amper 'winter'schoenen meer in de uitverkoop. Dus binnenkort maar eens naar de outlet van Bovendeert daar kan ik meestal wel slagen, al hadden ze pas voor Frederiek niks, maar er komt steeds weer wat binnen.

Hier gaat alle kleding weer door naar de volgende. Dat vind ik altijd zo mooi, ik krijg voor Jurian regelmatig kleding van schoonzus1 (al wordt dat veel minder nu, kleding dragen ze nu meer op) voor Frederiek elk seizoen een enorme tas vol van schoonzus2 (zij heeft al die kleren voor haar dochter ook weer gekregen, dus 3e hands), en van mijn zus kreeg ik tassen vol voor Jorrik. Dat laatste is ook 3e hands, zij krijgt het van een buurvrouw die bijna alleen maar merkkleding koopt. En mijn kinderen lopen er dan in, tot ze het niet meer passen. Jurians kleding is tegenwoordig echt op na een seizoen, dus die gooi ik weg. Die van Frederiek gaat weer terug naar schoonzusje2 omdat zij een tweede meisje krijgen binnenkort en de kleertjes van Jorrik gaan naar een kennis die onverwacht alleenstaande moeder wordt van een jongetje. Zo helpen we elkaar, en wordt kleding niet zomaar weggemikt.
voor Jurian koop ik wel veel zelf, en voor Frederiek ook wel wat, omdat de tas met kleding vaak pas komt als de lente/zomer al gestart is, en ik niet alles uit die tas leuk vindt voor psz en straks voor school.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 07 apr 2015 13:00

ajl schreef:Mijn kinderen dragen de schoenen ook met buiten spelen, tenzij wij een eind gaan wandelen in het bos ofzo dan doen zij laarzen aan, maar dan nog zijn de schoenen versleten met gekruip over de grond, remmen met de neuzen van de schoenen :mrgreen: . Dat wordt echt niet minder als zij laarzen aandoen met buiten spelen. Wij kopen in het voorjaar ook altijd een paar van die nep crocs van de zeeman en die trekken zij ook vaak aan bij het buiten spelen, maar ook die zijn compleet versleten aan het einde van de zomer.
Ik ben inmiddels wel overstag qua gaten in de broeken en van de verstelpats erop. Ik was er eerst falikant tegen en vind het nog steeds afgrijselijk, maar de broeken sleten soms in 3 weken compleet kapot. Ik zag gisteren dat J met steppen gewoon remt met zijn knieën over de grond. :-oo Ik was er klaar mee. Nu hebben zij dus ook pats op de broeken.

Hier dragen ze dus nooit schoenen met buitenspelen. En binnen dragen ze ook geen schoenen. Nu ze weer volop buiten spelen gaat uit school ook het soldatenpak of een speelbroek aan. Ze mogen hier gewoon spelen maar dat je buiten niet op een goede broek mag kruipen of met je schoenen mag remmen snappen ze gelukkig wel... ;-).
Voor de jongste paar weken terug schoenen in de uitverkoop gekocht van Track Style. Wel 1 maat te groot, want hij heeft ze nu alleen nog voor netjes aan. Ik vind dat jongens gewone schoenen ook wel heel lang aan kunnen. Alleen in de warme zomermaanden dragen ze sandalen. Bij meisjes zit je denk ik eerder met laarsjes, zomerschoenen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 apr 2015 13:10

Als ik ze vertel dat ze niet met hun goede broek mogen remmen, dan beamen ze dat ook wel. Alleen in het heetst van de strijd wordt dat gewoon vergeten. Als ik weet dat ze een dag buiten spelen dan krijgen ze ook wel oude kleding aan, alleen hoeft dat van mij niet elk moment van de dag dat ze gaan buiten spelen. Dan ben ik de halve dag de kinderen aan het verkleden en daar heb ik ook geen zin in en geen tijd voor. En uit school spelen ze ook vaak op de bso, dus omkleden lukt ook niet. Voor onze dochter heb ik nu grijze gympen gekocht met wat glitters voor de zomer. Haar suede laarjes zijn straks echt te warm. Voor de jongens heb ik vaak een paar all stars voor de minder warme zomermaanden. Ik merk dat de winterschoenen toch ook wel snel te warm zijn.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 apr 2015 14:00

Goede broek, speelbroek, wat is dat? Grappig om te lezen. Ze dragen alleen spijkerbroeken zowat. Ik zie geen verschil tussen die dingen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 07 apr 2015 14:51

Hier hebben we ook geen verschil in kleren... mijn ervaring is dat dat toch niet werkt... je kinderen worden op zondag toch ook vies toch? Hier lopen ze al door de bosjes te struinen als we van de kerk naar huis lopen of in de plassen te stampen... mogen ze dat dan niet?? Het zijn wel jongens, en als ze dan een dienst mee geweest zijn mogen ze toch ook wel even de energie kwijt?! Ze hebben één paar schoenen en in de zomer lopen ze op slippers. Als het buiten erg nat / sneeuw is, dan trekken ze laarzen aan met buiten spelen. Koop altijd wel goede schoenen. Ze lopen er veel op en ze dragen ze bijv. de hele winter. Dan hebben ze er ook veel plezier van en heb geen zin om halverwege het seizoen weer nieuwe schoenen bij te moeten kopen omdat ze kapot zijn.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 07 apr 2015 15:30

mijn ervaring is dat dat heel goed werkt ;-). Zondagse kleren zien er hier na 2 a 3 jaar nog als nieuw uit! Uit de kerk lopen ze keurig aan onze hand naar huis (haha) en thuis krijgen ze gelijk, voordat we met elkaar wat gaan drinken, speelkleren aan. Zouden ze er nog even in gaan spelen dan zijn de broeken zo weer kaal en de kleren vies.
Speelkleren zijn hier kleren die toch al kaal (bijna kapot ) zijn (ja, dat gebeurd ook van school).

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 07 apr 2015 16:35

@liefie
Beterschap met Nina!

Hier geen speelkleren, op zich.
Maar als ze bijvoorbeeld met haar papa naar de kinderboerderij gaat, dan vind ik het wel prettig als dat niet in haar meest dure, wijde (en dus onhandige) jurk is. :-oo
Dus meer een beetje... even kijken wat de gelegenheid is en daar de juiste kleren voor uit de kast trekken.

Hier in huis geen schoenen, buiten wel.
Meerdere paren (is mij altijd geleerd dat dit beter is voor de voeten, dus soort van gewoonte).
DL slijt ze hier ook niet super hard, dus als ze eruit gegroeid is en ze zijn nog goed, dan geef ik ze weg.
Maar zit nu al bijna 10 mnd in dezelfde maat, dus denk dat zij ze gewoon gaat afdragen :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 apr 2015 16:50

Dat zijn geen zondagse kleren, maar kleding voor een uur in de week :lol: Trek jij zelf ook andere kleding aan uit de kerk? Niet bedoeld om je uit te lachen hoor :wink:
En volgens mij heb jij brave kinderen. Mijn jongens en dame hollen eerst 10 rondjes om de kerk heen en doen tikkertje met de andere kinderen van de zondagsschool. Geen haar op hun hoofd die eraan denkt om hand in hand met ons naar huis te gaan.

De kinderen hebben geen zondagse kleding. C wil zelf graag uitkiezen wat zij aan wil. Zij draagt toch meestal een jurk of rok en om de een of andere reden kiest zij haar mooiste kleding uit voor de zondag. De jongens dragen hun netste en vaak meest nieuwe broek met een trui/ shirt/ blouse/polo. Ook kleding die rustig naar school aangaat.

Terug naar “Archief”